درخواست بازنشسته های اصفهان برای بازنگری در محاسبه ضریب مستمری بازنشستگان

بازنشسته های اصفهان طی نامه ای ضمن مطرح کردن درخواست بازنگری در محاسبه ضریب مستمری، نوشتند: مبالغ جایگزینی برای ضریب مستمری برقراری بازنشستگان سال۸۶ به جای مبلغ ۱۸۳ هزار تومان، ۲۰۰ هزار تومان است و برای بازنشستگان سال ۸۷ به جای مبلغ ۲۱۹ هزار و ۶۰۰ تومان ۲۳۵ هزار تومان محاسبه شده که نادرست و به ضرر بازنشستگان موصوف است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بازنشستگان اصفهان با ارسال نامه‌ای به مدیرکل تامین اجتماعی این استان پیرامون نحوه محاسبه ضریب مستمری بازنشستگان سال‌های ۸۶ و ۸۷ نکاتی را متذکر شدند.

به گزارش ایلنا، در نامه بازنشستگان به ریاضی، مدیرکل تامین اجتماعی اصفهان، آمده است:

باتوجه به دریافت اعتراضات متعدد از بازنشستگان مشمول متناسب سازی سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و بررسی‌های به عمل آمده در راستای اجرای متناسب‌سازی اردیبهشت ماه سال جاری پیرامون نحوه محاسبه ضریب مستمری بازنشستگان سالهای ۸۶ و ۸۷ و به استناد بخشنامه‌های ۴۸ و ۵۴ مستمری‌های سازمان و شرح ذیل از نظر فنی اشتباهی رخ داده و حق بازنشستگان ذینفع تضییع گردیده است. لذا خواهشمنداست دستور فرمائید بررسی لازم معمول و نسبت به رفع ایرادات ایجادشده در خصوص اصلاح محاسبات مستمری بازنشستگان سالهای ۸۶ و ۸۷ براساس بخشنامه‌های شماره ۴۸ و ۵۴ مستمری‌ها وشرح ذیل اقدامات لازم معمول گردد. 

برای تبیین افزایش مستمری سالهای ۱۳۸۶ و۱۳۸۷ با دوگزینه مواجه می‌شویم: 

الف) گزینه حداقل مستمری برای بازنشستگان جدید در سال ۸۶ ویا ۸۷

ب) گزینه حداقل مستمری برای بازنشستگان سالهای قبل 

بدیهی است برای بازنشستگان سالهای ۸۶ و۸۷ مبلغ حداقل مستمری همانی می‌باشد که برای بازنشستگانی که در آن سال مستمری آنان برقرار شده و مشمول دریافت حداقل مستمری شده‌اند و نه حداقل مستمری بازنشستگان سالهای قبل‌تر از آن! 

لذا مبالغ جایگزینی برای ضریب مستمری برقراری بازنشستگان سال۸۶ به جای مبلغ ۱۸۳ هزار تومان، ۲۰۰ هزار تومان است و برای بازنشستگان سال ۸۷ به جای مبلغ ۲۱۹ هزار و ۶۰۰ تومان ۲۳۵ هزار تومان محاسبه شده که نادرست و به ضرر بازنشستگان موصوف است. بدلیل اینکه در قسمت اول فرمول و تفاضل ضرایب مستمری، دو کسر مورد تفاضل از یک جنس نبوده و مبنای محاسبه هریک متفاوت می‌باشد، برخلاف بخشنامه‌های سازمان عمل گردیده است.

دیدگاه تان را بنویسید