دو دلیل اصلی گران شدن هویج مشخص شد!

رئیس هیئت مدیره اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با بیان اینکه از هفته گذشته شاهد رشد قیمت هویج هستیم، اظهار کرد: دو دلیل اصلی برای افزایش قیمت هویج از هفته گذشته وجود دارد که یکی مربوطه به تغییر در میزان عرضه و دیگری مربوط به رشد تقاضا است. با شدت گرفتن شیوع کرونا مصرف آب هویج و سیب تا چندین برابر افزایش یافته است، به نحوی که تنها در هویج درخواست‌ها به ۳ برابر رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رئیس هیئت مدیره اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران دلیل اصلی بالا رفتن قیمت هویج را افزایش تقاضا مردم برای مصرف آب هویج با شدت گرفتن شیوع کرونا عنوان کرد.

مصطفی دارایی نژاد در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه از هفته گذشته شاهد رشد قیمت هویج هستیم، اظهار کرد: دو دلیل اصلی برای افزایش قیمت هویج از هفته گذشته وجود دارد که یکی مربوطه به تغییر در میزان عرضه و دیگری مربوط به رشد تقاضا است.  

وی ادامه داد: در این فصل بیشترین هویج مصرفی در کشور از جنوب و شهر دزفول تامین می‌شود که اکنون در انتهای برداشت آن هستیم و عرضه کاهش داشته است. 

دارائی نژاد با تاکید بر اینکه این کاهش عرضه بر افزایش قیمت موثر بوده است، افزود: البته کاهش عرضه مقطعی است و به زودی هویج تولیدی شهرهای بروجرد و اصفهان روانه بازار می‌شود و پس از آن شهرهای اطراف تهران محصول خود را به بازار  عرضه می‌کنند. 

 

اوج گیری کرونا و بالا رفتن علاقه به آب هویج!

 

وی با اشاره به شدت گرفتن شیوع کرونا بخشی مهمی از افزایش قیمت را مربوط افزایش استقبال مردم از آب هویج دانست. 

دارائی نژاد گفت: با شدت گرفتن شیوع کرونا مصرف آب هویج و سیب تا چندین برابر افزایش یافته است، به نحوی که تنها در هویج درخواست‌ها به ۳ برابر رسیده است. 

وی ادامه داد: با توجه به تولید بالای سیب در کشور در سالجاری افزایش تقاضا برای آب سیب قیمت‌ها را بالا نبرده، اما در هویج شرایط متفاوت است و در حال حاضر به اندازه رشد تقاضا محصول در بازار نیست. 

 

هویج 20 هزار تومانی!

 

دارائی نژاد با بیان اینکه قیمت عمده هر کیلوگرم هویج در میادین تا ۲۰ هزار تومان هم بالا رفته بود، افزود: امروز قیمت‌ها تا حدودی تعدیل داشته و به ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان رسیده است. 

وی پیش بینی کرد در هفته آینده قیمت‌ها کاهش بیشتری داشته باشد و به ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان برسد. 

دارائی نژاد گفت: در صورت تحقق پیش بینی ما، در هفته آینده در سطح خرده فروشی‌ها قیمت هر کیلوگرم هویج نباید بیش از ۲۰ هزار تومان باشد.

دیدگاه تان را بنویسید