هاراگیری سامورایی‌ها به خاطر کرونا

روز گذشته کمیته برگزاری بازی‌های توکیو اعلام کرد مسابقات سال آینده بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ توکیو که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعویق بازی‌های المپیک و پارالمپیک با مشکلات مالی زیادی روبه رو شده بود حالا با تصویب ممنوعیت حضور تماشاگران ضرر زیادی را متحمل خواهد شد.

* ژاپن چقدر از عدم حضور توریست ضرر کرد؟

فارس نوشت: با توجه به شرایط اقتصادی ژاپن، این کشور پیش‌بینی می‌ترد نیزبانی بتواند آنها را از رکود خارج کند به همین دلیل قرار بود برای رونق اقتصادی و درگیری مردم با المپیک، کشورهای شرکت کننده در مناطق مختلف ژاپن کمپ‌های تمرینی برگزار کنند اما شیوع ویروس کرونا تمام برنامه‌ها را بهم ریخت.

حضور توریست‌ها و تماشاگران خارجی که می‌توانست به رونق اقتصاد ژاپن کمک کند حالا عدم حضور آنها زیان سنگینی را به سامورایی‌ها وارد کرده است‌. گزارشات منتشرشده نشان می‌دهد میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو بدون تماشاگران خارجی منجر به ضرر اقتصادی ۱۵۰ میلیارد ین (۱.۴ میلیارد دلار) اقتصاد ژاپن خواهد شد.

* تکلیف یک میلیون بلیت فروخته شده چه خواهد شد؟

بعد از شیوع ویروس و تعویق بازی‌های توکیو، مقامات برگزاری اعلام کردند هر تماشاگری که بلیت تهیه کرده می‌تواند هزینه آن را پس بگیرد، هر چند این بلیت‌ها برای بازی‌های سال آینده معتبر بود. با این وجود تعداد زیادی از شهروندان ژاپنی هزینه خود را پس گرفتند.

به تماشاگران خارجی هم یک میلیون بلیت فروخته شده اما هنوز مشخص نیست هزینه‌ها چگونه پس داده خواهد شد. به گفته اقتصاددانان در انستیتوی تحقیقات دای آیچی و به نقل از روزنامه تجارت نیکی، اثر اقتصادی مورد انتظار توکیو از برگزاری بازیهای المپیک هم اکنون ۱۵۰ میلیارد ین کاهش می‌یابد. گزارشات نشان می‌دهد ژاپن یک میلیون بلیت به تماشاگران خارجی فروخته و هزینه ۶۳۰ هزار بلیت بازگردانده شده است.

تعویق المپیک باعث شد تا هزینه‌های برگزاری بازی‌ها ۲۲ درصد افزایش یابد همین موضوع مقامات ژاپنی را بر آن داشت تا بودجه جدیدی را برای برگزاری بازی‌های سال آینده تعریف کنند. هزینه این بازی‌ها بعد از شیوع کرونا به بیش از ۱۵ میلیارد دلار رسیده است.

دیدگاه تان را بنویسید