۵ کاربرد جادویی گیاه منیران برای درمان بیماری‌های مختلف

گیاه منیران دارای خواص بی شماری است که می‌تواند باعث بهبود برخی بیماری‌ها شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از دلتومد، منیران یکی از گیاهانی است که به طور گسترده در کشور‌های گرمسیری رشد می‌کند. این گیاه به صورت وحشی می‌روید و تا ارتفاع نیم متری رشد می‌کند. برای سال‌ها از گیاه منیران به عنوان یک گیاه دارویی استفاده می‌شده است.

در این مطلب به کاربرد‌های دارویی این گیاه می‌پردازیم:

۱- درمان سنگ کلیه و اوریک اسید

از دیرباز گیاه منیران به گیاه سنگ شکن شهرت داشته است. این گیاه به طور طبیعی باعث شکسته شدن و دفع سنگ کلیه می‌شود. همچنین ترکیب فلووانوئید موجود در منیران باعث تنظیم اوریک اسید شده و با خواص ادرار آوری که دارد باعث دفع سموم از بدن می‌شود.

۲- درمان روماتیسم

مصرف عصاره استخراج شده از برگ منیران می‌تواند باعث بهبود علائم بیماری روماتیسم شود. ترکیبات ضدالتهابی موجود در منیران باعث کاهش و یا از بین رفتن درد مفاصل و تورم آن‌ها می‌شود.

۳- درمان یرقان

یرقان یا زردی یکی از بیماری‌های شایع به ویژه در نوزادان است. به دلیل وجود ترکیبات خاص در برگ‌های منیران، این گیاه می‌تواند باعث درمان یرقان شده و آسیب‌های وارد شده به بافت کبد را با دفع سموم از آن درمان کند.

۴- درمان فشار خون بالا

به طور سنتی از برگ‌های گیاه منیران به عنوان یک درمان طبیعی برای کاهش فشار خون استفاده می‌شود. این گیاه غنی از پتاسیم بوده و با کاهش اثر سدیم در بدن، باعث کاهش سطح فشار خون فرد می‌شود. افراد مبتلا به فشار خون بالا می‌توانند از منیران به عنوان یک داروی گیاهی بدون عوارض بهره ببرند.

۵- جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های پوستی

ترکیبات فیلانتین و هیپوفیلانتین موجود در عصاره برگ منیران یک آنتی بیوتیک طبیعی برای جلوگیری از رشد باکتری‌های و قارچ‌هایی است که باعث بروز بیماری‌های پوستی می‌شود. امروزه با گسترش فناوری و استخراج عصاره گیاه منیران، به راحتی می‌توان از آن به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان بیماری‌های پوستی بهره برد.

دیدگاه تان را بنویسید