مهلت ثبت نام در سامانه املاک هنوز تمدید نشده است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هنوز هیچ تصمیم قطعی برای تمدید مهلت ثبت نام متقاضیان در سایت املاک و اسکان گرفته نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصاد و درآمد جی پلاس: محمود محمودزاده  با بیان اینکه فردا آخرین مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان کشور است، گفت: هنوز هیچ تصمیم قطعی برای تمدید مهلت ثبت نام متقاضیان در سامانه املاک و اسکان گرفته نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان در ادامه نوشت: او ادامه داد: روز شنبه درباره این موضوع تصمیم گیری خواهد شد.  پیشنهاد داده ایم که ثبت نام در سامانه املاک و اسکان تا مهرماه تمدید شود اما هنوز درباره این موضوع تصمیمی گرفته نشده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه متقاضیان تا ساعت ۲۴ فردا مهلت دارند که در سایت املاک و اسکان ثبت نام کنند، بیان کرد: از ساعت ۲۴ فردا ۱۹ خرداد ماه سامانه املاک و اسکان بسته خواهد شد.

او یادآور شد: شایعاتی مبنی بر تمدید مهلت ثبت نام در سامانه املاک و اسکان مطرح شده که تمامی آن‌ها را رد می‌کنم چرا که هنوز درباره آن تصمیم گیری نشده است.

معاون مسکن وساختمان وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه همزمان با ثبت نام متقاضیان، بررسی و پالایش‌ آن‌ها هم انجام می‌شود، افزود: متقاضیان باید هرچه سریعتر اقدامات لازم در رابطه با ثبت نام در این سایت را انجام دهند.

افرادی که بیش از ۵ واحد مسکونی خالی دارند، مهم نیست که واحد‌های مسکونی در یک شهر یا در شهر‌های مختلف باشند،  به هر حال در صورتی که مالک بیش از ۵ واحد مسکونی خالی داشته باشد، مشمول مالیات دو برابری می‌شود. همچنین اگر ۱۲۰ روز واحد مسکونی خالی و در اختیار یک مالک باشد که اقامتگاه دیگری دارد، مشمول مالیات می‌شود.

گفتنی است، فرسودگی، ملاک عدم شمولیت در مالیات نیست و به هر حال ملک مشمول مالیات خانه خالی می‌شود و بعد از آنکه مالک اخطار مربوط به مشمول مالیات بودن خانه‌های خالی را دریافت کرد؛ باید به سامانه ملی املاک و اسکان جهت خوداظهاری مراجعه کند.

براساس تمهیدات وزارت راه و شهرسازی، در ابتدای طرح که از ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد، سرپرستان خانوار این امکان را داشتند که تا ۹ اردیبهشت براساس آخرین رقم کد ملی خود (سرپرست خانوار) نسبت به ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور، اقدام کنند. به همین ترتیب پس از آن برای افراد جامانده از ثبت‌نام طبق اعلام از تاریخ ۱۰ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد امسال امکان درج اطلاعات ملکی و سکونتی در سامانه ملی املاک و اسکان فراهم شده است.

دیدگاه تان را بنویسید