تغییر محل دفتر کارم را تکذیب می کنم

عزیزی خادم:‌ عبور از آواری که بر سر فدراسیون ریخته کار خداست/ می خواهیم کمتر به زنان ظلم کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: با این آواری کاری که روی سر فدراسیون ریخته عبور از آن کار خدا بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شهاب عزیزی خادم در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران برای شرکت در مسابقات مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: من شاکر و شکرگذار خدا هستم و امیدمان به او است. جا دارد از رسانه ملی، رسانه ها و ارباب جراید که از تیم ملی حمایت کردند تشکر کنم.از وزیر ورزش نیز تشکر می کنم که شخصا پیگیر چالش های تیم ملی است. دبیرخانه مناطق آزاد، آقایان مومنی، وکیلی و آهنگران برای تیم ملی زحمات زیادی کشیدند.

*همه باید برای صعود تیم ملی کمک کنیم

وی افزود: آنها از نظر امکانات و تدارکات حضور تیم ملی در بحرین به ما کمک کردند. همچنین آقای نوبخت به تیم ملی کمک های زیادی کرده و امیدوارم این کمک ها راهگشا باشد. همه باید برای راهیابی به جام جهانی کمک کنیم.

*تدارکات برای تیم ملی در اولویت کار ما قرار دارد

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اردوی تیم ملی در کیش گفت:فدراسیونی که الان مستقر شده مشکلاتی داشته که همه در جریان آن هستند. وقتی فدراسیون را تحویل گرفتیم سعی کردیم تیم ملی را در اولیت اول قرار بدهیم. نمی خواهم به مشکلات یا اشخاص ورود کنم ولی مساله حائز اهمیت تدارکات برای تیم ملی بود. تمام امکاناتی که فراهم شده با لطف خداوند بوده است. ما در بحث میزبانی با چالش سنگین مواجه شدیم و به همین دلیل در کنار مردم قرار گرفتیم و در نهایت به دادگاه CAS شکایت کردیم. در مسیر دوم باید تیمی را که با ناحق میزبانی اش را گرفتند آماده می کردیم.

*سرمربی تیم ملی انتظار داشت شرایط برای او فراهم باشد

عزیزی خادم ادامه داد: در این مسیر به تعطیلات نوروز، کرونا و خیلی مشکلات دیگر برخورد کردیم. البته سرمربی تیم ملی هم توقع داشت شرایط فراهم باشد به همین دلیل اردوی کیش را در نظر گرفتیم . در آنجا خیلی باید روی استانداردها برنامه ریزی می کردیم.زمین تمرین، استخر،پرواز اختصاصی و ... را مهیا کردیم و جا دارد از آقای موسوی تشکر کنم که هتل داریوش کیش را در اختیار ما قرار داد. از نظر هتل، پرواز و امکانات خوشبختانه کارها خیلی خوب پیش رفت. پیش از آن اردوی تهران و بازی با سوریه را به خوبی انجام دادیم.

* به فوتبال ایران ظلم شده و میزبانی اش به ناحق گرفته شده است

وی تاکید کرد: در این وضعیت مالی تدارکاتی برای تیم ملی در بحرین انجام دادیم. ما همچنان دنبال چرایی هستیم که کالدشکافی شود تا در آینده در این وضعیت اسفناک قرار نگیریم. به همین دلیل آقای  نوبخت اعتباری را برای فدراسیون در نظر گرفت و حتی به آکادمی ملی فوتبال آمد. همه در حد بضاعت کمک کردند و امیوارم این همگرایی حفظ شود تا همه قدرتمندانه در کنار هم قرار بگیریم تا این پیک سخت تاریخی را پشت سر بگذاریم.به این فوتبال ظلم شد و میزبانی از آن گرفته شده و با این آواری کار سختی را دیدیم که عبور از آن کار خدا بود.

*فدراسیونی را تحویل گرفتم که نقشه راهش مشخص نبود

وی در خصوص اینکه می دانست که فدراسیون دورنمای چندان روشنی ندارد و آیا گلایه هایش جنبه توجیه دارد یا خیر گفت: سوال به جایی را مطرح کردید. ما آگاهانه کار را پذیرفتیم و مسئولیت آن را بر عهده گرفتیم و پاسخگوی آن هستیم. ما نگفتیم یک شبه مشکلات 20-30 ساله را حل می کنیم.در تلاش هستیم که کار را قدم به قدم جلو ببریم. نگاه و نماد ما توسعه بر منافع ملی است.در مسئولیتی که گرفتیم قطعا پاسخگو هستیم اما وقتی کار را شروع کردیم مشکل مالی، میزبانی و ... به وجود آمد.من فدراسیونی را تحویل نگرفتم که نقشه راهش مشخص باشد یا نفرات دپارتمان هایش مشخص باشند.

*برنامه و نماد ما توسعه فوتبال است

عزیزی خادم گفت: امروز در یک کنگره حضور داشتم که رئیس فیفا مباحث درستی را در آن مطرح کرد. از فوتبال بانوان تا دیجیتال مارکت و ... همه در آن گنجانده شده بود. نماد و برنامه و قالب ما در راستای توسعه فوتبال است. ما نقشه راه داریم و در حال برنامه ریزی هستیم. البته ما نیاز به زمان داریم. برای اولین بار بعد از سالها بسته اقتصادی فدراسیون در حال انجام کار است. همین سایت فدراسیون فوتبال نسبت به 2 ماه قبل تغییر نکرده است؟ ما در همه حوزه ها سعی داریم کار را تجاری کنیم. در این مسیر البته خطا هم وجود دارد اما به دنیال ارتقا هستیم.

*کسانی که چهره فوتبال را مخدوش کنند در تیم ما جایی ندارند

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد:روز گذشته به فستیوال فوتبال خیایانی رفتم، رئیس فیفا می گفت همه استعدادها باید دیده شوند. شعار این فدراسیون فوتبال برای همه است. اینکه یک عده فوتبال را مخدوش کنند در تیم ما جایی ندارند. در همین مدت از فوتسال و بانوان کلی کار صورت گرفته است.

*نفرات دیگری به بدنه مدیریتی فدراسیون اضافه می شوند

وی در خصوص اینکه آیا در کارش چالش هایی دیده است عنوان کرد: هیچ جایی بی چالش نیست. ما آمده ایم سیستم و ساختار را بر مناسبت فردی قائل کنیم. قطعا تغییراتی داریم و افراد دیگری به فدراسیون اضافه خواهند شد. ما در مسیرمان تلاش می کنیم چون می خواهیم بازیگران این عرصه در فوتبال قدم بردارند. فوتبال برای استانها خواهد بود، وقتی فیفا این همه برای اعضایش قدم بر می دارد ما هم وطیفه داریم این کار را انجام بدهیم. در این شرایط به وضعیت اورژانسی تیم ملی خورده ایم و امیدوارم از این پیچ سخت عبور کنیم. باید انگیزه های شخصی را از فوتبال برداریم. وظیفه ما این است مشروعیت را به فوتبال برگردانیم.نباید چهره زخمی فوتبال را به مردم نشان بدهیم.تاریخ قضاوت می کند که این فدراسیون در مسیر درستی قدم بر خواهیم داشت.

*امیدوارم بقیه کمک دولت به دست ما برسد

رئیس فدراسیون در خصوص اینکه آیا کمک های دولت به صورت کامل به دست فدراسیون رسیده است یا خیر گفت: هنوز بخش کامل مبلغ به دست ما نرسیده اما امیدواریم بقیه این رقم قبل از سفر تیم ملی به کیش به دست ما برسد. سازمان مدیریت این اعتبار را تخصیص داده و وزارت ورزش در حال همکاری با ما است. بخشی از این پول برای تیم ملی و بخشی هم برای تیم ملی فوتسال است. امیدوارم از نظر مالی بتوانیم جام جهانی را سپری کنیم تا در آینده بر مبنای توسعه و در آمدهای پایدار در تیم های ملی برسیم.باز هم می گویم در مبانی فوتبال مدرن ما نیاز به سنجش و محاسبه داریم. اگر شما بیمار شوید باید طول درمان داشته باشید. ما هم در حال برنامه ریزی هستیم و قول می دهم به لطف خدا فوتبال وارد مسیر جدید و نوینی خواهد شد.می شود یک ساختمان را با یک تی ان تی در عرض چند دقیقه خراب کنید ولی ساختن آن ساختمان 10 سال زمان می خواهد. ما هم نقشه راه را مشخص کردیم و در حال اجرای سیستم ها هستیم.خوشخبتانه مسیر ما به سمتی نیست که دیگر نگاهش عوامفریبی و روزمرگی نیست. دیگر نگاه شعارزدگی نداریم.

*در حال تلاش برای پس گرفتن ساختمان فدراسیون هستیم

عزیزی خادم در خصوص ساختمان فدراسیون فوتبال گفت: ما پیگیری این میراث را کردیم. این یک گرفتاری بر جای مانده است. 25 میلیارد تومان از طلب شستا باقی مانده ولی در حال حاضر در حال مذاکره هستیم که در چند قسط آن را پرداخت کنیم. این ساختمان متعلق به فوتبال ملی است و با یک مذاکره درست که حق دو طرف ضایع نشود در تلاش هستم که ساختمان را پس بگیریم.

* تغییر محل دفتر کارم را تکذیب می کنم

وی در خصوص اینکه آیا دفتر کارش تغییر کرده است عنوان کرد: این که هر خبری در فضای مجازی منتشر شود زیبنده نیست. اگر فدراسیون فوتبال اگر 20 طبقه در بهترین جای شهر داشته باشد بد است؟من خبر انتقال دفترم را تکذیب می کنم ولی امیدوارم فدراسیون آنقدر ثروت داشته باشد که بتوانیم این کار را انجام بدهیم. مگر فدراسیون باید مرتب بدهکار و مستاجر باشد؟ما باید برنامه ریزی کنیم کل فوتبال کشور را تجهیز کنیم.خود من در همین مدتی که آمدم به خیلی از استاندارها زنگ زدم.

*وقتی به جلسه با مسئولان رفتم گفتند نمایش است اگر نمی رفتم می گفتند چرا نرفتی

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به برنامه های این فدراسیون عنوان کرد: امروز شما خواهید دید در بحث اسپانسر داوران تغییرات جدیدی صورت می دهیم. امروز آقای اینفانتینو  در نشست آنلاین اشاره کرد که در بحث دیجیتال مارکت و مالی 6 میلیارد یورو برنامه ریزی کرده اند.ما هم به این سمت خواهیم رفت و در آمدزایی ایجاد خواهد شد. اگر فدراسیون فعلی به سمت سازمان مدیریت نمی رفت مگر پولی به ما می دادند؟ تا همینجا خالصانه به ما کمک کردند.من در زندگی ام آقای نوبخت را یک یا دوبار دیدم. وقتی به این جلسات رفتم گفتند نمایش است و اگر نمی رفتم می گویند چرا نرفتید؟ من اگر پشت در اتاق هر مسئولی لازم باشد با عشق می روم. عملکرد 70 روزه فدراسیون را بررسی کنید، از امکانات کیش، هواپیما و هتل و .... همه را ببینید.با شهردار تهران جلسه گذاشتیم، 30 سال است کار چمن انجام نشده ولی ما این کار ها را پیگیری کردیم.

*زشت است که بانوان فوتبال از پوشیدن لباس متحدالشکل خوشحال شوند

عزیزی خادم تاکید کرد: از آقای دکتر نوروزی تشکر می کنم که مباحث پزشکی و ... را پیگیری کرد. 2 سال است بانوان به فراموشی سپرده شده اند ولی ما آمده ایم که نسبت به دورهای گذشته کمتر به آنها ظلم شود. آنها امروز به هتل می روند به جای آنکه در مهمانسرا باشند. بد است که بانوان از اینکه لباس متحد پوشیده اند خوشحال شوند. من از سرمربی تیم ملی جوانان خواستم که 30 نفری که قرار است خط بخورند را نگه دارد، ظاهرا 60 نفر در اردو حضور دارند که 30 نفر باید خط بخورند. شاید با خط خوردن آنها سرنوشتشان عوض شود. از مربی تیم ملی خواستم به فکر هزینه های این 30 نفر نباشد. همه فوتبال را دوست دارند و ما هم می خواهیم در این مسیر قدم برداریم.در حوزه فوتسال کارهای خوبی صورت دادیم، معوقات آنها فردا پرداخت می شود، حمایت لازم از مربی صورت گرفت، فوتبال شامل همین چیزها است و باید به همین شکل جلو رفت.

*18 تیم ملی داریم ولی یک برانکارد نداریم

رئیس فدراسیون تاکید کرد: پاداش ملی پوشان فوتیال 3 سال قبل باید پرداخت می شد و ما هم قبول کردیم که آن ا پرداخت کنیم. من مسئولیت قبول کردم و حالا هم تیمی آمده که مبتکرانه تلاش می کند. هدف من حضور کسانی است که ریشه فوتبال را نزنند.فدراسیون فوتبال با تیم مدیریتی در حوزه های مختلف وارد شده است. همین اقدامات پزشکی که صورت گرفته را بررسی کنید. ما حتی یک بانک اطلاعاتی از افرادی که در تیم ملی ها هستند نداریم. من نمی خواهم کسی را متهم کنم ولی همه اینها باید شفاف شود.ما آیین نامه مالی معاملاتی در حال به روز رسانی است.جا دارد از وزارت بهداشت تشکر کنم که اعضای تیم ملی را واکسینه کرد. ما 18 تیم ملی داریم ولی یک برانکارد نداریم. 

*قرار است 50 درصد از هزینه های تیم امید را کمیته ملی المپیک بدهد

وی با اشاره به وضعیت تیم ملی امید گفت: قرار است 50 درصد هزینه ها را کمیته ملی المپیک بدهد و آقای صالحی امیری هم محبت کرد و به فدراسیون آمد. در همین زمینه به دنبال جدا کردن مباحث مالی فدراسیون از نهادهای دولتی هستیم. این روزها ما با مشکلات زیادی رو به رو هستیم اما آنها را قبول کردیم. وقتی می گویم قوانین و برنامه ریزی در کمیته ها به روز نیست و افراد درستی در آنجا نیستند مشکلات ایجاد می شود. کسی که مجری است باید با کارفرما فهم مشترک داشته باشند. وقتی کسی در آی تی فرد ماهری نیست نمی توانید در دیجیتال مارکت کار درستی انجام بدهید.

* هدست داوران تا 2-3 هفته آینده تهیه می شود

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در خصوص اینکه وضعیت داوران مطلوب نیست و آنها هدست در اختیار ندارند و چه برنامه ای برای آنها در نظر گرفته شده است یا خیر اظهار داشت: در بحث دستمزد به داوران ظلم شد و ما هم مصوب کردیم دستمزد آنها افزایش پیدا کند. افشاریان و کامرانی فر هم از افراد خوشنام این حوزه هستند که در کمیته داوران حضور پیدا کردند.در حال تلاش هستیم که اسپانسر خوبی برای داوران پیدا کنیم. قرار است ظرف 2 هفته آینده هدست برای داوران تهیه شود و این موضوع را خود آقای بهاروند پیگیر خواهد شد.در کارهای ما آقایان ماجدی، اصولی، رضاییان، خانم موسوی، براتی، علی عالی،رفیعی و ... همه بی وقفه در حال تلاش هستند. البته به دوستان گفتم این تلاش های مستمر 5-6 ماه خواهد بود تا فوتبال روی ریل بیفتد. مسیر فوتبال ایران روشن است، ما به فکر تیم ملی و توسعه فوتبال هستیم. اگر ما دنبال امکانات هستیم برای این است که استعدادها را کشف کنیم.  شک نکنید که مهندسی خدا بهترین مهندسی در عالم هستی است.

