جی پلاس، جوانی و شادابی موهبتی است که شاید به ندرت در زمان جوانی قدر آن را بدانیم. هرچه سن و سال‌مان افزایش پیدا می‌کند، توجه‌مان به خطوط صورت و چین و چروک‌ها بیشتر می‌شود. با ازدیاد این خطوط، نگران پیری می‌شویم و افتادگی‌های پوست در نواحی مختلف را به وضوح می‌بینیم. در چنین شرایطی، زنگ خطر پیری و نگرانی‌های آن آغاز می‌شود. خوشبختانه در عصر تکنولوژی و علم زندگی می‌کنیم و برای تمامی این رویدادها راه‌کاری وجود دارد. به‌دست آوردن زیبایی و جوانی پوست و چهره، از هدیه‌هایی است که علم پزشکی به ما عرضه می‌کند.در کلینیک دکتر آرش نجف بیگی با استفاده از روش های نوین پزشکی میتوانید جوانی و زیبایی چهره را به خود برگردانید.

در این بخش قصد داریم روش های آسان پیشگیری از پیری پوست، جوانسازی پوست و درمان پیری پوست  را بررسی کنیم.

پس تا پایان همراه ما باشید!

چگونه پیری پوست صورت را درمان کنیم؟

عده زیادی از افراد، با دیدن چین و چروک‌های پوستی افسرده می‌شوند و انگیزه زندگی‌ را ازدست می‌دهند؛ اما خوشبختانه خدمات پوستی فراوانی وجود دارد که برای درمان پیری پوست و جوانسازی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این تکنیک‌ها شما را به زیبایی و جوانی اولیه بازمی‌گرداند. در این بخش به تمامی روش‌هایی که برای جوانسازی ، لیفت و کشیدن پوست صورت استفاده می‌شود، اشاره خواهیم کرد.

کشیدن پوست صورت با اندوتاین

1- لیفت صورت با اندوتاین روش موفق برای درمان پیری پوست

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید برای بهبود ظاهر پوست صورت استفاده کنید، روش لیفت صورت با اندوتاین است. اندوتاین از جنسی خاص و قابل جذب ساخته شده است که در طی عمل جراحی نیمه تهاجمی و ساده‌ای، توسط پزشک متخصص در زیر پوست جاسازی می شود. با استفاده از اندوتاین، می‌توان لیفت مطلوب و قوی را در پوست ایجاد کرد. در این روش به‌وسیله برش‌های کوچک، اندوتاین وارد محل موردنظر در زیر پوست می‌شود و به‌وسیله چنگک‌های کوچک و ظریف، پوست را لیفت می‌کند و شکل و فرم ظاهر آن را بهترین شکل ممکن تغییر می‌دهد. لیفت صورت با اندوتاین ماندگاری طولانی‌تری نسبت به لیفت صورت با نخ دارد. معمولا بعد از مدتی، اندوتاین جذب می‌شود اما اثرات مطلوب آن تا مدت‌ها باقی‌ می‌ماند.برای آشنایی بیشتر مقاله لیفت صورت با اندوتاین و نکات مهمی که در مورد آن باید بدانید در مچله پزشکی دکتر نجف بیگی از دست ندهید.

2- لیفت صورت با نخ روشی ساده برای درمان چین و چروک

معمولا افتادگی پوست، کاهش کشسانی پوست و افزایش چین و چروک‌ها در پی پیری پوست ایجاد می‌شود. بدیهی است که برای جوانسازی پوست و بهبود ظاهر آن، باید از روشی استفاده شود که موجب کاهش افتادگی پوست می‌شود. لیفت صورت با نخ یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن، نواحی مختلف پوست را لیفت کنید. نخ‌های کلاژن علاوه‌بر کشش پوست صورت و بهبود ظاهر آن، کلاژن سازی را نیز انجام می‌دهند.

لیفت با نخ در نواحی مثل ابرو، شقیقه، پیشانی، گونه و لب بسیار رایج است. عملکرد لیفت با نخ معمولا فورا قابل مشاده است. هزینه استفاده از این روش معمولا بستگی به تعداد نخ‌ها و نوع آن دارد. ماندگاری لیفت با نخ محدود است!

3- لیزر فرکشنال روش مطلوبی برای درمان پیری پوست

یکی از بی‌خطرترین و آسان‌ترین روش‌هایی که می‌توانید برای جوانسازی پوست، تحریک پوست به کلاژن سازی و بهبود خاصیت الاستیسیته پوست، استفاده کنید.

لیزر فرکشنال جوانسازی را در پوست ایجاد می‌کند و شادابی مطلوبی به آن می‌بخشد. معمولا درمان اسکار پوستی، لک و افتادگی‌های خفیف به‌وسیله این روش امکان پذیر است.

جوانسازی پوست صورت با لیزر فرکشنال

4- هایفوتراپی روشی برای جوانسازی پوست

اگر نگران پیری پوست صورت خودتان باشید و روش‌های پیشگیری از آن را پرس و جو کرده باشید، قطعا اسم روش هایفوتراپی را شنیده‌اید.

هایفوتراپی با استفاده از امواجی مشابه با دستگاه سونوگرافی، پوست را به کلاژن سازی و جوانسازی تحریک می‌کند. همین ویژگی موجب لیفت صورت می‌شود. لیفت پوست در نواحی صورت، از اصلی‌ترین اقداماتی است که در جوانسازی استفاده می‌شود.

جای بخیه کشیدن پوست صورت برای رفع پیری پوست

5- کشیدن پوست صورت روشی فوق‌العاده برای درمان پیری پوست

همان‌طور که از ابتدا بررسی کردیم، کشیدن پوست صورت با تکنیک‌ها و روش‌های مختلف، بهترین راهی است که می‌توانید با پیری پوست مقابله کنید. با استفاده از این روش شما می‌توانید لیفت را در ناحیه پیشانی، شقیقه‌ها، گونه و صورت انجام دهید تا شاهد اثرات مثبت و فوق‌العاده آن در ناحیه صورت‌تان باشید.

معمولا بعد از عمل کشیدن پوست صورت، باید تغییرات مطلوبی را در نواحی لیفت شده مشاهده کنید. این عمل در ناحیه ابروها موجب لیفت ابرو، کشیدن چشم‌ها و حالت دهی به آن می‌شود. لیفت صورت نیز، موجب بهبود خط گونه، از بین رفتن خط خنده و چروک‌های ناحیه دو سوم پایینی صورت می‌شود. با استفاده از این تکنیک جوانسازی مطلوبی را شاهد خواهید بود. به این نکته توجه داشته باشید که کشیدن پوست صورت یکی از طولانی مدت ترین اثرات زیبایی را بر روی پوست صورت خواهد داشت.

نکته مهم در عمل‌های جوانسازی پوست

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای انجام عمل‌های جوانسازی پوست به آن توجه کنید، انتخاب پزشک متخصص و باتجربه در این زمینه است. پزشک باتجربه عمل جراحی شما را به بهترین شکل ممکن مدیریت می‌کند و با توجه به تمامی پارامترهای مهم در زمینه انتظارات شما برای دستیابی به نتیجه مطلوب از جراحی‌های جوانسازی، شکل و فرم دلخواه‌تان را ایجاد می‌کند. اما عدم توجه به این نکته، موجب می‌شود تا بعد از عمل جراحی، حتی باوجود صرف وقت، هزینه و زحمات بسیار، به نتیجه دل‌خواه نرسید. در چنین شرایطی گاهی ریسک ایجاد آسیب به پوست و ظاهر صورتتان نیز وجود دارد. پس انتخاب پزشک متخصص و باتجربه را جدی بگیرید.

چرا پوست ما دچار چین و چروک می‌شود؟

معمولا یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که پوست را دچار پیری می‌کند، کم آبی بدن و عدم استفاده از آبرسان‌ها در سطح پوست است. معمولا زمانی که به میزان کافی آب مصرف نکنید و از آبرسان‌های مناسب استفاده نکنید یا استفاده از ضد آفتاب‌ها در اولویت‌تان نباشد، به مرور شاهد افزایش چین و چروک‌های پوستی می‌شوید. عامل دیگری که پیری پوست را پدیدار می‌کند، عدم دارا بودن تغذیه مناسب است. افزایش سن به مرور ترشح کلاژن را مختل می‌کند، عدم ترشح کلاژن موجب می‌شود تا علائم پیری را به مرور مشاهده کنید. اثرگذاری جاذبه زمین به عضلات صورت و افزایش حجم چربی در صورت نیز، موجب افتادگی‌های متعدد در پوست صورت می‌شود.

با درنظر گرفتن این عوامل و برنامه‌ریزی برای پیشگیری از آن، می‌توانید مشکلات پوستی را کنترل کنید و درمان را در مواقع لازم شروع کنید.

چگونه از پیری پوست جلوگیری کنیم؟

با افزایش مراقبت‌ها می‌توانید روند پیری پوست را کندتر کنید. معمولا استفاده از روش‌های ساده‌ای که به‌صورت روتین روزانه در برنامه‌ قرار می‌گیرد، موجب کاهش علائم پیری پوست می‌شود. در ادامه به ساده‌ترین و در دسترس‌ترین روش های پیشگیری از پیری پوست می‌پردازیم.

  • بیش از 8 لیوان آب در طی روز بنوشید.
  • استفاده از مرطوب کننده و آب رسان‌ها را جدی بگیرید.
  • حتما از کرم ضد آفتاب به‌صورت روزانه حتی در روزهای ابری استفاده کنید.
  • در معرض نور آفتاب مستقیم قرار نگیرید.
  • در معرض گرمای شدید نباشید و در چنین شرایطی مرتب رطوبت پوست را تامین کنید.
  • حتما از کرم‌های پیشگیری از چین و چروک، کرم زیر چشم استفاده کنید.
  • استفاده از ماسک‌های روزانه را فراموش نکنید.
  • بدون شست و شوی صورتتان نخوابید.
  • تحت هیچ شرایطی با داشتن میکاپ، ورزش نکنید.
  • در محیط سونا خشک قرار نگیرید مگر با انجام آبرسانی فوری بعد از سونا.
  • حتما مصرف کافئین را کنترل کنید.
  • رژیم غذایی سالمی را در برنامه‌تان قرار دهید.

دیدگاه تان را بنویسید