جی پلاس؛

مهم ترین خصوصیت جامعه مهدوی چیست؟

جامعه مهدوی دارای خصوصیات منحصر به فردی است که یکی از آنها از بقیه مهم تر است که رهبر انقلاب به آن اشاره کرده اند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، جامعه مهدوی دارای خصوصیاتی است که رهبر معظم انقلاب، آیت الله خامنه ای به مهمترین ویژگی آن اشاره کرده اند:

 

ما کـه منتظر امام زمان هسـتیم، بایـد در جهتى کـه حکومـت امـام زمان (علیـه الاف التحیه والثناء و عجل َّ الله تعالى‌فرجه) تشـکیل خواهد شـد، زندگى امـروز را در همـان جهت بسـازیم و بنا کنیـم. البته، مـا کوچکتر از آن هسـتیم که بتوانیـم آن گونه بنایـى را که اولیـاى الهى سـاختند یا خواهند سـاخت، بنا کنیـم؛ اما بایـد در آن جهت تلاش و کار کنیم.

 

مظهـر عـدل پـروردگار، امـام زمان (عجل َّ الله تعالى‌ فرجـه) اسـت و مى‌ دانیـم کـه بزرگ تریـن خصوصیـت امـام زمان (علیه الصلاة و السلام) - کـه در دعاهـا و زیـارات و روایـات آمده اسـت - عدالـت مى‌ باشـد: یملا الله به الارض قسـطا و عدلا ما بایـد امروز جامعـه را جامعـه‌ى عدالـت بکنیـم. در بناى یـک جامعه، عدالـت از همه چیـز مهمتر اسـت. عدالت، بـه معناى عـدم تبعیـض در حقـوق و حـدود و احکام اسـت. عدالـت، یعنى کمک بـه مردم محـروم و ضعیـف. عدالت، یعنـى این کـه برنامه ها و حرکـت کلى کشـور، در جهـت تأمین زندگى مسـتضعفان باشـد. عدالت، به معنـاى این اسـت کـه کسـانى کـه در زیـر سـایه‌ى سـنگین نظـام طاغوتـى، از حقوق خـود محـروم ماندنـد، به حقوقشـان برسـند. عدالت، یعنـى این‌که عـده‌ى خاصى بـراى خودشـان حق ویژه‌یـى قایل نباشـند. عدالـت، یعنى این‌کـه حقـوق انسـانى و اجتماعـى و عمومـى و حدود الهـى، یکسـان بر مـردم اجرا شـود. اگر جلـوى کسـانى که با تکیه بر فریـب و زور و یا بر اسـاس کارهـاى ناصحیح و مبتنـى بر عقل هاى ّ مـادى و منحـرف از معنویت، توانسـتند به چیزهایى کـه حق آنها نبوده اسـت، دسـت پیـدا کنند، گرفته شـود تـا فرصتى بـراى ادامـه‌ى کار خود پیـدا نکنند، عدالـت تحقق پیـدا کرده اسـت.

 

البتـه، کمک بـه مظلومـان و محرومـان، شـامل کمک هـاى فـردى هم مى‌ شـود، امـا قضیـه بالاتر از اینهاسـت؛ زیرا تحقـق زندگـى عادلانه بـه این اسـت کـه کمـک نظـام و تشـکیلات و حرکـت آن، در جهت کمـک به مسـتضعفان باشـد. ما اگـر در ایـن جهـت، زندگى خـود را پیـش بردیـم و حرکت کردیـم، مطمئنـا خدای متعال کمک خواهد کرد و قدرت هاى مـادى نخواهند توانسـت بـا این ترفندهـا و فریب ها، ملـت مـا را از راه پر افتخار خود منصرف کنند و مقاومتـش را بگیرنـد. ان شـاءالله روزبـه روز مقاومـت مردم بیشـتر خواهد شـد.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی سید علی خامنه ای

دیدگاه تان را بنویسید