جی پلاس/ به مناسبت نوروز؛

به گفته علامه جعفری نوروز چه پیامی دارد؟

علامه محمد تقی جعفری در یکی از پیام های نوروزی خود به پیام نوروز برای همگان و نیز پیام ویژه و بالاتر آن برای کسانی که زندگی آگاهانه تری دارند، پرداختند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، مرحوم علامه محمد تقی جعفری در یکی از پیام های نوروزی خود، نوروز را پیام محبت الهی دانسته که با سر برآوردن چمنزارها و گل ها و ریاحین به بندگان خداوند رسیده است. متن این پیام در ادامه آمده است:

 

" بسمه تعالی

عید سعید نوروز از راه رسید و پیام محبت الهی را به وسیلۀ سر برآوردن چمنزارها و گل‌ ها و ریاحین به بندگان او رسانید. نسیم‌ های بهاری وزیدن گرفتند و بار دیگر نشاطی توصیف ناپذیر در اجسام و ارواح انسان‌ ها به‌ وجود آوردند. این هیجان و طراوت چمنزارها و گل‌ ها و ریاحین و وزیدن نسیم‌ های عطرآگین بهاری، پیامی بالاتر برای کسانی که زندگی آگاهانه‌ ای دارند، آورده‌ اند و مخاطب این پیام، جان‌ های مشتاقِ کمالِ پاکانِ اولاد آدم(ع) است که می‌ گوید: ای خاک‌ نشینان زمین و ای رهگذران گذرگاه پرمعنای حیات! همان‌ گونه که خزان و زمستانِ کرۀ خاکی، بهاری حیات بخش به‌ دنبال می‌ آورد، هم‌چنان خزان زندگی و زمستان مرگ و زیر خاک، فرا رسیدن بهار ابدیت را که رو به دیدار خداوندی دارید، نوید می‌ دهد. با امید شکفتن در آن بهار حقیقی و جاودانی، در مسیر اطاعت خداوند کمال‌آفرین گام برداریم و در مسابقه برای ورود به جاذبیت ربوبی شرکت کنیم.

ان شاء الله

محمدتقی جعفری

 

دیدگاه تان را بنویسید