در گفت و گوی نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا با جی پلاس مطرح شد؛

آینده قیمت طلا و سکه در صورت توافق احتمالی درباره برجام/ قیمت جهانی طلا کاهشی خواهد شد

نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به اخبار مثبت توافق مجدد بر سر برجام و کاهشی بودن افق قیمت جهانی طلا از کاهش قیمت طلاو سکه در این بازار خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصاد و درآمد جی پلاس: محمد کشتی آرای نایب رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که توافق احتمالی ایران با طرف های خارجی حول موضوع برجام چه تاثیری بر بازار طلا وسکه خواهد داشت، به خبرنگار جی پلاس گفت: هرگونه توافق یا نشانه های مثبتی از نشست های صورت گرفته حاصل شود، ابتدا بر روی قیمت ارز تاثیرگذار خواهد بود و از آنجایی که یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت طلا و سکه نرخ ارز در داخل کشور است، بازار طلا و جواهر نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. در نتیجه هر خبر مثبتی در اینباره می تواند قیمت ها را کاهش دهد.

 

قیمت جهانی طلا کاهشی است

وی در خصوص قیمت جهانی طلا و افق پیش روی آن نیز گفت: معتقد هستم قیمت دلاری طلا با کاهش و سقوط همراه خواهد بود چرا که هم رمزارزها در حال جایگزینی با طلا هستند و هم در مبادلات جهانی سایر ارزها در حال جایگزینی با دلار هستند و به تبع آن شاهد کاهش قیمت طلا نیز خواهیم بود.

وی افزود: ثبات قیمت اونس جهانی در روزهای اخیر و کاهش قیمت جهانی طلا در ماه های گذشته خود نشانگر این است که ارزش و قیمت برابری دلار در بازارهای جهانی کاهش یافته است.

 

قیمت هر گرم طلا به یک و نیم میلیون تومان نخواهد رسید

کشتی آرای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در مدت زمان کوتاه شاهد رسیدن نرخ طلا به سقف های قبلی خواهیم بود یا خیر گفت: به نظر من محال است مجددا شاهد قیمت هایی همچون یک میلیون و پانصدهزارتومان برای هرگرم طلا باشیم چرا که با توجه به اخبار مثبت فعلی درباره توافقات،  در صورت هرگونه گشایش دیگر این قیمت ها را نخواهیم دید.

  • علی ارسالی در

    مفید بود من میخواستم سرمایه گذاری کنم اما الان مقداری صبر میکنم

دیدگاه تان را بنویسید