جی پلاس؛

روزی که شهید نامجو نماینده امام شد

امام خمینی در دوازدهم تیرماه سال ۶۰، خطاب به سید موسی نامجو حکمی صادر کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی (س) در دوازدهم تیرماه سال ۶۰ مطابق با اول رمضان ۱۴۰۱ در حکمی شهید سید موسی نامجو را به عنوان نماینده خود در شورای عالی دفاع منصوب کردند، متن حکم امام در ادامه آمده است: 

 

"‌‌بسم الله الرحمن الرحیم‌

‌‌جناب آقای سرهنگ سید موسی نامجو ـ ایّده الله تعالی‌

‌‌     برای تشکیل شورای عالی دفاع ملی بر مبنای اصل 110 قانون اساسی جمهوری اسلامی‌‎ ‎‌ایران‌‎[1]‎‌، جنابعالی به عنوان مشاور از طرف اینجانب منصوب می شوید، و در این موقع،‌‎ ‎‌چون در وضع استثنایی هستیم لازم است هر هفته با بررسی کامل با کمال دقت،‌‎ ‎‌رویدادهای داخلی ادارات مختلف ارتش را برای اینجانب ارسال دارید.‌

‌‌به تاریخ 12 تیرماه 1360‌

‌‌روح الله الموسوی الخمینی ‌"

‌‎ ‎

‌‎صحیفه امام؛ ج ۱۵، ص ۳۵

۱. اصل 110 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مربوط به وظایف و اختیارات رهبر است که از جملۀ این وظایف «فرماندهی نیروهای مسلح» می باشد. قبل از بازنگری قانون اساسی به موجب اصل 110، تشکیل شورای عالی دفاع ملی مرکب از هفت نفر و از جمله «دو مشاور به تعیین رهبر» پیش بینی شده بود که حکم انتصاب فوق مستند بر همین بند می باشد. پس از بازنگری در قانون اساسی که در همه پرسی 6 / 5 / 1368 به تصویب مردم ایران رسید، عنوان «شورایعالی دفاع ملی» به «شورایعالی امنیت ملی» تغییر یافت و مواد مربوط به این شورا از ذیل اصل 110 قانون اساسی به اصل 176 منتقل گردید که در این اصل نیز «دو نماینده به انتخاب مقام رهبری» در شورای مذکور پیش بینی شده است.

دیدگاه تان را بنویسید