صادرات واکسن روسی از ایران تکذیب شد

جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو با تکذیب خبر خروج واکسن های کرونا روسی تولید شده از ایران، گفت: هنوز طرف روسی محصول تولید شده اولیه واکسن اسپوتنیک لایت تولیدی شرکت خصوصی ایرانی را برای تولید انبوه تحت لیسانس تایید نکرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: خروج هرگونه واکسن کرونا از ایران ادعای کذب است و مقصود و انگیزه گوینده از نشر این مطلب کذب در شرایط حاضر مشخص نیست.

کیانوش جهانپور روز شنبه در واکنش به اظهارات معاون قرارگاه پدافند زیستی مبنی بر تولید ماهانه دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک در ایران و انتقال آن به روسیه افزود: اظهارات ایشان کذب محض بوده و هنوز طرف روسی محصول تولید شده اولیه واکسن اسپوتنیک لایت تولیدی شرکت خصوصی ایرانی را برای تولید انبوه تحت لیسانس تایید نکرده است.

وی اظهار داشت: واکسن اسپوتنیک لایت بصورت بچ تست یا محموله اولیه تولید شده و هفته هاست در انتظار تایید نهایی موسسه گامالیا روسیه برای ورود به چرخه تولید انبوه است و خروج و ورود هر نوع واکسن مستلزم مجوز سازمان غذا و دارو خواهد بود که چنین چیزی تاکنون در مورد واکسن های کرونا از جمله واکسن اسپوتنیک وی صادر نشده و اظهارات نامبرده صحت ندارد.

محمد کریمی‌نیا معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور گفته بر اساس قرارداد بین ایران و روسیه برای تولید واکسن اسپوتنیک، توافق شده است که «واکسن اسپوتنیک در ایران تولید و به روسیه تحویل شود» و اکنون این کار انجام می‌شود.

وی  در گفت‌وگو با یک نشریه، با تاکید بر اینکه ستاد ملی مقابله به کرونا در ایران «استراتژی ندارد» و لجاجت بر اشتباهات باعث مرگ و میر گسترده شده، قرارداد روسیه برای تولید واکسن در ایران را درست و «استراتژی خیلی خوب» دانسته است./ ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید