کدام استان از نظر مرگ و میر کرونا رتبه یک کشور را دارد؟

محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس گفت: متاسفانه استان‌های شمالی به ویژه مازندران به میزان مرگ و میر کرونا نسبت به جمعیت کشور رتبه اول را دارد و این مورد در خصوص ابتلای افراد جدید نیز صدق می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ نماینده مجلس یازدهم با اشاره به وضعیت کرونا در کشور و استان مازندران خواستار ممنوعیت تردد بین و درون شهری شد.

محمدعلی محسنی بندپی در نشست علنی امروز چهارشنبه، ۲۰ مردادماه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: در یکی دو روز گذشته آمار فوتی‌های ناشی از کرونا به مرز ۶۰۰ نفر رسیده است و آمار افراد مبتلای جدید نیز از مرز ۴۰ هزار نفر گذشته که در طول ۱۸ ماه گذشته بی‌سابقه بوده است. متاسفانه استان‌های شمالی به ویژه مازندران به میزان مرگ و میر کرونا نسبت به جمعیت کشور رتبه اول را دارد و این مورد در خصوص ابتلای افراد جدید نیز صدق می‌کند. 

 

بیماران مازندران آواره شهرهای دیگر شده اند

 

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز در مازندران تعداد بیماران مبتلا آنقدر زیاد شده است که حتی اختصاص تخت‌های تخصصی نیز پاسخگوی بیماران نیست و بیماران همچنان در بخش‌های اورژانس سردرگم هستند و بعضا آواره شهرهای دیگر شده اند. 

 

وی افزود: انجام واکسیناسیون، پیگیری طرح شهید سلیمانی، تجهیز بیمارستان‌ها، ایجاد تخت‌های جدید و استفاده از تجربیات بین المللی همگی از برنامه‌های بلندمدت و میان مدت است که باید به آن‌ها پرداخت اما برنامه کوتاه مدت این است که تمام دستگاه‌ها با جدیت وارد کار شوند، وزارتخانه‌های صمت، کار و تعاون، کشور و نیروی انتظامی با جدیت بیشتر وارد عرصه شوند. 

 

با ممنوعیت تردد بین شهری و درون شهری به داد خانواده‌ها و کادر درمان برسید

 

بندپی اضافه کرد: همچنین از وزارت کشور و فرمانده نیروی انتظامی می‌خواهم با ممنوعیت تردد بین شهری و درون شهری به داد خانواده‌ها و کادر درمان برسند و سفر به استان‌های شمالی را ممنوع کنند. 

وی با بیان اینکه باید طرحی نو درانداخت در غیر این صورت هر روز شاهد پر پر شدن بیشتر مردم بی‌گناه هستیم و این گناهی است نابخشودنی، گفت: ناکارآمدی وزارت نیرو و قطعی مکرر برق سبب شده مردم آسیب‌های بیشتری تحمل کرده و به میزان نارضایتی آن‌ها افزوده شود. 

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین سیل اخیر هفته گذشته استان مازندران خسارات بسیاری به دامداران، کشاورزان، راه‌های دسترسی و زیرساخت‌ها وارد کرده است لذا از وزارت کشور درخواست می‌کنم با اعزام نیروهای خود، ضمن بررسی وضعیت خسارات به جبران آسیب‌هایی که به مردم وارد شده است اقدام کنند.

 

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید