جایگاه نوزدهمی تیم بسکتبال سه نفره بانوان در میان ۲۰ تیم

مسابقات بسکتبال سه نفره انتخابی المپیک در حالی به پایان رسید که تیم بانوان ایران نه تنها موفق به کسب سهمیه نشد بلکه در میان ۲۰ تیم شرکت کننده هم جایگاهی بهتر از ۱۹ به دست نیاورد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مسابقات بسکتبال سه نفره انتخابی المپیک با تعیین سه تیم راه یافته به این بازی ها در هر دو بخش مردان و بانوان به پایان رسید.

در جریان این رقابت ها که به میزبانی اتریش برگزار شد و در بخش بانوان، تیم های آمریکا، فرانسه و ژاپن موفق شدند سهمیه حضور در بازی های المپیک را به دست بیاورند.

پیش از این چین، روسیه، رومانی و مغولستان بر اساس رده بندی فدراسیون جهانی بسکتبال صاحب سهمیه حضور در بازی های المپیک شده بودند.

تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران از شرکت کنندگان در رقابت های انتخابی المپیک بود. این تیم در مرحله مقدماتی نتیجه هر چهار دیدار خود برابر ژاپن (۲۲ به ۴)، تایلند (۲۱ به ۲۰)، اوکراین (۱۷ به ۷) و استرالیا (۲۰ به ۲) راواگذار کرد و حذف شد.

در رده بندی نهایی این رقابت ها، تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران در میان ۲۰ تیم شرکت کننده پائین تر از تیم های آسیایی مانند اندونزی، تایلند و چین تایپه در رده نوزدهم ایستاده است. رده بندی تیم ها به این شرح است:

۱- آمریکا
۲- فرانسه
۳- ژاپن
۴- اسپانیا
۵- مجارستان
۶- استرالیا
۷- سوئیس
۸- بلاروس
۹- اتریش
۱۰ آلمان
۱۱- اوکراین
۱۲- هلند
۱۳- استونی
۱۴- ایتالیا
۱۵- اندونزی
۱۶- تایلند
۱۷- چین تایپه
۱۸- اروگوئه
۱۹- ایران
۲۰- سریلانکا

در بخش مردان مسابقات بسکتبال سه نفره انتخابی المپیک در اتریش تیم های لهستان، هلند و لتونی صاحب سهمیه المپیک شدند. در این بخش پیش از این روسیه، چین و ژاپن بر اساس رده بندی فدراسیون جهانی صاحب سهمیه المپیک شده بودند.

مرحله پایانی مسابقات بسکتبال سه نفره انتخابی المپیک ۱۴ تا ۱۶ خردادماه به میزبانی دبرسن مجارستان برگزار می شود. قرار است تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران هم در این رقابت ها شرکت داشته باشد. البته در این مسابقات تنها یک سهمیه المپیک در بخش بانوان توزیع می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید