وزیر فرهنگ: خلیج فارس غیرقابل انکارترین سند هویتی در جهان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی روز خلیج فارس را تبریک گفت و اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است؛ تمدنی که بر شالوده مستحکم فرهنگ و هنر بنیان نهاده شده تا خلیج نیلگون همیشه فارس آن غیرقابل انکارترین سند هویتی در جهان باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ متن پیام عباس صالحی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - به مناسبت روز ملی خلیج فارس به شرح زیر است:

«روز ملی خلیج فارس امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است، تمدنی که بر شالوده مستحکم فرهنگ و هنر بنیان نهاده شده تا خلیج نیلگون همیشه فارس آن غیرقابل انکارترین سند هویتی در جهان باشد.

کرانه‌های این مرز نیلگون از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب متاثر از فرهنگ عمیق و اصیل برخاسته از این خطه است، اشتراکات فرهنگی بسیار در تجارت و داد و ستد تا عرصه‌های متنوع هنر از معماری تا موسیقی و حوزه گردشگری و خوراک و پوشاک شواهدی بر این واقعیت هستند.

در این میان وجه برجسته و ارزشمند تنگه هرمز و خلیج فارس، زیست فرهنگی و هنرمندانه مردمان این دیار است که با قدرت راهبردی و اندیشه مرزداری ایشان عجین شده تا جلوه‌های دیرپای تمدنی را باشکوه‌تر و نمودهای تازه آن را غنی‌تر به نمایش گذاشته و به جهانیان عرضه کنند.

روز ملی خلیج فارس روز افتخار، اقتدار، شادابی و میمنت ایرانیان است و امسال  پیشوازی این روز خجسته را با هفته هرمزگان به فال نیک باید گرفت،  گزاره‌ها و رخدادهایی که همدلی و هم‌افزایی مردمی را پویاتر و فرهنگ عمومی را بالنده‌تر می‌کند.

به یاری خداوند بزرگ و تلاش خستگی ناپذیر کادر درمان و دانشمندان ایرانی، روزهای خوش تندرستی و آرامش را در آینده‌ای نزدیک امیدواریم تا دوباره گردهم آییم.»

دیدگاه تان را بنویسید