علی‌نژاد: اقدامات خوب در دادگاه حکمیت باعث رفع تعلیق جودو شد

معاون توسعه ورزش قهرمانی گفت: خوشبختانه در پروند دادگاه حکمیت ورزش اقدامات خوبی در طول این یک و نیم سال صورت گرفت و در نهایت به رفع تعلیق جودو ختم شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مرحله دوم اردوی آماده سازی تیم ملی جودو پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در آکادمی ملی المپیک پیگیری می‌شود، امروز (یک شنبه) مهدی علی نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش با حضور در اردوی تیم ملی جودو، ضمن تبریک عید نوروز و نیمه شعبان برای ملی پوشان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا آرزوی موفقیت کرد.

در این دیدار ابتدا محمدرضا حاج یوسف زاده سرمربی تیم ملی جوانان در مورد تمرین مشترک جودوکاران کم بینایان با اعضا تیم ملی اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا توضیحاتی را ارائه کرد و پس از آن آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو ضمن تبریک سال نو و فرار رسیدن نیمه شعبان گفت: جودوکاران اعزامی به قهرمانی آسیا در دومین مرحله اردوی تمرینی حضور دارند و این مرحله اردوها تا اعزام به مسابقات ادامه خواهد داشت. همه نفرات حاضر در اردوی تیم ملی از بزرگان جودو هستند.

وی افزود: از حاج یوسف زاده تشکر می‌کنم که قبول زحمت کرد و تمرین ملی پوشان زیر نظر وی و کادر فنی انجام می‌شود. نفرات حاضر در اردوی تیم ملی تلفیقی از نوجوانان، جوانان و بزرگسالان هستند که در مسابقات آسیایی مدال آور بوده‌اند. بریمانلو هم از باتجربه‌های تیم ملی است. این نفرات در اوج جوانی در رویداد آسیایی تجربه کسب کرده‌اند. ما سعی کردیم برای حضوری موفق در بازی‌های آسیایی پشتوانه سازی کنیم. جا دارد از زحمات وزیر ورزش و جوانان و دکتر علی نژاد تشکر کنم. وزارت ورزش در طول این مدت مثل همیشه حامی جودو بوده‌اند. امیدوارم ملی پوشان با مبارزات خوب و قابل قبول بهترین عملکرد را داشته باشند و دل همه مردم را شاد کنند.

محمد محمدی بریمانلو، کاپیتان تیم ملی جودو نیز در صحبت‌هایی پس از خیر مقدم به معاون وزیر گفت: تشکر می‌کنم که قبول زحمت کرده‌اید و در اردوی تیم ملی حضور پیدا کردید. حضور شما در اردوی تیم ملی پیش از اعزام به مسابقات باعث دلگرمی همه ما شد. امیدوارم که در مسابقات پیش رو نتیجه خوبی کسب کنیم. اعضای تیم ما در مسابقات بزرگسالان تجربه‌ای ندارند اما در مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا مدال‌های خوبی را کسب کرده‌اند. ملی پوشان با تمریناتی که در این دو مرحله داشتند فکر می‌کنم به آمادگی نسبی رسیده‌اند، امیدوارم عملکرد خوبی هم در مسابقات قهرمانی آسیا داشته باشند. امیدوارم که با همین نفرات بتوانیم در رده بزرگسالان مثل گذشته تیم خوبی داشته باشیم.

مهدی علی نژاد نیز طی سخنانی خاطرنشان کرد: ابتدا به ملی پوشان و کادر فنی خسته نباشید میگویم. عملاً امروز دو تیم در سالن تمرین مشترک دارند، تیم کم بینایان که قرار است به یک تورنمنت بین المللی و تیم ملی جودو که قرار است به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شوند. برای هر دو تیم آرزوی توفیق دارم. سال نو را به همه شما عزیزان تبریک عرض می‌کنم، رسم دیرینه و باستانی ما ایرانیان است که نخستین روز بهار را نو شدن سال انتخاب کرده‌اند. این نشان می‌دهد که اجداد ما انسان‌های خوش سلیقه‌ای بوده‌اند که این وقت را به عنوان نخستین روز سال نو انتخاب کرده‌اند. فردا نیمه شعبان است، انشاالله که همه ما از منتظران واقعی باشیم و یادمان باشد که اعتقاد به منجی در تمام ادیان وجود دارد. امیدوارم عمر ما به گونه‌ای باشد که ظهور حضرت را ببینیم، امسال ۲ عید داریم که این موضوع مثل یک رمز است و انشالله که زمان ظهور حضرت مهدی عج باشید.

وی در ادامه افزود: طی یک و نیم سالی که گذشت، سال بسیار سختی برای جودو بود. من از ابتدا درگیر پرونده این موضوع بودن. اتفاقاً زمانی که در کمیته ملی المپیک بودم اصرار داشتم که در دادگاه حکمیت ورزش در رابطه با این موضوع شکایت کنیم. خوشبختانه اقدامات خوبی در طول این مدت صورت گرفت و در نهایت به رفع تعلیق جودو ختم شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی در ادامه گفت: با اتفاقات خوبی که رخ داد امیدوارم که شما هم در تاتامی قهرمانی آسیا بجنگید، شاید در طول این یک و نیم سال انگیزه‌ها کمتر شد و موضوع تعلیق همیشگی را در جامعه القا می‌کردند اما شما تلاش کردید. هم شما و هم مسئولان فدراسیون تلاش می‌کنند و ثمره این تلاش را زمانی خواهید دید. همیشه کسب نتیجه دست ما نیست اما آنچه که مهم است، تلاش شماست.

ما در این پرونده هر کاری بلد بودیم را انجام دادیم پس از شما هم می‌خواهیم هر کاری بلد هستید را در تاتامی قرقیزستان انجام دهید و در میدان عمل نشان دهید چقدر تلاش کرده‌اید.

وی با اشاره به اینکه حریفان قوی همیشه در آسیا هستند گفت: همیشه حریفان خوب و سرسخت و قوی در آسیا هستند، اما ناگفته نماند توان ما هم توان خوبی است. ما تجربه خوبی در میدان‌های مختلف کسب کرده‌ایم. خیلی از قهرمانان ما در ۱۷ و ۱۸ سالگی اولین مدال‌های خود را کسب کرده‌اند، امیدوارم که شما هم در این مسابقات مدال کسب کنید.

علی نژاد در پایان گفت: برای تیم اعزامی به مسابقات کم بینایان جودو که قرار است در ترکیه به روی تاتامی بروند، آرزوی موفقیت دارم. مطمئن باشید وزارت ورزش و جوانان مثل همیشه پشتوانه شما خواهد بود. امیدوارم در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و رویداد پاراآسیایی ۲۰۲۰ هم شاهد موفقیت همه شما عزیزان باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید