افزایش 70 درصدی سفرهای نوروزی به مازندران!/ مرگ هفت نفر بر اثر تصادف

با خارج شدن مازندران از وضعیت قرمز کرونایی و اعلام وضعیت زرد و آبی ، سفر به شهرهای مختلف مازندران آزاد است و هیچ منعی برای تردد به‌ جز استان‌های قرمز وجود ندارد، ولی تاکید پلیس باتوجه به شیوع ویروس کرونا، پرهیز از ترددهای غیرضروری است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رییس پلیس راه مازندران گفت که تردد خودرو در محورهای منتهی به این استان همزمان با تعطیلات نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ علیرضا قدمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، وضعیت ترافیک در محورهای ارتباطی منتهی به مازندران در زمان حاضر را پرحجم و روان توصیف کرد و افزود : بیشترین حجم تردد خودروها در محورهای منتهی به این استان در جاده‌های سوادکوه، هراز و کنداون گزارش شده است.

وی اظهار داشت: طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا، از ورود خودروها با پلاک استان‌های خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد که دارای شرایط قرمز کرونایی هستند، به مازندران جلوگیری می‌شود.

سرهنگ قدمی توضیح داد : با خارج شدن مازندران از وضعیت قرمز کرونایی و اعلام وضعیت زرد و آبی ، سفر به شهرهای مختلف مازندران آزاد است و هیچ منعی برای تردد به‌ جز استان‌های قرمز وجود ندارد، ولی تاکید پلیس باتوجه به شیوع ویروس کرونا، پرهیز از ترددهای غیرضروری است.

مرگ هفت نفر بر اثر تصادف 

رئیس پلیس راه مازندران همچنیناز افزایش سوانح رانندگی در ۲ روز گذشته در جاده‌های ارتباطی مازندران خبر داد و گفت که در این مدت، هفت نفر بر اثر تصادف رانندگی در محورهای منتهی به این استان جان باختند. 

وی شمار فوتی‌های ناشی از تصادف رانندگی در جاده‌های ارتباطی مازندران در ایام تعطیلات نوروز پارسال را یک نفر اعلام کرد و افزود: آمار مجروحان سوانح رانندگی نیز در تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن ۲ برابر شده است.

سرهنگ قدمی شرایط جوی مازندران در روز جاری را صاف و آفتابی عنوان کرد و با اشاره به افزایش دما، احتمال سقوط بهمن در گردنه‌ها و محورهای کوهستانی را دور از انتظار ندانست و افزود : احتمال ریزش و رانش در همه محورها ب‌ویژه در ارتفاعات و کوهستان‌های استان وجود دارد که در این زمینه توصیه بر پرهیز از ترددهای غیرضروری است.

سرهنگ قدمی از اجرای طرح نوروزی از ۲۷ اسفند ماه در محورهای ارتباطی مازندران خبر داد و با بیان اینکه گشت‌های نوروزی تا ۱۴ فروردین ماه امسال ادامه خواهد داشت، گفت: هم اکنون ۱۵۰ نیروی پلیس در قالب ۱۰۰ تیم، به صورت شبانه روزی در سطح راه‌های این منطقه مشغول انجام وظیفه هستند.

وی افزود: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ (۰۱۱) به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی در باره وضعیت راه‌های استان است.

مازندران ۱۰هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید