شیائومی پرفروش ترین موبایل جهان شد!

فروش شیائومی در ماه ژوئن 2021 حدود 26 درصد رشد داشته است و به همین دلیل سریع ترین رشد را در این ماه داشته است. شیائومی همچنین از نظر میزان فروش، رتبه دوم جهانی در سه ماهه دوم سال 2021 بوده است و به طور تجمعی، از ابتدای راه اندازی آن در سال 2011، نزدیک به 800 میلیون تلفن هوشمند فروخته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ یک هفته گذشته برای شما نوشتیم که شاهد عبور شیائومی از سامسونگ در بازار موبایل های هوشمند هند در چارک دوم سال ۲۰۲۱ هستیم. همچنین ۲ روز پیش عبور شیائومی از سامسونگ در بازار اروپا و چارک دوم سال ۲۰۲۱ را تیتر زدیم. حالا و به نقل از موسسه معتبر Counterpointresearch شیائومی پرفروش ترین برند موبایل دنیا در ماه July 2021 شده است. این واقعا خبر بزرگی بوده و به نظر می رسد که نگرانی کاربران کره ای از تبدیل شده سامسونگ به ال جی دوم خیلی هم بیراه نبوده است.

این نموداری است که موسسه تحقیقات بازار Counterpointresearch منتشر کرده است. مسلما این نمودار را نمی توان بی تاثیر حذف تقریبی هواوی از بازار دانست اما همه آن هم نمی تواند فقط به این موضوع بازگردد. جالب است که اختلاف این ماه با سامسونگ و اپل قابل توجه است. البته که باید منتظر نتیجه سالانه بود و نتیجه ۱ ماه به تنهایی اهمیت بالایی ندارد اما قطعا جولای ۲۰۲۱ برای شیائومی ماه بسیار مهم و تاریخی است.

 

Xiaomi-July-2021

 

بر اساس گزارش ماهانه Counterpoint Research، شیائومی در ژوئن 2021 از سامسونگ و اپل پیشی گرفت و برای اولین بار به برند شماره یک تلفن هوشمند در جهان تبدیل شد.

فروش ۸۰۰ میلیون دستگاه موبایل توسط شیائومی از ابتدا تا کنون

فروش شیائومی در ماه ژوئن 2021 حدود 26 درصد رشد داشته است و به همین دلیل سریع ترین رشد را در این ماه داشته است. شیائومی همچنین از نظر میزان فروش، رتبه دوم جهانی در سه ماهه دوم سال 2021 بوده است و به طور تجمعی، از ابتدای راه اندازی آن در سال 2011، نزدیک به 800 میلیون تلفن هوشمند فروخته است.

تارون پاتاک، مدیر تحقیقات در مورد پویایی بازار که منجر به کسب موقعیت قطبی شیائومی شد، خاطرنشان کرد:

“از زمانی که سقوط هواوی آغاز شد، شیائومی تلاش های مداوم و تهاجمی برای پر کردن شکاف ایجاد شده توسط این کاهش انجام داده است. این برند در بازارهای قدیمیِ برندهای Huawei و HONOR مانند چین، اروپا، خاورمیانه و آفریقا در حال گسترش است. در ماه ژوئن، چین، اروپا و هند و کاهش سامسونگ به دلیل محدودیت عرضه، شیائومی بیشتر کمک کردند.”

وارون میشرا، تحلیلگر ارشد در مورد بازار چین و محدودیت های عرضه سامسونگ، گفت:

“بازار چین در ماه ژوئن با توجه به جشنواره 618 رشد 16 درصدی را تجربه کرد و شیائومی با رشد سریع آفلاین خود در شهرهای رده پایین، سریعترین رشد را شاهد بود. عملکرد قوی Redmi 9 ، Redmi Note 9 و سری Redmi K آن هم اینجا مهم است.

در همین حال به دلیل موج تازه همه گیری COVID-19 در ویتنام، تولید سامسونگ در ماه ژوئن مختل شد، که منجر به این شد که دستگاه های این برند با کمبود در کانال های توزیع مواجه شوند. شیائومی با دارا بودن سبد میان رده قوی و پوشش بازار گسترده، بیشترین بهره را از شکاف کوتاه مدت باقی مانده از سری A سامسونگ داشت.”

در آینده اگر وضعیت ویتنام بهبود نیابد، کاهش تولید سامسونگ همچنان ادامه دارد و شیائومی همچنان سهم بازار خود را از این برند کره ای خواهد گرفت. با این حال، هنگامی که سامسونگ بهبود می یابد، احتمالاً دوباره رتبه ها تغییر می کند.

 

منبع: ترنجی

دیدگاه تان را بنویسید