جی پلاس؛

آیا عملکرد حوزه علمیه در جذب طلاب غیر ایرانی مورد تایید امام بود؟

امام خمینی در هفتم مهر ماه سال ۶۲ نامه ای به دبیر شورای سرپرستی طلاب غیر ایرانی نوشتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی(س) در نامه ای که در تاریخ هفتم مهر سال ۶۲ مطابق با بیست و یکم ذیحجه سال ۱۴۰۳ خطاب به حسنعلی ابراهیمی، دبیر شورای سرپرستی طلاب غیرایرانی حوزۀ علمیۀ قم نوشت، عملکرد آنها را در جذب این دسته از طلاب مورد تایید قرار داد. متن نامه امام به شرح زیر است:

 

"‌‌بسمه تعالی‌

‌‌     توفیق و تأیید آقایان را در این امر مهم اسلامی از خداوند تعالی خواستار است. امید‌‎ ‎‌است با تأییدات خداوند متعال و تحت عنایات خاصه ولی الله اعظم ـ روحی فداه ـ هرچه‌‎ ‎‌بیشتر برای بارور شدن تبلیغات اسلامی و صدور معنوی انقلاب اسلامی در جهان موفق و‌‎ ‎‌مؤید باشید. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته‌‎[2]‎

‌‌21 ذی الحجه 1403‌

‌‌روح الله الموسوی الخمینی‌"

‌‎ ‎

‌‎

صحیفه امام؛ ج ۱۸، ص ۱۶۴

 

۱ـ در صحیفه نور دوره 22 جلدی، ج 18 ، ص 143 ذیل تاریخ 18 / 7 / 62 درج شده است که به استناد تاریخ مندرج در نسخۀ خطی، تاریخ صحیح 7 / 7 / 62 است.

۲ـ متن فوق پاسخ امام خمینی به نامۀ دبیر شورای سرپرستی طلاب غیر ایرانی، آقای حسنعلی ابراهیمی است. ایشان گزارشی از نحوه استقبال و درخواست های روزافزون طلاب کشورهای تایلند، فیلیپین، اندونزی، سریلانکا، بنگلادش، مغرب، مصر، تونس و دیگر کشورها برای تحصیل علوم دینی در حوزه علمیه قم را ـ به تفصیل ـ خدمت امام خمینی تقدیم داشت و اقدامات انجام شده از سوی اعضای شورای سرپرستی و طرحها و برنامه های آیندۀ شورا را به اطلاع امام رساند.

 

دیدگاه تان را بنویسید