از نگاه یک کارشناس؛

پیش بینی قیمت خودرو در تیر 1400

با وجود نظر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره مقطعی بودن کاهش قیمت خودرو، اما برخی کارشناسان معتقدند قیمت خودرو در تیر 1400 نمی تواند افزایشی باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛  بابک صدرایی - کارشناس صنعت خودرو می گوید: سال گذشته به دلیل نااطمینانی مردم نسبت به بازار، خودرو بیشتر کالای سرمایه‌ای بود تا کالای مصرفی که حالا به نظر می‌رسد با مشخص شدن نتیجه انتخابات سال ۱۴۰۰ و احتمال بازگشت امریکا به برجام، بازار به ثبات بیشتری رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دلال‌ها با احتمال احیای برجام و کاهش قیمت خودرو، تلاش می‌کنند خودروهای خود را قبل از نهایی شدن مذاکرات بین‌المللی راهی بازار کنند و به نظر می‌رسد خودرو دیگر کشش چندانی برای شوک قیمت ندارد. این در حالی است که تصور بر این است که خریداران هم با در نظر گرفتن ریسک معاملات بعد از مشخص شدن نتیجه برجام، ترجیح داده‌اند تا خودروی مورد نیاز خود را زودتر تهیه کنند.

او همچنین گفت: فعلا ثبات قیمت خودرو تا مشخص شدن نتیجه مذاکرات ادامه دارد و ریسک بازار در شرایط فعلی برای خرید یا فروش خودرو به کمترین حد رسیده است.

چندی پیش مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره آینده بازار گفته بود که حتی در صورت احیای برجام کاهش قیمت خودرو مقطعی است و احتمال دارد دوباره افزایشی شود.

دیدگاه تان را بنویسید