*گشایش سیاسی_اقتصادی ایجاد شود تامین VAR کار سختی نیست

وی در خصوص تهیه VAR برای فوتبال ایران گفت: ماموریتی که به آقای بهاروند در نشست هیات رئیسه سازمان لیگ دادیم یکی از مباحثش همین موضوع بود. البته باشگاه ها هم باید مشارکت داشته باشند. در مورد این تکنولوژی نمی توانیم زمان بدهیم ولی اگر می شد مطالبات فدراسیون از فیفا را بگیریم شاید می شد این اتفاق رخ داد. اگر گشایش اقتصادی از مباحث سیاسی اتفاق بیفتد آوردن VAR کار سختی نیست ولی به شرطی که این گشایش سیاسی و اقتصادی به امید خدا ایجاد شود.

*در بیشتر مواقع رسانه ها را نمی خوانم

عزیزی خادم در خصوص اینکه فدراسیون فوتبال آبی است یا قرمز چون یک کامنت توسط صفحه فدراسیون در یکی از پست های اینستاگرامی شائبه ایجاد کرده است گفت: ما رنگی نیستیم و تیم ملی برایمان مهم است. پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، نساجی و همه برای ما مهم هستند.این مباحث در فضای مجازی مطرح می شود و برای من تاثیرگذاری ندارد. باور کنید من بیشتر مواقع رسانه ها را نمی خوانم.

*به تصمیمات کمیته انضباطی احترام می گذارم

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه نظرش در مورد احکام انضباطی که در روزهای اخیر صادر شده است چیست گفت:کمیته انضباطی و کمیته اخلاق مستقل هستند و  خود من به تصمیم آنها احترام می گذارم. من بارها به آنها عدالت و انصاف را توصیه کردم. ما باید یاد بگیریم آخرت خودمان را به خاطر دنیا از دست ندهیم. هر جایی دوستان و باشگاه ها اعتراض دارند می توانند ورود کرده و اعتراض خود را اعلام کنند. باز هم می گویم سالانه باید قوانین ما به روز شود و برای یک حکم به 5 سال قبل برنگردیم.کار به روز رسانی آیین نامه ها و قوانین کار یک شب و یک روز نیست. خوشبختانه آقای بیگلری امروز در کمیته استیناف فیفا حکم گرفته که این یک خبر خوب است و امیدوارم از این اتفاقات باز هم برای ما رخ بدهد.

*منع حضور خارجی ها در فوتبال ایران را لغو کردیم

وی در پاسخ به این سوال که آیا قانون منع حضور خارجی ها در ایران لغو شده است گفت:بله این قانون را لغو کردیم ولی با مکانیزم مناسب. نمی شود درهای توسعه و دانش را بست ولی مربیان و بازیکنانی که به ایران می آیند باید حتما بازی ملی داشته باشند. ضمن آنکه باشگاه ها باید ضمانت بدهند و 10 درصد از درآمد آنها به فوتبال پایه اختصاص داده شود.

* عزیزی خادم با من نسبت دارد اما حکمی برای او صادر نکردم

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه فدراسیون از 4 نفر از دانشگاه شریف در حال همکاری برای بخش های قسمت IT است گفت:ما از افراد نخبه دانشگاه شریف در حال استفاده از چند نفر هستیم.دکتر عزیزی خادم هم با من نسبت دارد و به عنوان مشاور با من کار می کند اما حکمی برای او صادر نکردیم.

*تصمیمات و انتخاب هایم بر مبنای عقلانیت بود

وی با اشاره به انتخاب هایی که در این مدت صورت گرفته و با انتقادهایی مواجه شده است گفت:ما امروز کامرانی فر، امامی فر، رفیعی، براتی، ماجدی و شریفی را در فدراسیون داریم و احتمالا آقای ذوالفقارنسب به ما اضافه خواهند شد. هر کسی می تواند نقد کند و  من به انتقاد سازنده توجه می کنم. انسان بدون خطا نیست ولی ما در تصمیاتی که گرفتیم مشورت کردیم. تصمیماتی که گرفته ام بر مبنای عقلانی بوده مثلا آقای مهر علی افتخار فدراسیون فوتبال است. همین 4 نفری که از دانشگاه شریف آمده اند مایه فخر و مباهات این فدراسیون هستند.

*مدیران باشگاه ها اگر تصمیمی را قبول ندارند باز هم به آن احترام بگذارند

عزیزی خادم در پاسخ به این سوال که ایا اینگونه انتخاب ها جنبه فامیلی پیدا نمی کند عنوان کرد: خیر، اینها هیچکدام جنبه فامیلی پیدا نمی کند. عزیزی خادم دکترای هوش مصنوعی دارد و هنوز حکمی برای او زده نشده است و اتفاقا باید از اینکه او را در اختیار داریم خوشحال باشیم.برخی مباحث در فضای مجازی مطرح می شود که زیاد به آنها توجهی ندارم، در همین اتفاقات هم به مدیران عامل باشگاه ها توصیه می کنم در فضای هواداری باید احترام آمیز رفتار کنیم. باید یاد بگیریم حتی اگر تصمیمی را قبول نداشته باشیم به آن احترام بگذاریم.

*تصمیمات ما در 70 روز اخیر مدبرانه بود

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص انتقاداتی که به انتخاب مجتبی خورشیدی مطرح شده و خیلی ها گفتند رئیس فدراسیون با خورشیدی همکلاسی بوده و او را سرپرست تیم ملی کرده است عنوان کرد:به این بحث بارها پرداخته شده است. این همه اتفاق میمون و مبارک در فدراسیون افتاده اما شما آنها را نمی بینید. تصمیماتی که در این 70 روز گرفته شده مدبرانه بوده است.شما مختار هستید نقد کنید. من خورشیدی را قبل از حضور در فدراسیون 2-3 بار دیدم.برای سرپرستی تیم ملی به خیلی ها پیشنهاد دادم ولی قبول نکردند. اصلا چرا این نفرات نباید بیایند؟ من از خورشیدی دفاع می کنم. او دکترا دارد، زبان بلد و فنی است. دوستانی که صدای من را می شوند می دانند که با آنها صحبت کردم ولی به تیم ملی نیامدند ولی من آمده ام که این فضا را بشکنم.درهای این فدراسیون به روی همه باز است. فوتبال بانوان، فوتبال ساحلی و ...  این روزها شخصیت پیدا کرده  و من با خیلی ها مشورت می کنم.

*از رسانه ها خط نمی گیرم و با برانکو مذاکره نکردیم

وی در خصوص اینکه آیا رسانه ها به وی خط می دهند یا خیر گفت: واقعا نه. در فدراسیون افراد خوبی حضور دارند و کار بلد هستند،اکثر  بچه های رسانه سالم، دوست داشتنی و پاک دست هستند و حتی تصمیم داریم در کیش از آنها کنار تیم ملی استفاده کنیم.مثلا همین اسکوچیچ که در زمان من انتخاب نشده ولی کاملا با تمام امکانات در خدمت تیم ملی هستیم. مترجم تیم ملی فوتبال 6 ماه است در آنجا حضور دارد اما قراردادی نداشته است. مثلا گفتند با برانکو مذاکره کردیم ولی اصلا این موضوع درست نبود. 

*خبر حذف تیم ملی ساحلی شوک آور بود

رئیس فدراسیون در خصوص حذف تیم ملی فوتبال ساحلی گفت: این خبر برای ما شوک سختی بود که نشد روی آن دفاع کنیم. البته در حال برنامه ریزی هستیم که بتوانیم توسط آقای رفیعی این موضوع را دفاع کنیم.بخشی از وقت ما را گرفتاری های گذشته گرفت. ما بحث های درآمدزایی، تیم ملی، سفر به بحرین و استانها و ....را داریم و در اینگونه پرونده ها دچار شوک شدیم.

*در جلسه با اینفانتینو با مترجم حضور داشتم

عزیزی خادم در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه آنلاین با اینفانتینو با مترجم حضور پیدا کرد گفت: بله اما مترجم ها هم در آنجا حضور داشتند و دوستان دیگری هم در این نشست بودند. خود من از این نشست خیلی استقبال کردم. 

دیدگاه تان را بنویسید