شوت 70 متری بیرانوند را غافلگیر کرد+ تصاویر و ویدیو

مدافع تیم خوشه طلایی ساوه روز گذشته یکی از زیباترین گل های فصل فوتبال ایران را به ثمر رساند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم خوشه طلایی ساوه لیگ دسته یک فوتبال ایران در فصل 1400/1399 را با هدایت سهراب بختیاری زاده و مشکلات مدیریتی شروع کرد و نتوانست نتایج خوبی کسب کند. پس از گذراندن روزهای سخت مدیریتی و البته تغییر سرمربی و به روی کار آمدن وحید بیاتلو، شرایط برای نماینده ساوه رفته رفته بهتر شد. خوشه طلایی با هدایت سرمربی جدید خود توانست نتایج بهتری کسب کرده و آرام آرام خود را به جمع مدعیان هم نزدیک کند.

ورزش سه نوشت؛ خوشه طلایی اما بعد از یک شروع خوب با وحید بیاتلو، چند هفته ای را در حسرت برد پشت سر گذاشت تا اینکه در هفته بیست و یکم و طی دیداری جذاب و پر هیجان با نتیجه قابل توجه سه بر یک میزبان قدرتمند خود هوادار را در تهران شکست داد. یک هفته بعد، شاگردان بیاتلو موفق شدند با ارائه یک بازی زیبا و پر گل دیگر، با نتیجه چهار بر یک گل ریحان را شکست دهند. بعد از این دو برد، ساوه ای ها در هفته بیست و سوم باید به مصاف مس کرمان، صدرنشین لیگ دسته یک می رفتند.

تقابل با مس در کرمان بی شک تقابلی بسیار سخت برای خوشه طلایی به حساب می آمد. شاگردان رضا مهاجری در نیم فصل دوم، به تیمی پرقدرت تبدیل شدند که خیلی زود توانست خود را به عنوان مدعی شماره یک صعود به لیگ برتر معرفی کند. آنها در شرایطی به مصاف خوشه طلایی رفتند که هفته گذشته و بعد از 4 برد متوالی مقابل نود با نتیجه مساوی متوقف شده و برای حفظ فاصله مطمئمنه با تیم های پایین تر از خودشان در صدر جدول نیاز مبرمی به پیروزی در این دیدار خانگی داشتند. نارنجی پوشان در طول بازی موقعیت های گل پرتعدادی را روی دروازه خوشه طلایی ایجاد کردند اما درخشش دروازه بان حریف، بی دقتی مهاجمان و بدشانسی مانع از گل شدن این موقعیت ها شد.

خوشه طلایی که به خوبی از قدرت تیم حریف به ویژه در خانه خبر داشت، هوشمندانه عمل کرد و با حوصله بسیار سعی در استفاده از تک موقعیت ها برای ضربه زدن به میزبان بود؛ اتفاقی که در دقیقه 63 رخ داد و شاگردان بیاتلو به زیباترین شکل ممکن دروازه مس را باز کردند. زننده این گل یک مدافع میانی بود؛ حسن مرادی ‌فر که در طول بازی فشار زیادی را طی  حملات حریف در خط دفاعی متحمل شده بود، روی توپی که در زمین خودی صاحب شده بود، توانست با ضربه‌ای دیدنی از فاصله حدوداً 70 متری دروازه مس کرمان را در شرایطی که سجاد بیرانوند سنگربان مسی ‌ها از خط دروازه فقط چند متری فاصله گرفته بود، باز کند.

شوت زیبای مرادی فر به قدری دقیق بود که کاملا در جایی فرود آمد که باید می آمد؛ سجاد بیرانوند، دروازه بان تیم مس که طی 4 بازی اخیر موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیمش شده بود پیش از دریافت این گل، چند موقعیت خوب را از حریف گرفته و در مسیر ثبت پنجمین کلین شیت متوالی اش قرار داشت اما در لحظه ای و توسط بازیکنی غافلگیر شد که تصورش را نمی کرد. او بعد از دریافت گل در حالی که به شدت ناراحت بود، روی زمین نشسته و نظاره گر شادی بازیکنان حریف بود تا اینکه یکی از ذخیره های مس که در کنار دروازه مشغول گرم کردن بود، دروازه بان تیمش را بلند کرده و به زمین فرستاد.

سجاد بیرانوند بعد از دریافت این گل در حالی که به شدت ناراحت بود، به تیرک دروازه تیکه زده و نظاره گر شادی سوپرگلی بود که باعث پاره شدن نواره کلین شیت هایش شده بود تا اینکه یکی از ذخیره های مس که در کنار دروازه مشغول گرم کردن بود، دروازه بان تیمش را بلند کرده و به زمین فرستاد.

مدافع خوشه طلایی با گلی که در بازی روز گذشته به ثمر رساند به نوعی یاد گل دو دهه پیش دیوید بکهام را زنده کرد؛ گلی که بکهام جوان آن دوران با به ثمر رساندن آن خود را به فرگوسن سخت گیر نشان داد و بیش از پیش مورد توجه رسانه ها قرار گرفت؛ او که در مقطع یاد شده (دومین فصل حضور در منچستریونایتد) هنوز صاحب شماره 7 منچستریونایتد نشده بود، در جریان بازی با ویمبلدون در فصل 1997-1996 در حالی که شماره 10 تیمش را به تن داشت در ورزشگاه سل هارست پارک و از میانه میدان از خروج چند متری دروازه بان حریف نهایت استفاده را برده و با یک شوت دقیق توپ را از بالای سر او وارد دروازه کرد؛ این یکی از مشهورترین گل های دیوید بکهام و فوتبال انگلیس به شمار می رود که روز گذشته مدافع تیم مس کرمان از فاصله ای دورتر و شوتی قدرتمندتر، مشابه آن را در لیگ دسته اول فوتبال ایران به ثمر رساند.

حجم ویدیو: 2.44M | مدت زمان ویدیو: 00:00:34 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید