شکایت واتس اپ از دولت هند

واتساپ یک شکایت قانونی علیه دولت هند تنظیم کرده است به منظور جلوگیری از اجرایی شدن مقررات روز چهارشنبه که به گفته ی کارشناسان، واحد فیسبوک مستقر در کالیفرنیا را مجبور به شکستن محافظت حریم خصوصی می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، رویترز نوشت: در این دادخواست که برای رویترز تشریح شد، از دادگاه عالی دهلی خواسته شده است اعلام کند که یکی از قوانین جدید نقض حقوق حریم خصوصی در قانون اساسی هند است زیرا که شرکت های رسانه های اجتماعی، وقتی که مقامات از آنها بخواهند، مجبور به شناسایی اولین سازنده ی اکانت ها هستند.

شفقنا نوشت؛ در حالی که این قانون واتساپ را تنها ملزم به شناسایی افرادی می کند که مرتکب تخلفی شده اند، این شرکت می گوید که نمی تواند به تنهایی این کار را انجام دهد، زیرا رمزگذاری ارسال پیام ها به صورت از پایان- به پایان است. برای مطابقت با قانون واتساپ می گوید که ناچار به شکستن رمزها از هر دو سمت گیرنده و فرستنده خواهد بود.

رویترز در گزارش خود اظهار داشت که نمی تواند به صورت مستقل تایید که آیا واتساپ این دادخواست را به دادگاه داده است یا نه، در حالیکه واتساپ نزدیک به ۴۰۰ میلیون کاربر در هند دارد و ممکن است توسط دادگاه بازنگری شود، کسانی که از موضوع اطلاع داشتند، به دلیل حساسیت ماجرا از شناسایی دادن خودداری کردند.

سخنگوی واتساپ از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید