لیگ ملت های والیبال ۲۰۲۱؛

آلکنو: از جوان‌ها راضی‌ام/ هنوز زود است، باید صبر کنیم/ سرمربی هلند: باید ست سوم را می‌بردیم/ کاپیتان هلند: ما توریست نیستیم!

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: از عملکرد بازیکنان جوان ایران در سه بازی اخیر رضایت دارم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران در بازی سوم خود از لیگ ملت‌های 2021 که در ایتالیا برگزار می‌شود از ساعت 14:30 امروز یکشنبه به مصاف هلند رفت. این نخستین رویارویی دو تیم در رویدادهای مهم بین‌المللی بود که با برتری 3 بر صفر ایران به پایان رسید.

آلکنو: از جوان‌ها راضی‌ام/ هنوز زود است، باید صبر کنیم

ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال مردان ایران پس از پیروزی ایران مقابل هلند، در جمع‌بندی خود از سه بازی هفته نخست ایران در جریان مسابقات لیگ ملت‌ها گفت: در مجموع این سه بازی نتیجه‌ای که گرفتیم شاید عالی نبوده نباشد، اما از آنجا که هدف اصلی‌ ما از حضور در لیگ ملت‌ها آمادگی برای المپیک است، من باید صرف نظر از نتیجه، به تمام بازیکنان نگاه کنم و به تناوب به همه بازی بدهم؛ البته در چند مورد ما به خاطر بیماری بازیکنان مجبور به برخی تغییرات شدیم که این هم در مسیر حرکت تیم تاثیرگذار بود.

وی گفت: از بازیکنان جوان تیم مثل صابر کاظمی، میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار و آرمان صالحی خیلی راضی‌ام. به نظر من این بازیکنان آینده والیبال ایران هستند. آن‌ها در جریان بازی تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا هر چه در توان دارند، در خدمت تیم به کار بگیرند. در اجرای بعضی از فاکتورها بسیار خوب عمل می‌کنند و در بعضی مهارت‌ها هم به کار و تمرین و تجربه نیاز دارند تا پخته شوند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران با اشاره به اینکه با انجام سه بازی هنوز زود است تا درباره عملکرد کلی تیم و بازیکنان به نتیجه برسد، افزود: لیگ ملت‌ها به بسیاری از سوال‌های من درباره بازیکنان جواب خواهد داد. باید تا پایان مسابقات صبر کنیم و عملکردها را در شرایط مختلف بازی ببینیم.

آلکنو درخصوص ترکیب و برنامه ایران برای بازی‌های هفته دوم لیگ ملت‌ها گفت: برای سه بازی هفته دوم طی روزهای آینده با آگاهی از وضعیت سلامت بازیکنان و نسبت به شرایط فنی و فیزیکی‌شان تصمیم خواهم گرفت.

مردان ایران هفته نخست لیگ ملت‌ها را با انجام سه بازی (2 شکست مقابل ژاپن و روسیه و یک پیروزی مقابل هلند) به پایان رساندند و پس از 3 روز استراحت، دیدارهای هفته دوم خود را طی سه روز پیاپی به ترتیب مقابل کانادا (پنج‌شنبه ساعت 14:30)، ایتالیا (جمعه ساعت 19) و بلغارستان (شنبه ساعت 22) برگزار خواهند کرد.

سرمربی والیبال هلند: باید ست سوم را می‌بردیم

روبرتو پیازا پس از شکست 3 بر صفر تیم ملی والیبال هلند مقابل ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های 2021 اظهار داشت: ما بازی نرمالی انجام دادیم و می‌توانستیم در ست دوم بازی را به تساوی بکشانیم، اما 2 بر صفر عقب افتادیم. در ست سوم ما تلاش کاملی کردیم و طبق پیش‌بینی من باید می‌بردیم.

وی ادامه داد: ما دیروز شانس فوق‌العاده‌ای داشتیم تا 3 امتیاز را بگیریم، اما ژاپن بازی فوق‌العاده‌ای انجام داد و در نهایت باختیم.

سرمربی تیم والیبال هلند در پاسخ به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس که چرا نیمیر عبدالعزیز از ابتدا در ترکیب تیمش حضور نداشت، تصریح کرد: من باید به تمام بازیکنان بازی بدهم و این مهم است که تصمیم درستی درباره زمان آن بگیرم.

کاپیتان تیم ملی هلند: باید فکر کنیم که چرا باختیم/ ما توریست نیستیم!

نیمیر عبدالعزیز پس از شکست 3 بر صفر تیم ملی والیبال هلند مقابل ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های 2021 اظهار داشت: می‌دانم که تغییراتی در تیم داشتیم، اما باید بدانیم که تورنمنت طولانی پیش‌روی ما است. باید یاد بگیریم که در هر بازی از شانس‌مان استفاده کنیم تا مراحل را پیش برویم. هر مسابقه شرایط خاصی دارد و ما شانس داشتیم ست سوم را ببریم، اما ایرادی ندارد. یاد گرفتیم که می‌توانیم بهتر باشیم. ما شروع خوبی داشتیم، اما کم‌کم بد شدیم.

وی درخصوص اینکه گفته می‌شود تیم ملی هلند به عنوان توریست به مسابقات لیگ ملت‌ها آمده است، ادامه داد: هلند یکی از بهترین تیم‌های جهان است و اگر بخواهم درباره این صحبت کنم خوب نیست. ما هر روز بهتر و بهتر می‌شویم و درباره پیروزی صحبت می‌کنیم. ما توریست نیستیم و می‌توانیم بازی کنیم و همین کافی است.

کاپیتان تیم ملی والیبال هلند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا از ابتدا در ترکیب تیمش حضور نداشت، خاطرنشان کرد: این تصمیم مربی بوده و او تصمیم می‌گیرد که در هر بازی چه کسی بازی کند. ما هر روز باید یاد بگیریم و حتی وقتی می‌بازیم به آن فکر کنیم که چرا باختیم؟

محمد موسوی: از پیروزی برابر هلند خوشحالم

سید محمد موسوی ملی پوش والیبال ایران پس از پیروزی ۳ بر صفر ایران مقابل هلند در رقابت های لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ گفت: می دانستیم که هلند تیم خوبی است و در لیگ ملت های والیبال هیچ تیم ضعیفی وجود ندارد. ما باید حداکثر توان خود را به کار ببریم و برای رسیدن به پیروزی تلاش کنیم.

او ادامه داد: ما برای کشورمان تا پایان جنگیدیم و من از این پیروزی خوشحالم. روحیه جنگیدن ما رمز موفقیت تیم ملی ایران بود. ما در دریافت و همچنین در حمله تلاش خود را کردیم. در این بازی سرویس های خوبی زدیم و توانستیم توپ سریع بازی کنیم ، اما در ست آخر سرویس های خوبی را نزدیم و این یک مشکل برای ما بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید