وعده دولت به متقاضیان مسکن ملی/ چه کسانی برای تامین خانه در اولویت هستند؟

محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دغدغه و اولویت در ساخت و تامین مسکن برای دهک‌های اول تا سوم است، تاکید کرد: متقاضیان مسکن‌ملی نگران نباشند، مشمول تمام تعهدات دولت و تغییرات مثبت می‌شوند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: دولت و مجلس به دنبال اجرای پروژه‌های مسکنی برای گروه مخاطب هستند و هر تغییری مثبتی در اجرای پروژه‌های مسکنی انجام شود، تمام مشمولان و متقاضاین از جمله ثبت‌نام کنندگان مسکن ملی خواهد شد.

محمود محمودزاده با تاکید بر اینکه متقاضیان و ثبت نام کنندگان مسکن ملی نگران تغییرات در دولت و تاثیر آن بر روند و ساز و کار اجرای پروژه مسکن ملی نباشند، اظهار داشت: تمام دولت‌ها یک پروژه و آن هم پروژه تامین مسکن برای مردم را دنبال می‌کنند و اگر هم تغییری در سازو کار داشته باشیم، به سمت مثبت خواهد بود.

وی ادامه داد: دولت و مجلس به دنبال اجرای پروژه‌های مسکنی برای گروه مخاطب هستند و هر تغییری مثبتی در اجرای پروژه‌های مسکنی انجام شود، تمام مشمولان و متقاضاین از جمله ثبت‌نام کنندگان مسکن ملی خواهد شد.

 

آمادگی ساخت حدود 800 هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر آمادگی ساخت حدود 800 هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد،‌ گفت: در مدت زمان 20 ماه اقدامات ساخت یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی فراهم شد که از این میزان بیش از 530 هزار واحد به مرحله اجرا رسید و برای 800 هزار واحد مابقی برنامه ریزی‌های لازم انجام شده که مهم‌ترین آن شناسایی گروه مخاطب و نیازسنجی‌ها در سراسر کشور است.

 

دغدغه و اولویت در ساخت و تامین مسکن برای دهک‌های اول تا سوم است

 

محمودزاده افزود: دغدغه و اولویت در ساخت و تامین مسکن برای دهک‌های اول تا سوم است که از مهم‌ترین‌ ویژگی‌ این دهک‌ها عدم تمکن مالی آنها حتی برای پرداخت اقساط محسوب می‌شود که برای این گروه مدل اختصاصی تامین مالی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار با مشارکت کمیته امداد و سازمان بهزیستی 320 هزار خانوار مشمول این مدل شناسایی و به اسم و مشخصات این خانوار رسیده‌ایم، اظهار داشت: در پروژه‌های حمایتی مهم‌ترین موضوع این است که بتوانیم به طور دقیق مخاطب و جامعه هدف را شناسایی کنیم و برنامه‌ها براساس حدس و گمان نباشد که برای رسیدن به 320 هزار خانوار شناسایی شده، یک سال کارو برنامه‌ریزی انجام شده و تمام این خانوار تحت پوشش دو دستگاه متولی کمیته امداد و بهزیستی هستند.

معاون امور مسکن و ساختمان با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی از این خانوار و گروه مخاطب گفت: دراین زمینه نیازسنجی به صورت کامل انجام شده و بانک اطلاعاتی وجود دارد و ساختار آن تشکیل شده‌است.            

محمودزاده با بیان اینکه برای دهک‌های اول تا سوم مدل‌های تامین مالی اختصاصی ایجاد شده، ادامه داد: با ایجاد و تولید ارزش افزوده توانستیم سایر دستگاه‌ها را هم وارد پروژه مسکن محرومان کنیم تا هزینه ساخت مسکن برای این دهک‌ها را کاهش دهیم که اولین نمونه آن در شهرک اراک کلید خورد. در این شهر اراضی دولتی وجود نداشت که توانستیم با استفاده از اراضی سازمان اوقاف ساخت 8 هزارو 100 واحد مسکونی را آغاز کنیم و نمونه‌های آن درس ایر شهرها با همکاری سایر نهادها از جمله بنیاد مستضعفان در حال انجام است.   

 

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید