قیمت آیفون 13 اعلام شد + تصاویر

همانند سال گذشته، آیفون ۱۳ مدل پایه در دو نسخه عرضه می شود: مدل 6.1 اینچی که به آن “معمولی” می گوییم و آیفون ۱۳ مینی با نمایشگر کوچکتر 5.4 اینچی. آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس با قیمت ۹۹۹ و ۱۰۹۹ دلار عرضه شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بالاخره آیفون 13 اپل رسماً معرفی شد. اصلی ترین دستگاهی که موبایل های 2021 اپل را از نظر فروش رهبری خواهد کرد. بله، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی با تراشه اپل A15 به همراه ناچ کوچکتر و فیلم برداری حرفه ای رسما معرفی شده است و می خواهیم با هم با آن آشنا شویم.

 

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی با تراشه اپل A15

 

 

آیفون 13 (5)

 

 

همانند سال گذشته، آیفون ۱۳ مدل پایه در دو نسخه عرضه می شود: مدل 6.1 اینچی که به آن “معمولی” می گوییم و آیفون ۱۳ مینی با نمایشگر کوچکتر 5.4 اینچی. صفحه نمایش هنوز یک پنل OLED است اما رفرش ریت آن ۶۰ بوده و مثل مدل های پرو نمایشگر ۱۲۰ هرتز ندارد. شاسی آیفون ۱۳ همچنان آلومینیومی بوده و بین دو تخته شیشه قاب پشتی و نمایشگر قرار دارد.

 

 

آیفون 13 (1)

 

اما برخلاف آیفون ۱۲ که بازطراحی قابل ملاحظه ای نسبت به آیفون ۱۱ داشت، آیفون 13 ظاهری مشابه مدل سال گذشته دارد، فقط با یک بریدگی باریک Face ID که 20 درصد کوچکتر است. به این معنی که فضای کمتری را در قسمت بالایی اشغال می کند. هر چند این مثل سوراخ نمایشگر گوشی های اندرویدی به سمت کمال میل نمی کند اما خوب است. همچنین طراحی قاب دوربین پشتی نسبت به آیفون ۱۲ متفاوت است.

 

 

آیفون 13 (3)

 

البته اینجا یک پردازنده قوی تر نیز وجود دارد: تراشه اپل A15 Bionic که به گفته این شرکت سریعتر و کم مصرف تر از تراشه A14 Bionic سال گذشته است. هنوز یک تراشه ۵ نانومتری و یک پردازنده 6 هسته ای (با دو هسته رده بالا و چهار هسته متوسط) همراه است اما اپل می گوید این “سریعترین پردازنده در تلفن های هوشمند” است که تا 50 درصد سریعتر از رقبا ظاهر می شود. همچنین می گوید که گرافیک تا 30 درصد سریعتر از رقبای خود است. البته، مشخص نمی کند که با چه کسانی مقایسه می شود.

مجموعه جدید آیفون ۱۳ همچنین عمر باتری بهتری را ارائه می دهد. گفته می شود که iPhone 13 Mini تا 1.5 ساعت بیشتر از iPhone 12 Mini عمر باتری خواهد داشت، در حالی که iPhone 13 بزرگتر باید 2.5 ساعت بیشتر از آیفون 12 عمر باتری داشته باشد. باتری های بزرگتر، عملکرد بهتر A15 Bionic و بهبود و بهینه سازی بیشتر نرم افزار سبب این ارتقا است.

 

 

آیفون 13 (4)

 

بزرگترین تغییر در آیفون ۱۳ در حقیقت مربوط به دوربین می شود. جایی که دوربین اصلی آیفون ۱۲ پرو مکس سال گذشته اینجا قرار گرفته است. حسگر تصویری که ۴۷ درصد بزرگتر است و با سیستم لرزگشیر سنسور شیفت ارایه می شود. همچنین گشودگی دیافراگم به f/1.6 رسیده و همه چیز برای عکاسی و فیلم برداری در شرایط نوری ضعیف آماده است! دوربین جدید ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض دارای گشودگی دیافراگم بهتر f/2.4 و میدان دید ۱۲۰ درجه است.

دوربین های جدید همچنین دارای ویژگی “پروفایل عکاسی” هستند که اپل با مدل های iPhone 13 Pro و Pro Max معرفی کرده است و به شما امکان می دهد ظاهر عکس های خود را حتی برای ثبات بیشتر در عکاسی مشخص کنید.

 

 

آیفون 13 (5)

 

فیلم برداری با حالت سینمایی و بوکه مصنوعی

اپل همچنین یک حالت سینمایی جدید برای ویدئوها معرفی کرد که اجازه می دهد تا افکت فوکوس متغیر را در طول یک ویدیو داشته باشید. هنگام ضبط ویدئو، حالت سینمایی به طور خودکار فوکوس را در حین فیلمبرداری در آن واحد تغییر می دهد و هنگام ورود افراد به قاب یا در وضعیت دور از دوربین، فوکوس را به طور هوشمند تغییر می دهد. برای کنترل دقیق تر، می توانید فوکوس را به صورت دستی تغییر دهید یا فوکوس را روی یک شیء خاص قفل کنید. دوربین جلو نیز از حالت سینمایی پشتیبانی می کند.

اپل همچنین وعده بهبود عملکرد 5G آیفون ۱۳ را در مقایسه با iPhone 12 می دهد که با پشتیبانی بیشتر از باندهای مختلف 5G برای تجربه بین المللی بهتر محقق می شود.

 

منبع: ترنجی

دیدگاه تان را بنویسید