گزارش جی پلاس

لیگ قهرمانان آسیا| شروع فرماندهی یحیی در آسیا با شوت سیدجلال/ تساوی تراکتور در جدال جذاب روز اول+ عکس و ویدیو گل ها

تقابل پرسپولیس ایران و الوحده امارات در نیمه نخست با یک گل به نفع نماینده ایران تمام شد. تراکتور هم یک امتیاز روز نخست را از آن خود کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ پرسپولیس ایران و الوحده امارات از ساعت 19 در ورزشگاه فاتوردا در شهر گوای هند به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی یک گله شاگردان گل محمدی به پایان رسید. تراکتور هم در یک بازی جذاب و دیدنی با پاختاکور به تساوی 3-3 رسید.

در دیگر بازی گروه پرسپولیس، تیم های گوای هند و الدحیل قطر به تساوی بدون گل رضایت دادند تا پرسپولیس صدرجدول را از آن خود کند.

همچنن در گروه تراکتور، شارجه امارات با یک گل نیروی هوایی عراق را شکست داد تا این تیم اماراتی صدرنشین گروهش شود.

تراکتو 3- پاختاکور ازبکستان 3

تیم فوتبال ایران در دور اول مرحله گروهی از ساعت ۱۹:۳۰ به میزبانی کشور امارات به مصاف پاختاکور رفت که این دیدار در پایان با تساوی ۳ بر ۳ همراه شد تا تراکتور با هدایت رسول خطیبی از نخستین بازی خود در آسیا یک امتیاز کسب کند.

گل‌های تراکتور را در این دیدار اشکان دژاگه در دقیقه ۵۲ از روی نقطه پنالتی، محمد عباس زاده در دقیقه ۵۴ و ۸۵ باز هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند. دراگان چران در دقیقه ۶۶، مختدینوف در دقیقه ۷۴ و ارکینوف در دقیقه ۸۱ هم گل‌های پاختاکور را به ثمر رساندند.

نیمه نخست

بازی را تراکتور هجومی‌تر آغاز کرد و مالک توپ و میدان بود اما پاس‌های آخر بازیکنان این تیم به مقصد نمی‌رسید. با این حال روی یک غافلگیری و اشتباه فخرالدینی نزدیک بود رشیدوف دروازه تراکتور را بلز کند که واکنش زیبای اخباری مانع از گلزنی حریف شد. در ادامه باز هم این تراکتوری‌ها بودند که مالک زمین بودند اما دومین حمله جدی بازی را هم نماینده ازبکستان ایجاد کرد. ضدحمله  ازبک‌ها با حرکت دراگان چنار توپ را به دردیوک رساند که ضربه این بازیکن در موقعیتی مناسب را اخباری با پا برگشت داد.

دقایقی بعد پاختاکور باز هم می‌توانست توسط دردیوک به گل برسد که ضربه سر این بازیکن در دقیقه ۱۷ به شکلی خطرناک به بیرون رفت. 

اولین موقعیت جدی تراکتور در دقیقه ۲۲ رقم خورد. ارسال از سمت چپ با پاس هادی محمدی به دهانه دروازه ارسال شد که توپ با برخورد به خانزاده به بیرون رفت و داور در ادامه خطای بازیکن تراکتور را گرفت.

در ادامه باز هم این تراکتوری‌ها بودند که سعی داشتند با پاس‌های زیاد راهی را برای رسیدن به دروازه نماینده ازبکستان باز کنند.

در دقیقه ۳۴ باز هم این پاختاکور بود که روی دروازه تراکتور خطرآفرین شد. ارسال ضربه کاشته روی دروازه با ضربه سر دراگان چنار همراه شد که توپ باز هم با واکنش زیبای اخباری به کرنر رفت.

پس از این بازی آرام دنبال شد و دعوا بر سر توپ بیش تر در میانه میدان بود و همین باعث شد تلاش دو تیم در پایان نیمه نخست برنده‌ای نداشته باشد.

نیمه دوم

با شروع نیمه دوم باز هم تراکتور با ارائه بازی مالکانه، توپ و میدان را در اختیار گرفت. حملات شاگردان خطیبی بالاخره در دقیقه ۵۱ جواب داد و حرکت از سمت راست و رساندن توپ به پیمان بابایی همراه شد که شوت این با بازیکن به دست مدافع پاختاکور برخورد کرد و داور اعلام پنالتی کرد. اشکان دژاگه پشت این توپ قرار گرفت و بر خلاف حرکت دروازه‌بان به راحتی دروازه نماینده ازبکستان را در دقیقه ۵۲ باز کرد.

تنها دو دقیقه بعد و در دقیقه ۵۴، اشتباه مدافع میانی پاختاکور، عباس‌زاده را از میانه‌های میدان با دروازه‌بان حریف تک به تک کرد که شوت محکم مهاجم ایرانی به تور دروازه چسبید و بازی ۲ بر صفر شد.

بعد از این گل، این تراکتوری‌ها بودند که با ارائه بازی هجومی و حملات مستمر از سمت راست به دنبال جبران نتیجه بودند. در دقیقه ۶۶ و حرکت انفرادی اسماعیلوف، او را در موقعیتی مناسب قرار داد که شوت او از اخباری رد شد اما خانزاده توپ را از روی خط برگشت داد.

یک دقیقه بعد و باز هم از سمت چپ، این پاختاکور بود که توپ را به نزدیکی دروازه تراکتور و درگان چران رساندند که این بازیکن باتجربه با شوتی زیبا یکی از گل‌ها را جبران کرد.

حملات دامنه‌دار پاختاکور باز هم از سمت چپ ادامه پیدا کرد و مختدینوف که نیمه دوم به میدان آمده بود با شوتی زیبا و سرکش در دقیقه ۷۴، گل دوم پاختاکور را به ثمر رساند و کار را به تساوی کشاند.

پس از این گل، خطیبی دو تعویض انجام داد و ویسی و اسدی را به زمین فرستاد. چند دقیقه بعد قادری و بوحمدان هم برای تراکتور به زمین آمدند. 

تعویض‌های خطیبی برای تراکتور چاره ساز نشد و ارکینوف از سمت چپ و پس از برخوردی مشکوک با تیموری، گل سوم و پیروزی بخش پاختاکور را وارد دروازه نماینده ایران کرد تا ازبک‌ها از تراکتور پیش بیفتند.

بعد از این گل تراکتور از حمله پا پس نکشید تا حرکت زیبای عباس‌زاده باز هم او را با دروازه‌بان تک به تک کند که این بار مدافع ازبک روی او خطا کرد تا داور برای بار دوم برای تراکتور اعلام پنالتی کند. او در دقیقه ۸۵ پشت توپ قرار گرفت و بازی را به تساوی کشاند.

سرانجام این دیدار جذاب برنده‌ای نداشت و دو تیم به تساوی ۳ بر ۳ رضایت دادند.

ترکیب تراکتور ایران: محمدرضا اخباری، محمدرضا خانزاده، هادی محمدی، اکبر ایمانی، سامان نریمان جهان، مهدی تیکدری، میثم تیموری، میلاد فخرالدینی، اشکان دژاگه، محمد عباس زاده و پیمان بابایی.

ترکیب پاختاکور ازبکستان: کواتف، سیفیف، ایگور کریمتس، اسماعیلوف، علی جانوف، سوبیرخوجائف، اسموعیلوف، رشیدوف، دیگو چران، تورگونبف، دردیوک.

 

پرسپولیس یک - الوحده صفر

سید جلال حسینی در دقیقه 40 برای پرسپولیس گل زد و در پایان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

نیمه اول

پرسپولیس بازی را هجومی شروع کرد و در دقیقه دو، نخستین موج حمله سرخپوشان روی دروازه الوحده انجام گرفت که ضربه احسان پهلوان به کرنر رفت و ثمری برای این تیم نداشت.

در دقیقه چهار، احمد نوراللهی از فاصله حدودا ۲۵ متری دروازه الوحده را با شوت خطرناک خود تهدید کرد که ضربه چندان دقیق نبود.

در دقیقه شش، ارسال پهلوان به روی دروازه و رها کردن توپ توسط عالیشاه، مغانلو را صاحب موقعیت خوبی کرد که توپ با برخورد به او به بیرون رفت.

در دقیقه هشت، حرکت انفرادی مهدی ترابی از سمت چپ زمین و عبور از دو، سه بازیکن و در ادامه ارسال توپ به روی دروازه، با ضربه سر مغانلو همراه بود و توپ به دیرک دروازه خورد.

در دقیقه ۲۰، ماتاژ در مقابل دروازه پرسپولیس صاحب موقعیت شد که شوت زمینی او به راحتی در آغوش حامد لک قرار گرفت.

در دقیقه ۲۲، ارسال خلیل ابراهیم به داخل محوطه جریمه، به ماتاژ رسید که ضربه او در این موقعیت خطرناک، داخل چارچوب نبود.

در دقیقه ۳۱، عمر خربین مقابل محوطه جریمه صاحب توپ شد و شوت زد که ضربه محکم و زمینی او در شرایطی که حامد لک نظاره گر بود، با اختلاف اندک از کنار دیرک دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۵، ارسال مهدی ترابی از روی ضربه ایستگاهی، روی سر کنعانی‌زادگان فرود آمد که او به جای دروازه خالی الوحده، توپ را به بیرون زد.

در دقیقه ۳۹، ارسال مهدی ترابی از روی نقطه کرنر، با ضربه کنعانی‌زادگان به سمت دروازه رفت که توپ توسط مدافع الوحده و با ضربه سر از روی خط برگردانده شد.

گل: در دقیقه ۴۰، پاس مهدی ترابی به مقابل محوطه جریمه، با شوت بغل پای سید جلال حسینی وارد دروازه الوحده امارات شد.

نیمه دوم

در دقیقه ۴۶، شوت خطرناک عمر خربین از مقابل محوطه جریمه با اختلاف اندک از کنارد ورازه پرسپولیس به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۸، اشتباه وحید امیری در دفع توپ و فرصت طلبی خلال ابراهیم، باعث موقعیت خوبی برای تیم اماراتی شد که در نهایت توپ ارسالی با حرکت به موقع سیدجلال حسینی دفع شد.

در دقیقه ۶۴، مهدی ترابی با دروازه بان حریف تک به تک شد اما ضربه او از فاصله بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۰، مهدی ترابی در داخل محوطه جریمه سرنگون شد که پرسپولیسی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور نظری غیر از این داشت.

در دقیقه ۸۷، عیسی آل کثیر با یک ضد حمله تندو  تیز صاحب موقعیت گلزنی شد اما او در حالی که می توانست به وحید امیری پاس بدهد، توپ را روی دروازه ارسال کرد که این کار را خوب انجام نداد.

این دیدار در نهایت با یک گل به سود شاگردان یحیی تمام شد و پرسپولیس به اولین سه امتیاز خود دست یافت.

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان، سیامک نعمتی، وحید امیری، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، احسان پهلوان، مهدی ترابی، امید عالیشاه (کارت زرد) (عیسی آل کثیر ۷۰) و شهریار مغانلو (کمال کامیابی نیا ۷۷).

ترکیب الوحده: راشد علی، لوکاس پیمنتا، خلیل ابراهیم (عبدالله ۸۸)،، تیم ماتاژ، خمیس اسماعیل (کارت زرد) (اسماعیل مطر ۶۳)، عبدالله الکربی، لی می یونگ‌جو، احمد رشید، فارس جمعه، عبدالله حامد (منصور الحربی ۸۲) و عمر خربین.

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس الوحده امارات احسان پهلوان

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس الوحده امارات محمد حسین کنعانی زادگان

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس الوحده امارات محمد حسین کنعانی زادگان سید جلال حسینی

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس الوحده امارات محمد حسین کنعانی زادگان

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس الوحده امارات

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس الوحده امارات

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس الوحده امارات

لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس الوحده امارات

دیدگاه تان را بنویسید