دبیر:‌ اگر تیم را به گزینشی المپیک نفرستادیم هیچ کس گلایه نکند! / برای خودم جهنم نمی‌خرم

رییس فدراسیون کشتی با انتقاد از بودجه این فدراسیون، گفت: فوتبال، والیبال یک فدراسیون هستند اما ما ۲ فدراسیونیم، با این وصعیت چرخ کشتی نمی چرخد، اگر تیم به گزینشی المپیک نفرستادیم نباید کسی گلایه کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، علیرضا دبیر در مراسم رونمایی از نخستین سامانه جامع خبرنگاران کشتی در ورزش ایران و پرسش و پاسخ درباره مسائل روز کشتی ایران، اظهار کرد: خیلی‌ها شلوغ کاری می‌کنند که چرا انتخابی نیست. ما در ۳ وزن انتخابی برگزار کردیم و قطعا در تمامی اوزان نفرات با برگزاری انتخابی راهی المپیک می‌شوند و تمام سعی ما ایجاد عدالت دراین‌باره است‌

رییس فدراسیون کشتی، افزود: به چرخه انتخابی تیم ملی پایبندم اما وقتی کرونا شده و مسابقاتمان را نتوانستیم برگزار کنیم، نتوانستیم آن را بطور کامل اجرا کنیم. وقتی برای حسن یزدانی انتخابی گذاشتیم این پیام داشت و پیامش این بود که همه باید با انتخابی ملی پوش شوند. قطعا در تمامی اوزان رقابت انتخابی خواهیم داشت و گاهی نیز ممکن است دو کشتی گیر همزمان به تورنمنت خارجی نیز اعزام شوند. جام تختی را ۲۸ اردیبهشت داریم و اگر برگزار شود، شاید یکی دو وزن در آزاد و فرنگی در آنجا کشتی بگیرند. احتمال کشتی مستقیم هست و احتمال اینکه خیلی‌ها نیز به تورنمنت لهستان بروند و آنجا کشتی بگیرند نیز وجود دارد. بنابراین احتمال اجرای یکی از این ۳ حالت وجود دارد. نمی‌دانم چرا برخی‌ها انتقاد می‌کنند، واقعا ما انتخابی خواهیم داشت و به آن پایبندیم. من برای خودم جهنم نمی‌خرم، الان با برگزاری انتخابی ۲ وزن، عموزاد و قاسمپور که بازنده شدند، الان حداقل حریفانشان را دعا می‌کنند.

وی تصریح کرد: با ۴ یا ۵ نفر مثل علیرضا رضایی درباره برخی کشتی گیران مشورت می‌کنم و در نهایت به همراه سرمربی تیم‌های ملی تصمیم می‌گیریم، البته اختیارات را به سرمربیان تفویض کرده‌ایم. ما در فروردین ۶ اعزام داریم که ۵ میلیارد و نیم پول می‌خواهد. چرا این را نمی‌نویسید؟ والیبال یک اعزام به آسیایی دارد که ۱۲ نفر می برند اما ما ۵۴ نفر باید اعزام کنیم. پول برای اعزام نداریم و اگر پول نرسد نباید کسی گلایه کند که چرا برخی اعزام نشدند.

رییس فدراسیون کشتی درباره کمک‌های کمیته ملی المپیک، گفت: کمیته المپیک فقط پول بلیط اعزام به گزینشی را می‌دهد اما ثبت نام گزینشی و آسیایی حدود ۲۲۰ هزار فرانک سوییس می‌شود. دیگر مثل زمان دلار ۳ هزار تومان نیست. اگر تیم‌هایمان را به گزینشی المپیک نفرستادیم، گلایه نکنند. نه دلار خریدیم و نه کاری کردیم. کشتی دیگر زیر ۷۰ یا ۸۰ میلیارد تومان در سال نمی‌چرخد. انقدر مجلس و وزارت ورزش رفتم خسته شدم. دیروز با این عصا ۳ ساعت در وزارت ورزش بودم و مدام باید دنبال پول باشم. ما دو فدراسیونیم. قبل از من هم همین مشکل را فدراسیون داشت و بعدی من هم دارد، چانه کشتی کوچک است. اصلا سال المپیک مهم نیست، ۳ سال قبل قطعا مهم‌تر است. کل پولی که به ما می‌دهند ۱۲ میلیارد است که جواب نمی دهد. من ۶۰ میلیارد بدهی فدراسیون را به ۴ یا ۵ میلیارد رساندم. مگر می‌شود دلار ۳ هزار تومنی ۲۵ هزار تومان بشود و بودجه تغییری نکند. با این وضعیت چرخ کشتی نمی چرخد.

دبیر ادامه داد: یکی از ایرات این است که فقط تیم‌های ملی بزرگسالان رصد می‌شوند. اگر از من بپرسند چرا کشتی ایران به این روز افتاده دو دلیل دارد، یکی رییس هیات هایی که وقت نمی‌گذارند و دیگری مربیان بی‌سواد در رده‌های پایه. البته همه آن‌ها بی سواد نیستند. انستیتوی ما مقصر است. اگر مربیان خوب کارشان را بلد باشند، قطعا کشتی رشد می‌کند. ما هم حواسمان است که انتخابی باشد اما مشکلات کشتی را ریشه یابی کنید.

وی درباره اقدامات فدراسیون برای حل مشکل جمعیت کم کشتی گیران در کشور، گفت: برای اولین بار همکاران ما استان به استان می‌روند که باز من قانع به این نیستم. از وقتی همکاران ما به استان‌ها رفتند، ۳۰۰ تا ۴۰۰ کارت مربیگری را باطل کردند. مربیانی که اصلا کشتی کار نمی‌کردند، حتما باید کارت آن‌ها باطل شود. قبلا به قهرمانان جهان و المپیک هم کارت مربیگری می‌دادند اما من گفتم کسانی که در باشگاه‌ها مربیگری می‌کنند، کارت بگیرند.

دبیر تصریح کرد: اگر یکی دو مربی را در ایران به لحاط فنی قبول داشته باشم، قطعا یکی از آن ها پژمان درستکار است، اگر در کشتی ستاره نبوده است، قطعا در مربیگری توانایی زیادی دارد. روسای قبلی بخاطر من به او پست ندادند، الان هم بخاطر من کتک خورد. او استعفا هم نداده بلکه دوره‌اش تمام شد و آمد گفت دیگر برای من حکم نزن.

رییس فدراسیون کشتی درباره برنامه‌های پیش روی کشتی، گفت: در فروردین برای آزاد و فرنگی هر کدام ۳ اعزام داریم. سپس انتخابی نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود و در اردیبهشت نیز جام تختی را داریم که به خاطر شرایط شیوع کرونا دیگر انتخابی ندارد و احتمالا مستقیما در هر وزن مثلا ۱۰ کشتی گیر وارد جام تختی می‌شوند. در خرداد نیز حتما در دو بخش آزاد و فرنگی در تورنمنت لهستان شرکت می‌کنیم.

وی درباره گلایه‌های علیرضا رضایی از غلامرضا محمدی در بحث انتخاب ملی پوشان، گفت: او و غلام محمدی قرار است امروز آشتی کنند و با یکدیگر ناهار بخورند. هر دو از قهرمانان خوب ما هستند، همیشه این اختلاف نظرها بوده است اما من حتما نمی‌گذارم سلایق شخصی در انتخابی باشد. وقتی محمد بنا تیم را به اوکراین برده، انتخابی را همان جا برگزار کرده، پس چرا انتقاد می‌شود؟ اگر انتقاد درستی هست حتما باید مطرح کنید تا به کشتی کمک شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید