رکورد سینمای آمریکا در دوران کرونا شکست

فیلم سینمایی «یک مکان ساکت ۲» ساخته جان کرازینسکی، در هفته اول اکران، پرفروش‌ترین فیلم افتتاحیه آمریکا در دوران کرونا شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از ورایتی، بعد از یک سال تعطیلی و تغییراتی که در سینما‌ها بر اثر شیوع ویروس کرونا به وجود آمد، به نظر می‌رسد گیشه آمریکایی علامت‌هایی را برای بازگشت به شرایط عادی و قبل از پاندمی، نشان داده است.

این امر بیشتر به لطف فیلم پسا آخرالزمانی و دلهره آور «یک مکان ساکت ۲» محقق شده شده است. این دنباله سینمایی با اکران از روز جمعه تا یکشنبه ۴۸ میلیون دلار فروخته و فراتر از انتظار‌ها و پیش بینی‌ها ظاهر شده است. این فیلم محصول کمپانی پارامونت، در حال حاضر در ۳ هزار و ۷۲۶ سینما اکران می‌شود و انتظار می‌رود تا روز یادبود در دوشنبه به فروش ۵۸ میلیون دلاری برسد. تحلیل گران گیشه معتقد هستند اگر تمامی سینما‌های آمریکا باز بودند، فروش این فیلم به ۶۰ میلیون دلار نیز می‌رسید.

این آمار از این جهت قابل توجه است که اختلاف چندانی با پیش بینی‌ها قبل از شروع پاندمی کرونا ندارد. قسمت اول «یک مکان ساکت» در سال ۲۰۱۸ اکران شد و افتتاحیه ۵۰ میلیون دلاری رقم زد. فیلم اول ۱۷ میلیون دلار بودجه تولید داشت و فیلم دوم هم با بودجه ۶۱ میلیون دلاری ساخته شده است.

فیلم سینمایی «یک مکان ساکت ۲» با بازی امیلی بلانت از یک انتشار سینمایی انحصاری بهره خواهد برد. این فیلم بعد از ۴۵ روز اکران در سینما‌ها از سرویس استریم پارامونت پلاس منتشر خواهد شد. آثار اکران شده اخیر مثل «گودزیلا در برابر کونگ»، «رایا و آخرین اژدها» از همین الگو پیروی کردند با این تفاوت که به صورت همزمان هم در سینما و هم در سرویس‌های نمایش آنلاین در دسترس بودند.

فیلم «گودزیلا در برابر کونگ» با وجود این اکران ترکیبی، در سینما‌ها خوب فروخت و پیش از این رکورد بیشترین افتتاحیه را با ۳۲ میلیون دلار در دست داشت.

دیگر اثر مهم این هفته، لایو اکشن «کروئلا» از دیزنی، با نقش آفرینی، اما استون بود. این فیلم هم به صورت همزمان برای مشترکان خانگی در دسترس قرار گرفته، اما عملکرد آن در گیشه نیز موفقیت آمیز بوده و فروشی بیش از ۲۱ میلیون دلار برای آن تخمین زده شده است. فیلم سینمایی ترسناک «مارپیچ» با بازی کریس راک و ساموئل جکسون، بعد از دو هفته صدرنشینی پیاپی، این هفته به جایگاه سوم رسید. «خشم مردانه» جیسون استاتهام و انیمیشن «رایا و آخرین اژدها» به ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم پرفروش‌های هفتگی قرار گرفتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید