همه چیز در مورد گران‌ترین سریال تاریخ/ اعلام زمان پخش ارباب حلقه ها و بخشی از داستان مجموعه

آمازون پیش از پایان مراحل ساخت فصل اول «ارباب حلقه‌ها» به‌طور رسمی خلاصه‌ای از موضوع داستان این سریال را انتشار داده بود. سریال ارباب حلقه‌ها به‌طور خلاصه اینگونه تشریح شده است: سریال جدید استودیوهای آمازون که به‌زودی عرضه خواهد شد، برای نخستین بار اسطوره‌های قهرمان دوران دوم اساطیری تاریخ میانی زمین را از طریق صفحه‌های تلویزیون و مانیتورهای سیستم‌های کامپیوتری در معرض دید تماشاگران قرار خواهد داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون که با اقتباس از این اثر محبوب «جی آر آر تالکین» ساخته شده بودند، با تحسین و استقبال مخاطبان ایرانی و جهانی مواجه شده بود، از همین رو اعلام خبر ساخت سریالی با همین نام نیز موجی از هیجان را میان طرفداران فیلم‌ها و سریال‌های حماسی – فانتزی ایجاد کرده بود.

به گزارش ورایتی، براساس جدید‌ترین اخبار درباره سریال ارباب حلقه‌ها، به تازگی فیلمبرداری از فصل اول سریال ارباب حلقه‌ها به پایان رسیده است. آمازون رسما اعلام کرد قسمت نخست سریال ارباب حلقه‌ها از تاریخ 2سپتامبر 2022(11شهریور 1401) برای نخستین بار از طریق «آمازون پرایم ویدئو» در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت و متعاقب آن نیز هر هفته یک قسمت جدید از این سریال پخش خواهد شد.

«جنیفر اسلیک» رئیس استودیوهای آمازون ضمن اعلام خبر فوق افزود: بالاخره سفر سریال اصلی ما با عنوان «ارباب حلقه‌ها» از 2سپتامبر 2022آغاز می‌شود. توصیف اینکه چقدر همه ما در استودیوهای آمازون بابت این اتفاق هیجان‌زده‌ایم برایم دشوار است. فقط می‌توانم بگویم ما از اینکه قرار است مخاطبان جهانی خود را به سفری حماسی و به دوران « تاریخ میانی زمین» ببریم بسیار هیجان‌زده‌ام. تهیه‌کنندگان خلاق و با استعداد ما به همراه تیم‌های تولید این سریال در نیوزیلند بدون وقفه و به‌طور خستگی‌ناپذیری برای زندگی بخشیدن و به تصویر کشیدن این داستان خیال‌برانگیز ترسناک و الهام‌بخش، کار و تلاش کرده‌اند. «جی دی پاین» و «پاتریک مک کی» نویسندگان این سریال نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند: همانگونه که بیلبو(از شخصیت‌های فیلم ارباب حلقه‌ها) می‌گوید: «اکنون فکر می‌کنم کاملا برای انجام سفری دیگر آمادگی دارم». حضور در کنار عوامل سریال و همذات‌پنداری از نزدیک با ماجرا‌هایی که در خلال این سریال رخ می‌دهند برای ما به اندازه یک عمر تجربه به همراه داشته است. ما بی‌صبرانه در انتظار ایجاد فرصت برای طرفداران ارباب حلقه‌ها هستیم تا آنها نیز بتوانند با این سریال تجربه ماجراجویی‌های بی‌نظیر و خیال‌انگیزی را از سر بگذرانند.  فیلمبرداری فصل اول این سریال در تاریخ 2 آگوست 2021(11مرداد 1400) در نیوزیلند خاتمه یافته است. پس از پایان فیلمبرداری فصل اول، آمازون نخستین تصویر از سریال ارباب حلقه‌ها را نیز انتشار داده است.

فیلمبرداری در زمان کرونا

فیلمبرداری سریال ارباب حلقه‌ها در فوریه 2020در شهر اوکلند در نیوزیلند آغاز شد. در مارس 2020(فروردین 1399) به‌دلیل شیوع کرونا روند فیلمبرداری موقتا متوقف شد، اما در‌ ماه سپتامبر(شهریور 1399) همین سال دوباره از سر گرفته شد. فصل اول این سریال در 8قسمت انتشار خواهد یافت. سفارش ساخت فصل دوم این سریال نیز در نوامبر سال 2019ارائه شده است. در این سریال تعداد زیادی از بازیگران مطرح نقش‌آفرینی خواهند کرد. ازجمله این بازیگران می‌توان به رابرت آرامایو، اواین آرتور، نازنین بنیادی، تام باج، مورفید کلارک، اسماعیل کروز کودووا، اما هوروات، مارکلا کاوناف و جوزف ماووله اشاره کرد. علاوه بر اسامی اولیه بازیگران سریال«ارباب حلقه‌ها» در ‌ماه دسامبر2020(آذر 1399) اعلام شده بود که 20بازیگر جدید نیز به این سریال خواهند پیوست.

گران‌ترین سریال تاریخ

آمازون در نوامبر سال 2017تمام حقوق مربوط به ساخت و پخش سریال«ارباب حلقه‌ها» را به مبلغ 250میلیون دلارخریداری کرد. در آن زمان این کمپانی متعهد به ساخت سریال «ارباب حلقه‌ها» در 5 فصل به ارزش دست‌کم یک میلیارد دلار شد. با اختصاص این رقم، سریال«ارباب حلقه‌ها» تبدیل به گران‌ترین سریال تاریخ شده است. «جی دی پاین» و «پاتریک مک کی» در ژوئیه 2018برای توسعه فیلمنامه این سریال دعوت به همکاری شدند. لیندسی وبر، بروس ریچموند، کالوم گرین، شارون تا یاگوادو رئیس سابق بخش برنامه‌ریزی ژانر آمازون، جنیفر هاچینسون، جیسون کیهیل، جاستین دابل، ران ایمز تهیه‌کننده «وی اف ایکس»، هلن شانگ نویسنده و همکار تهیه‌کننده و کریس نیومن تهیه کننده نیز از عوامل تیم سازنده این سریال هستند. این سریال توسط استودیوهای آمازون در همکاری با «تالکین استیت»، «تراست هارپر کالینز» و «نیو لاین سینما»، ساخته شده است.

پیام ارباب حلقه‌ها در توییتر

حساب رسمی توییتر سریال ارباب حلقه‌ها پیش‌تر تصویری از یک نقشه را به همراه دو پیام انتشار داده بود:«یک حلقه برای حکومت بر همه آنها، یک حلقه برای پیدا کردن آنها، یک حلقه برای گردهم آوردن آنها و به اسارت در آوردنشان در ظلمات سرزمین موردور، جایی که سایه‌ها فرود می‌آیند»، پیام دیگر نیز به این مضمون در توییتر انتشار یافته است:«به دوران دوم تاریخ میانی زمین خوش آمدید»، در اسطوره تالکین، دوران دوم، عصری بود که در آن حلقه‌های قدرت، ازجمله حلقه «سائورون»، ایجاد شدند.

خلاصه آمازون درباره سریال ارباب حلقه‌ها

آمازون پیش از پایان مراحل ساخت فصل اول «ارباب حلقه‌ها» به‌طور رسمی خلاصه‌ای از موضوع داستان این سریال را انتشار داده بود. سریال ارباب حلقه‌ها به‌طور خلاصه اینگونه تشریح شده است: سریال جدید استودیوهای آمازون که به‌زودی عرضه خواهد شد، برای نخستین بار اسطوره‌های قهرمان دوران دوم اساطیری تاریخ میانی زمین را از طریق صفحه‌های تلویزیون و مانیتورهای سیستم‌های کامپیوتری در معرض دید تماشاگران قرار خواهد داد. داستان این سریال هزاران سال قبل از رویدادهای کتاب‌های«هابیت» و «ارباب حلقه‌ها»، اثر«جی آر آر تالکین» رخ می‌دهد، این سریال بینندگان را به دورانی باز می‌گرداند که قدرت‌های بزرگ ایجاد شدند، پادشاهی‌ها به اوج رسیدند و به نابودی کشانده شدند، قهرمانانی در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند که امیدهایشان در نبرد با نیروی شر به ریسمانی ظریف بسته شده و در حال تلاش برای آماده‌سازی‌ خود جهت مبارزه با بزرگ‌ترین اهریمنی که تا‌کنون از قلم «تالکین» تراوش کرده و تهدید به فرو بردن جهان در ظلمتی ابدی می‌کند، هستند. داستان این سریال در زمان حاکمیت صلح و آرامشی نسبی با نقش‌آفرینی شخصیت‌هایی که هم برای مخاطب شناخته شده هستند و هم شخصیت‌های جدید، شروع می‌شود. این شخصیت‌ها خود را برای ظهور دوباره شیطان «دوران تاریخ میانی زمین» آماده می‌‍‌کنند. پادشاهی‌ها و شخصیت‌های «دوران میانی تاریخ زمین»، از اعماق تاریک‌ترین کوه‌های مه‌آلود تا جنگل‌های باشکوه «لیندون» تا جزایر خوفناک «نومنور» و تا دور‌ترین نقاط در دسترس در نقشه، در حال شکل دادن به میراثی هستند که تا مدت‌ها پس از نابودی‌شان، پابرجا ماند.

 

فرحناز دبلشکی- مترجم/ روزنامه همشهری

دیدگاه تان را بنویسید