«کجا می‌روی آیدا؟» جایزه جشنواره فیلم میامی را گرفت

فیلم سینمایی «کجا می‌روی آیدا؟» با داستانی در مورد کشتار ساکنان شهر مسلمان‌نشین سربرنیتسا، مهم‌ترین جایزه جشنواره فیلم میامی را گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «کجا می‌روی آیدا؟» به کارگردانی یاسمیلا ژبانیچ که بر اساس داستان واقعی کشتار در شهر سربرنیتسا بوسنی ساخته شده، جایزه برتر جشنواره فیلم میامی را به خانه برد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ این درام جنگی، جایزه ۲۵ هزار دلاری شوالیه ماریمباس را دریافت کرد. علاوه بر این، جایزه منتقدان رنی رودریگز هم به این فیلم رسید. «کجا می‌روی آیدا؟» که به عنوان نماینده کشور بوسنی و هرزگوین در اسکار انتخاب شد، به لیست نامزد‌های اولیه اسکار هم راه پیدا کرد. این فیلم برای جوایز مستقل اسپیریت و آکادمی فیلم انگلیس هم نامزد دریافت جایزه شده است. «کجا می روی آیدا؟» برای نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز نمایش داده شد.

در بخش‌های دیگر جشنواره فیلم میامی، مستند «رقصنده کوبایی» محصول مشترک ایتالیا، کانادا و شیلی، ساخته روبرتو سالیناس، جایزه شوالیه را دریافت کرد.

سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم میامی از پنجم تا چهاردهم مارس به دلیل پاندمی کرونا به صورت ترکیبی (مجازی و فیزیکی در سالن‌های سینما) برگزار شد. در حدود ۱۰۰ فیلم سینمایی، مستند و فیلم کوتاه از ۴۰ کشور در سراسر جهان در این دوره از فستیوال نمایش داده شدند.

 

دیدگاه تان را بنویسید