چرا امروز قیمت دلار کم شد؟/ چرا سیگنال‌های منفی تاثیر برعکس روی بازار ارز داشتند؟

بهای دلار به انتهای کانال ۲۴ هزار تومان برگشت و در بازار آزاد با قیمت ۲۴ هزار و ۹۸۰ تومان معامله شد. عقب‌نشینی عجیب قیمت دلار در شرایطی رخ داد که سیگنال‌های مثبتی از مذاکرات وین شنیده نمی‌شود و طرف‌های برجام اعلام می‌کنند که امکان دارد دور هفتم دور پایانی و اعلام نتیجه باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سیگنال‌های منفی از مذاکرات وین و حتی اخبار افزایش سطح تنش در روابط خارجی ایران نه تنها نتوانست قیمت دلار را صعودی کند که بازار ارز امروز در رفتاری عجیب کاهش قیمت را تجربه کرد.

تجارت‌نیوز نوشت: دلار امروز در رفتاری غیرمنتظره، از کانال ۲۵ هزار تومان به کانال ۲۴ هزار تومان برگشت. این موضوع در حالی رخ داد که بهای اسکناس امریکایی در روزهای اخیر حتی به نیمه کانال ۲۵ هزار تومان هم رسیده بود.

 

بهای دلار به انتهای کانال ۲۴ هزار تومان برگشت

 

امروز اما بهای دلار به انتهای کانال ۲۴ هزار تومان برگشت و در بازار آزاد با قیمت ۲۴ هزار و ۹۸۰ تومان معامله شد. عقب‌نشینی عجیب قیمت دلار در شرایطی رخ داد که سیگنال‌های مثبتی از مذاکرات وین شنیده نمی‌شود و طرف‌های برجام اعلام می‌کنند که امکان دارد دور هفتم دور پایانی و اعلام نتیجه باشد.

 

تجارت بلاتکلیف بوده و عملا خوابیده است

 

آنها همچنین گفته‌اند که برای احیای برجام مشکلاتی وجود دارد که حل آن به اراده سیاسی ایران و امریکا بستگی خواهد داشت. با تمام این اوصاف قیمت دلار امروز در بازار شروع به ریزش کرد و به کانال ۲۴ هزار تومان برگشت.

کامبیز افسری، کارشناس بازار طلا و ارز در توضیح رفتار غیرمنتظره ارز امریکایی می‌گوید: این مساله برای فعالان بازار ارز قابل پیش‌بینی بود زیرا تجارت بلاتکلیف بوده و عملا خوابیده است و تجار و فعالان اقتصادی تکلیف خود را نمی‌دانند. از سوی دیگر با اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی و تعطیلی بازارها تقاضا برای کالا و در نتیجه مصارف ارزی کاهش داشته است.

او ادامه می‌دهد: گذشته از این با تغییر ساعات کاری بانک‌ها و کاهش آن، بخش دیگری از تقاضای ارزی سرکوب می‌شود و در نتیجه کاهش تقاضا برای دلار قیمت‌ها کاهش داشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید