کارشناس داوری دربی 95؛ گل پرسپولیس آفساید بود؟

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: حرکت وحید امیری روی مهدی قایدی پنالتی بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، حسین عسگری در مورد عملکرد داور دربی 95 در نیمه دوم اظهار داشت: در نیمه دوم هم شاهد خطاهای متعدد و اعتراضات مکرر که حتی شاهد اعتراضات بد و ناپسند هم بودیم و در انتهای بازی به اوج رسید بودیم نمی‌دانم نیمکت‌نشینان دو تیم به چه دلیلی به داخل زمین هجوم آوردند و خطای واضحی رخ داد و داور هم به درستی آن را اعلام کرد و به درستی هم کارت داد پس چرا پرخاش می‌کند و از بیرون به داخل زمین می‌آیند؟ کجای دنیا این اتفاقات می‌افتد و ما کی می‌خواهیم درست شویم؟!

وی تصریح کرد: مسؤولان بهتر است فیلم بازی را نگاه کنند و برخورد قاطعی با افرادی که جنجال کرده‌اند داشته باشند. باید مثل همه جای دنیا خاطیان محروم شوند.

کارشناس داوری فوتبال ایران افزود: بازی مسأله خاص دیگری نداشت و داور در صحنه‌ها تصمیمات درستی گرفت گل پرسپولیس سالم بود در این صحنه کار خوب ایلدروم که ادامه بازی را اعلام کرد تأثیرگذار بود. گل پرسپولیس هیچ مشکلی نداشت چون زمانی که مقانلو شوت زد آل‌کثیر در آفساید نبود و دفاع استقلال پشت او قرار داشت.

عسگری در مورد برخی خطاهای این بازی گفت:‌ بعضی صحنه‌ها خطا بود مانند صحنه‌ای که ووریا غفوری با دست به صورت ترابی زد و باید کارت می‌گرفت.

وی در مورد اعتراض اعضای تیم استقلال به یک صحنه در محوطه جریمه پرسپولیس و اعتقاد آنها به پنالتی عنوان کرد: در این صحنه توپ به صورت بازیکن پرسپولیس خورد و پنالتی نبود.

کارشناس داوری فوتبال ایران در مورد کارت‌هایی که داور در این بازی به بازیکنان و اعضای دو تیم داد گفت:‌ یک صحنه به وحید امیری به خاطر خطا کارت داد که درست بود. در کل تمام اخطارهای داور درست بود در صحنه‌ای که جنجال شد داور به درستی به اعضای دو تیم کارت داد اما به نظر من یک بازیکن استقلال هم که ذخیره بود و کاور پوشیده بود (سیداحمد موسوی) باید اخراج می‌شد. در کل در آخر بازی اتفاقات خوبی را شاهد نبودیم برای بهزاد غلامپور که سال‌ها فوتبال بازی کرده این حرکات زشت است و از او بعید است.

وی در خصوص توپی که بازیکنان پرسپولیس از روی خط دروازه برگشت دادند اما استقلالی‌ها معتقد به گل بودند عنوان کرد: در این صحنه توپ از خط عبور نکرد و بازیکن پرسپولیس روی خط توپ را برگشت داد.

حسین عسگری درباره عملکرد تیم داوری دربی 95 پایتخت در نیمه اول مسابقه اظهار داشت:  نیازی به گفتن نیست که این بازی حساس است هر چند تماشاگران در ورزشگاه حضور نداشتند اما از نوع بازی مشخص بود که مسابقه حساسی را می‌بینیم. بازیکنان هر دو تیم در نیمه اول خطاهای متعددی انجام دادند و بالای 20 مورد داور به نشانه اعلام خطا سوت خود را به صدا درآورد.

وی افزود: خیلی از این خطاها به دلیل استرس و نداشتن تمرکز لازم از سوی بازیکنان است. متأسفانه اولین خطا هم از چشم محمدرضا اکبریان دور ماند که به وی ایراد نمی‌گیرم زیرا حرکت امیری روی قائدی از خطاهایی بود که با چشم معمولی نمی‌توان آن را دید. خودم هم از طریق تصاویر آهسته متوجه خطا بودن این حرکت شدم.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان ادامه داد: امیری با بی‌احتیاطی با کف استوک خود روی پای مهدی قائدی آمد و این حرکت قطعا پنالتی است. البته اعلام کردن پنالتی در این صحنه با چشم معمولی خیلی سخت است. متأسفانه داوران ایرانی ابزار تماشای  تصاویر آهسته را ندارند و به همین دلیل اگر VAR در فوتبال کشورمان بود در این صحنه به داد داور می‌رسید.

عسگری ادامه داد: مهمترین صحنه در دقیقه 2 اتفاق افتاد اما متأسفانه اکبریان به دلیل سختی کار نتوانست تشخیص درستی بدهد اما در سایر موارد مدیریت و کنترل خوبی روی مسابقه داشت.

وی درباره اعتراض‌های مداوم بازیکنان و کادر فنی دو تیم به داور توضیح داد: یکی دیگر از اشکالات اکبریان در طول نیمه اول، واکنش و عکس‌العمل مناسب و قانونی نشان ندادن به اعتراضات بود. وقتی بازی تماشاگری ندارد فشاری روی داور نیست و در این وضعیت مانده‌ام چرا اکبریان از کارت‌های زرد خود استفاده نکرد. اگر وی دو کارت زرد به بازیکنان دو تیم می‌داد خودش را بیمه می‌کرد.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت:‌ اگر داور بخواهد دائم مماشات کند و اصلاح غلطی که در برخی داوران و در راستای اجرا نکردن قانون پیش آمده که می‌گویند بازی را مدیریت کردیم کار از دست داور در می‌رود مدیریت تعریف دارد. وقتی بازیکن به شکل خیلی تندی به داور پرخاشگری و اعتراض می‌کند یعنی شخصیت وی را تضعیف و اقتدارش را زیر سوال می‌برد کارت را برای همین مواقع گذاشتند.

عسگری با اشاره به عملکرد کمک داوران این مسابقه گفت:‌آنها به خوبی به داور کمک کردند دو سه صحنه آفساید به خوبی اعلام شد.

دقیقه ۳؛ برخورد امیری و قایدی در محوطه جریمه پرسپولیس

نوید مظفری: پنالتی بود.
رسول فروغی: داور باید پنالتی اعلام می‌کرد.
جعفر خوشرو: داور اشتباه کرد و پنالتی باید اعلام می‌شد.
حیدر سلیمانی: خطا و پنالتی صورت گرفت.
تورج حق‌وردی: امیری مرتکب پنالتی شد.

دقیقه ۴۵؛ ضربه غفوری به صورت ترابی

نوید مظفری: خطا و اخطار برای غفوری.
رسول فروغی: خطا باید اعلام می‌شد.
جعفر خوشرو: خطا و کارت زرد برای مدافع استقلال.
حیدر سلیمانی: خطای غفوری باید گرفته می‌شد.
تورج حق‌وردی: خطا بود اما اخطار لازم نبود.

قضاوت کلی اکبریان در نیمه نخست

نوید مظفری: برای مدیریت بازی باید بیشتر سوت می‌زد و بازی را  در دست می‌گرفت.
رسول فروغی: زیاد سوت زد و بازی پرتنشی بود.
جعفر خوشرو: قضاوت خوب نبود زیرا داور در نتیجه تاثیرگذار بود.
حیدر سلیمانی: داور زیاد سوت زد و سعی کرد با اعلام خطاهای زیاد، بازی را مدیریت کند.
تورج حق‌وردی: استرس داشت و قضاوتش چنگی به دل نزد.

دیدگاه تان را بنویسید