قیمت های عجیب و غریب پنیر پیتزا/ قیمت لبنیات کم‌مصرف و طعم دار بیش از 150 درصد بالا رفت + جدول

قیمت پنیرهای آشپزی به‌طور سرسام‌آوری افزایش یافته است. نگاهی به قیمت محصولات لبنی مخصوص آشپزی، به‌ویژه پنیرهای غیرصبحانه، نشان می‌دهد که قیمت انواع این پنیرها به‌شدت بالا رفته و به‌طور مثال؛ هر کیلو پنیر پیتزا (موزارلا) که پرمصرف‌ترین نوع این پنیرهاست، از ۱۰۰هزار تومان فراتر رفته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مشاهدات میدانی خبرنگاران نشان می‌دهد قیمت پنیرهای آشپزی به مرز‌های عجیب و غریبی رسیده است

همشهری در ادامه نوشت: قیمت پنیرهای آشپزی به‌طور سرسام‌آوری افزایش یافته است. نگاهی به قیمت محصولات لبنی مخصوص آشپزی، به‌ویژه پنیرهای غیرصبحانه، نشان می‌دهد که قیمت انواع این پنیرها به‌شدت بالا رفته و به‌طور مثال؛ هر کیلو پنیر پیتزا (موزارلا) که پرمصرف‌ترین نوع این پنیرهاست، از ۱۰۰هزار تومان فراتر رفته است.

مشاهدات میدانی و مقایسه قیمت برندهای مختلف، قیمت این محصول را بین ۱۰۶ تا ۱۶۰هزار تومان در هر کیلو نشان می‌دهد و این در حالی است که پنیرهای تخصصی‌تر از این هم گران‌تر هستند.

 

قیمت فست فودها هم بالا رفت

 

قیمت پنیر بلوچیز، یکی از برندهای معروف تولیدکننده محصولات لبنی، ۷۲هزار تومان برای یک بسته ۲۵۰گرمی است و پنیرگودای همین برند هم با وزن مشابه، ۵۰هزار تومان قیمت خورده است. اگرچه تقاضا و میزان مصرف پنیرهای آشپزی به‌اندازه اقلام لبنی پرمصرف مثل شیر، پنیر صبحانه و ماست، بالا نیست اما در یک ‌دهه اخیر، مصرف این محصولات افزایش یافته و بسیاری از خانواده‌ها با استفاده از این محصولات، تنوع غذایی خود را افزایش داده‌اند.

رشد قیمت این محصولات علاوه بر افزایش هزینه حفظ این تنوع غذایی، قیمت فست فودهایی مثل پیتزا و حتی اسنک را افزایش داده‌ است. قیمت لبنیات کم‌مصرف و طعم دار در یک‌سال اخیر بیش از ۱۵۰درصد بالا رفته است. 

 

0508

دیدگاه تان را بنویسید