آنتی بیوتیک طبیعی در مقابل باکتری از شما محافظت می کند

برخی خوراکی‌ها دارای خواص آنتی‌بیوتیکی هستند که به حفظ سلامتی و بهداشت شما کمک می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از العالم، دکتر خالد یوسف، متخصص تغذیه درمانی اظهار کرد: مطالعات اخیر میزان فواید زیاد مخلوط زردچوبه و عسل را ثابت کرده است. این مخلوط را می‌توان به جای آنتی بیوتیک‌ها و دارو‌های تجاری که ممکن است حاوی مواد مضر باشند، استفاده کرد.

این متخصص تغذیه افزود: مخلوط زردچوبه و عسل در طب چینی، جزو قویترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی به شمار می‌رود. زردچوبه با ماهیت ضد باکتریایی، التهابی، ویروسی و میکروبی متمایز می‌شود.

این ماده همچنین یک داروی ضد عفونی کننده برای بدن است و به درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های دستگاه گوارش، بیماری‌های پوستی، درد مفاصل و سایر موارد کمک می‌کند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: عسل به دلیل خواص دارویی و توانایی آن در درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها و آلرژی‌ها متمایز است، بنابراین مخلوط کردن این دو ماده مفید (زردچوبه و عسل) با یکدیگر در به دست آوردن یک آنتی بیوتیک طبیعی موثر کمک می‌کند.

او تصریح کرد: مطالعات اخیر ثابت کرده است کورکومین موجود در زردچوبه سلول‌ها را بازسازی و عملکرد اندام‌های مختلف را تنظیم می‌کند و همچنین حاوی مقادیر زیادی آهن است.

ماده "کورکومین" موجود در زردچوبه به مبارزه با بیماری‌های زیر کمک می‌کند:

- درمان بیماری‌های تنفسی مانند مشکلات ریوی، آسم، سرفه، ذات الریه و سایر موارد

- مقوی برای کبد است

- درمان مشکلات سیستم عصبی

- تقویت سیستم ایمنی بدن

- از قلب و رگ‌های خونی محافظت می‌کند

- درمان عفونت در بدن و درمان درد و التهاب مفصل

- پیشگیری از پوکی استخوان

- از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می‌کند

- سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد

- به سوزاندن چربی‌های اضافی در بدن کمک می‌کند

زردچوبه

نحوه تهیه مخلوط زردچوبه و عسل:

۱۰۰ گرم عسل طبیعی، یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و یک قاشق چایخوری پودر دارچین را مخلوط کنید، سپس آن را در یک کاسه شیشه‌ای تمیز قرار دهید. می‌توانید یک قاشق چای خوری از مخلوط را ۳ بار در روز مصرف کنید.

دیدگاه تان را بنویسید