اشتباه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در محکومیت متخلفان!+عکس

نگاهی به آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال مشخص می کند که جریمه های مالی در نظر گرفته شده برای اشخاص حقیقی و حقوقی در دو بازی جنجالی فوتبال ایران مجوز قانونی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بر اساس حکم کمیته انضباطی که روز پنج شنبه برای دو دیدار جنجالی سپاهان و پرسپولیس و همینطور استقلال و پرسپولیس صادر شد، بهزاد غلامپور، محمد نادری، مهدی ترابی، فرشاد فرجی و احمد موسوی به دلیل رفتاری که در دربی پایتخت داشتند، علاوه بر محرومیت های قطعی و تعلیقی که برخی از آنها با آن مواجه شدند، هر کدام باید مبلغ 750 میلیون ریال هم جریمه مالی بپردازند. علاوه بر این باشگاه پرسپولیس به پرداخت مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال و باشگاه استقلال نیز به پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده اند.

ورزش سه نوشت: برای دیدار سپاهان  پرسپولیس نیز آرای مشابهی درمورد افرادی که در حواشی انتهای مسابقه نقش پررنگ تری داشته اند، در نظر گرفته شده و بازیکنانی نظیر سیدجلال حسینی، عزت پورقاز، سعید آقایی، محمدرضا حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان علاوه بر محرومیت هایی قطعی و تعلیقی که برای برخی از آنها در نظر گرفته شده، هر کدامشان باید مبلغ 750 میلیون ریال جریمه مالی بپردازند.

این جریمه های سنگین مالی موضوعی بود که علی کریمی ستاره سابق تیم ملی نیز پس از رسانه ای شدن حکم کمیته انضباطی در صفحه اینستاگرامی خود به آن واکنش نشان داد و این شیوه از درآمدزایی را مناسب فدراسیون ندانست.

کمیته انضباطی

اما مشکل ماجرا زمانی بیشتر مشخص می شود که نگاهی به مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال بیندازیم؛ جایی که در ماده 31 مقررات انضباطی به صراحت در مورد جریمه های نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی صحبت شده و در بند 2 و بند 3 آن اینطور نوشته شده است:

2-  در مورد اشخاص حقیقی میزان جرایم نقدی نباید از پنجاه میلیون ریال کمتر یا بیشتر از پانصد میلیون ریال باشد.

3- در مورد اشخاص حقوقی میزان جرایم نقدی نباید از یکصد میلیون ریال کمتر یا بیشتر از یک میلیارد ریال باشد.

با این حال و با وجود این ماده های قانونی همانطور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره شده، هم جریمه اشخاص حقیقی (بازیکنان پرسپولیس، استقلال و سپاهان) توسط اعضای کمیته انضباطی 250 میلیون ریال بیش از حد مجاز یعنی 750 میلیون ریال تعیین شده و هم اشخاص حقوقی، که کمیته انضباطی جریمه یک میلیارد و پانصد میلیون ریالی برای باشگاه پرسپولیس در شرایطی در نظر گرفته که طبق آئین نامه انضباطی بیشترین جریمه مالی برای اشخاص حقوقی یک میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

البته شاید اعضای کمیته انضباطی با استناد  به تبصره یا بند خاصی اقدام به تصمیم گیری در مورد تحمیل این جریمه های مالی نموده اند ولی به هر حال آرای صادر شده قابل تجدید نظر است و پس از استقلال و پرسپولیس، به زودی سپاهان نیز به آرای صادره به صورت رسمی اعتراض خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید