چرا دیشب برق در تهران و کرج قطع شد؟

سرپرست شرکت توزیع برق البرز در خصوص قطعی برق در تهران و کرج گفت: دیروز به دلیل اینکه دو نیروگاه تولید برق در کشور به دلیل مصرف بالا از مدار خارج و به اورهال نیاز پیدا کردند، ناچار شدیم بر اساس دستور ملی خاموشی برق را افزایش دهیم و قطعی برق خارج از زمانبندی اعلام شده داشته باشیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سرپرست شرکت توزیع برق البرز گفت: دیروز به دلیل اینکه دو نیروگاه تولید برق در کشور به دلیل مصرف بالا از مدار خارج و به اورهال نیاز پیدا کردند، ناچار شدیم بر اساس دستور ملی خاموشی برق را افزایش دهیم و قطعی برق خارج از زمانبندی اعلام شده داشته باشیم.

رامین فرج با اشاره به دلیل خاموشی خارج از برنامه در شامگاه گذشته، اظهار کرد: طبق برنامه زمانبندی اعلام شده، آخرین ساعت خاموشی برق در البرز ۱۱ شب است ولی دیشب از ساعت ۲۳ الی یک بامداد هم شاهد خاموشی برق بودیم.

وی ادامه داد: دیروز به دلیل اینکه دو نیروگاه تولید برق در کشور به دلیل مصرف بالا از مدار خارج و به اورهال نیاز پیدا کردند، ناچار شدیم بر اساس دستور ملی خاموشی برق را افزایش دهیم و قطعی برق خارج از زمانبندی اعلام شده داشته باشیم.

وی توضیح داد: ما در بحث اعمال خاموشی‌ها تابع مرکز دیسپاچینگ کل هستیم و زمانی که این مرکز اعلام کند وضعیت شبکه به ثبات رسیده، می‌توانیم ساعات خاموشی را کم کنیم ولی در وضعیت ناپایداری شبکه چاره‌ای جز افزایش خاموشی‌ها نداریم.

فرج افزود: اگر شرکت‌های توزیع برق به دستورالعمل مرکز کنترل عمل نکند، ممکن است نیروگاه‌ها از مدار خارج شوند که در این صورت شاهد خاموشی‌های سراسری خواهیم بود.

 

میزان مصرف برق بیش از تولید است

 

این مسئول تاکید کرد: امیدواریم این مشکل امروز حل شده باشد ولی با توجه به اینکه شرایط تولید برق در کشور ثبات ندارد، نمی‌توانیم به مردم قول بدهیم که دیگر خاموشی خارج از برنامه نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان مصرف برق بیش از تولید است و در این شرایط به شبکه تولید و توزیع فشار مضاعفی وارد می‌شود به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود با مدیریت مصرف و صرفه جویی ۲۰ درصدی به کاهش خاموشی‌ها کمک کنند.

سرپرست شرکت توزیع برق البرز گفت: مشترکین با خاموش کردن لامپ‌های اضافه، گذاشتن کولر آبی روی حالت کند و کولر گازی هم روی ۲۵ درجه می‌توانند سهم خود را در کاهش خاموشی‌ها ادا کنند.

دیدگاه تان را بنویسید