زیدان بالاخره علت رفتنش از رئال را گفت

سرمربی سابق رئال مادرید، پس از استعفا در روزهای گذشته، اکنون در نامه ای سرگشاده دلایلی که منجر به جدایی او از رئال شد را توضیح داده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، زین الدین زیدان برای دومین بار رئالی ها را پیش از پایان قراردادش ترک کرد و اکنون در نامه ای سرگشاده خطاب به هواداران سپیدپوشان مادرید دلایل خود برای این تصمیم را توضیح داده است.

" هواداران عزیز رئال مادرید،

برای بیش از 20 سال و از زمانی که برای نخستین بار به مادرید آمدم و پیراهن سپید را پوشیدم، شما عشق خود را به من نشان داده اید. من این افتخار عظیم را داشته ام که بازیکن و سرمربی بزرگترین باشگاه جهان باشم اما جدای از این من هم تنها یک هوادار دیگر رئال هستم. به خاطر همه این دلایل می خواستم که این نامه را بنویسم تا با شما خداحافظی کنم و تصمیمم برای ترک مربیگری را توضیح دهم.

وقتی در مارس 2019 پیشنهاد بازگشت به رئال مادرید را پس از هشت ماه وقفه و استراحت پذیرفتم، البته به این دلیل بود که رییس فلورنتینو پرز از من خواست، همچنین به این دلیل که همه شما هر روز از من چنین چیزی را می خواستید. وقتی در خیابان با هرکدام از شما روبرو می شدم حمایت شما و اشتیاق‌تان برای دیدن دوباره من با تیم را احساس می کردم. چرا که من هم به همان ارزش های رئال مادرید اعتقاد دارم؛ این باشگاه متعلق به اعضای آن، به هواداران و به تمام جهان است.

من تلاش کرده ام که این ارزش ها را در تمام کارهایی که انجام دادم گرامی بدارم وتلاش کردم تا الگو باشم. بیست سال در رئال مادرید بودن زیباترین چیزی است که در تمام زندگی ام برای من اتفاق افتاده و می دانم که این را کاملا مدیون فلورنتینو پرز هستم که در سال 2001 از من حمایت کرد، زمانی که برخی مخالف این موضوع بودند، او جنگید تا من را به خدمت بگیرد و به اینجا بیاورد. این را از صمیم قلبم می گویم که تا همیشه به خاطر این موضوع قدردان پرز خواهم بود. همیشه.

 

من اکنون تصمیم به ترک باشگاه گرفته ام و می خواهم دلایلم را به درستی توضیح دهم. من می روم، اما نه قرار است بلافاصله به تیم دیگری بپیوندم و نه از مربیگری خسته شده ام. در ماه می سال 2018 من رئال را ترک کردم زیرا بعد از دو سال و نیم همکاری، با کسب پیروزی های بسیار زیاد و به دست آوردن جام های بسیار زیاد، احساس کردم تیم برای ماندن در بالاترین سطح به یک روش و رویکرد جدید نیاز دارد.

در حال حاضر اما اوضاع متفاوت است. من می روم چون احساس می کنم این باشگاه دیگر نه اعتقادی که من به آن نیاز دارم را به من دارد و نه حمایتی برای ساختن چیزی در میان مدت یا بلند مدت ارائه می دهد.

من فوتبال را می فهمم و می دانم که باشگاهی مثل رئال مادرید چه خواسته هایی دارد. می دانم وقتی برنده نمی شوی، باید بروی. اما با این وجود یک چیز بسیار مهم در این میان فراموش شده است، همه آنچه که من روز به روز ساخته ام فراموش شده است، آنچه که من به روابطم با بازیکنان، با 150 نفری که با تیم و اطراف تیم کار می کنند، آوردم، از یاد رفته است.

من یک برنده ذاتی هستم و برای کسب جام اینجا بودم، اما موضوعی که حتی از این هم مهمتر است افراد هستند، احساسات آنها و خود زندگی. و احساس می کنم که این موارد در نظر گرفته نشده اند، احساس می کنم که از درک اینکه این موارد نیز داینامیک و پویایی یک باشگاه بزرگ را حفظ می کند، عاجز مانده اند. گاهی حتی من به خاطر این چیزها سرزنش شدم و زخم زبان شنیدم.

 

من می خواهم به آنچه که با هم به دست آورده ایم احترام گذاشته شود. دوست داشتم رابطه من با باشگاه و رییس باشگاه طی چند ماه گذشته کمی با دیگر مربیان متفاوت باشد. من امتیازات ویژه ای نمی خواستم، البته که نه! فقط می خواستم که کمی بیشتر به خاطر بیاورند ما با هم در گذشته چه کرده ایم. این روزها عمر مفید سرمربی در یک باشگاه بزرگ دو فصل است، شاید کمی بیشتر. برای دوام بیشتر آن، روابط انسانی ضروری است، این روابط مهمتر از پول، مهم تر از شهرت و مهمتر از همه چیز هستند. باید از این روابط به دقت نگهداری و محافظت کرد. به همین دلیل بود که وقتی در مطبوعات می خواندم که اگر در بازی بعدی برنده نشوم، اخراج خواهم شد، اینقدر ناراحت می شدم.

این به من و کل تیم آسیب رساند زیرا این پیام های عمدا رسانده شده به رسانه ها، بر کل تیم تأثیر منفی گذاشت، آنها بین ما شک و تردید و سو تفاهم ایجاد کردند. خوشبختانه من این بچه های شگفت انگیز را داشتم که تا پای مرگ با من بودند. وقتی اوضاع بهم ریخت، آنها با پیروزی های شکوهمند من را نجات دادند. چون آنها به من ایمان داشتند و می دانستند که من هم به آنها ایمان دارم.

 

البته من بهترین مربی جهان نیستم، اما می توانم به همه اعم از بازیکن، اعضای کادر فنی یا هر کارمندی قدرت و اعتماد به نفس لازم در کار خود را بدهم. من کاملاً می دانم که یک تیم به چه چیزهایی نیاز دارد. در طول این 20 سال حضور در مادرید من آموخته ام که درست است که شما هواداران می خواهید برنده شوید، اما بیش از هر چیز می خواهید ما همه تلاش خود را ارائه کنیم و همه توان‌مان را به کار ببریم: سرمربی، کادر فنی، کارمندان و البته بازیکنان. و می توانم به شما اطمینان دهم که ما 100 درصد خودمان را برای این باشگاه داده ایم.

می خواهم از این فرصت استفاده کنم و برای خبرنگاران پیامی بفرستم. من صدها کنفرانس مطبوعاتی داشته ام و متأسفانه ما در مورد فوتبال بسیار کم صحبت کرده ایم، اگر چه می دانم که شما عاشق فوتبال، این ورزشی که ما را گرد هم می آورد، هستید.

 

با این حال و بدون هیچ تمایل وقصدی به انتقاد یا ارشاد کردن شما، من دوست داشتم که در این سال ها سوالات همیشه درباره موارد بحث برانگیز و جنجالی نباشد، دوست داشتم که ما بیشتر در مورد بازی صحبت کنیم و بیش از همه درباره بازیکنان، که مهمترین بخش این ورزش هستند و تا همیشه نیز مهمترین بخش در این ورزش خواهند بود، حرف بزنیم. بیایید فوتبال را فراموش نکنیم، بیایید مراقب فوتبال باشیم.

هواداران عزیز رئال مادرید، من همیشه یکی از شما خواهم بود.

زنده باد مادرید!

زین الدین زیدان."

 

دیدگاه تان را بنویسید