نتایج هفته هفدهم لیگ برتر؛

دو امتیاز حساس پرسپولیس از دست رفت/ بُرد 6 گله سپاهان مقابل آلومینیوم/ استقلال با مجیدی مچ نکونام را خواباند! + جدول

هفته هفدهم لیگ برتر با پیروزی سپاهان و استقلال و تساوی پرسپولیس همراه شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان و پرسپولیس در چارچوب دیداری از هفته هفدهم لیگ برتر از ساعت 15 امروز (شنبه) در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند که تلاش دو تیم در این دیدار بی‌فایده بود و بازی با نتیجه تساوی صفر - صفر به پایان رسید.

پرسپولیس صفر - صنعت نفت آبادان صفر

صنعت نفت پس از شش پیروزی متوالی تیم پرسپولیس، ترمز شاگردان گل‌محمدی را کشید. سرخپوشان تهرانی با تساوی 34 امتیازی شدند و همچنان در صدر جدول باقی‌

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری، علی شجاعی (80- مهدی عبدی)، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی (80- مهدی مهدی‌خانی)، وحید امیری، احسان پهلوان و امید عالیشاه.

ترکیب صنعت نفت: حامد فلاح‌زاده، محمد طیبی، محمد اهل‌شاخه، حسین ساکی، امید خالدی، حکیم نصاری، محمود مطلق‌زاده، حسن بیت‌سعید (76- مهدی زبیدی)، عبدالله ناصری، طالب ریکانی و رضا خالقی‌فر (89- رحیم زهیوی).

داور: امیر عرب‌براقی

نیمه اول/ صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 0

دقیقه 15: کار ترکیبی بازیکنان پرسپولیس می‌رفت تا این تیم را در موقعیت خوب گلزنی قرار دهد، اما پاس در عرض عالیشاه را وحید امیری نتوانست کنترل کند و این موقعیت خوب از دست رفت.

دقیقه 21: پاس در عمق بازیکنان صنعت نفت طالب ریکانی را در موقعیت تک به تک با حامد لک قرار داد، اما ضربه کم جان این بازیکن را سیدجلال حسینی در آستانه ورود به دروازه دور کرد تا اولین فرصت خطرناک این بازی برای زردپوشان آبادانی از دست برود.

دقیقه 28: ضربه سر خطرناک طالب ریکانی روی ارسال بازیکنان صنعت نفت با فاصله اندک از روی دروازه به بیرون رفت.

نیمه دوم/ صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 0

دقیقه 46: اشتباه کنعانی‌زادگان در داخل محوطه جریمه و دفع ناقص این بازیکن باعث شد تا توپ به خالقی‌فر برسد که ضربه سر این بازیکن را حامد لک به زیبایی دفع کرد.

دقیقه 47: خالقی‌فر بار دیگر با یک شوت دروازه پرسپولیس را تهدید کرد که حامد لک بازهم این توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 67: ارسال مهدی شیری به شکلی خطرناک از مقابل دروازه صنعت نفت عبور کرد و راهی به دروازه نیافت.

دقیقه 76: شوت سنگین حکیم نصاری از پشت محوطه جریمه با اختلاف کم از روی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 76: حکیم نصاری از داور بازی کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 79: پرتاب اوت بلند وحید امیری روی سر احمد نوراللهی و ضربه سر این بازیکن به فاصله بسیار کم از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 90: ارسال خطرناک امید عالیشاه روی ضربه ایستگاهی را احمد نوراللهی با یک ضربه سر بی‌دقت از روی خط شش قدم از دست داد تا بهترین فرصت سرخپوشان در نیمه دوم از دست برودو

گل‌گهر سیرجان صفر- مس رفسنجان صفر

کارت زرد: مسیح زاهدی و قائم اسلامی‌خواه از مس

سایپا صفر- نفت مسجدسلیمان صفر

شهرخودرو 2 - پیکان 0

شهر خودرو و پیکان تهران در چارچوب هفته هفدهم مسابقات لیگ برتر از ساعت  15 امروز (شنبه) در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار شد که این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود شهر خودرو به پایان رسید. مهرداد بایرامی و احمد الجبوری 2 گل شهر خودرو را به ثمر رساندند.

شاگردان سیدمهدی رحمتی با سه امتیاز خانگی مقابل پیکان 22 امتیازی شدند و بالاتر از این تیم در جدول قرار گرفت. شاگردان تارتار هم با همان 21 امتیاز به کارش ادامه می‌دهد. 

حسن اکرمی قضاوت این دیدار را بر عهده داشت که معراج پورتقی، امیرحسین کریمی و حسین مهربان از شهر خودرو و نادر محمدی و محمدامین درویشی را با کارت زرد جریمه کرد. 

تراکتور تبریز 2 - نساجی مازندران یک
گل‌ها:
محمد عباس‌زاده (22) و میثم تیموری (45) برای تراکتور و محمود قائدرحمتی (12) برای نساجی
کارت زرد: میثم تیموری از تراکتور و سجاد آقایی از نساجی

آلومینیوم اراک یک - سپاهان اصفهان 6
گل‌ها:
 مهدی حسینی (45) برای آلومینیوم و محمد محبی (15)، سجاد شهباززاده (27 و 60)، محمدرضا خلعتبری (49) و دانیال اسماعیلی‌فر (88 و 3+90) برای سپاهان
کارت زرد: مهدی حسینی از آلومینیوم و محمدرضا حسینی، سجاد شهباززاده و محمد نژادمهدی از سپاهان
کارت قرمز: محمد ایران‌پوریان و محمود خرمزی (سرمربی) از آلومینیوم

استقلال یک - فولاد صفر

تیم‌های فوتبال استقلال و فولاد در دیداری از هفته هفدهم لیگ برتر ایران امروز (شنبه) از ساعت ۱۷:۳۰ و در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. این مسابقه در نهایت با پیروزی یک بر صفر استقلال به پایان رسید. تک گل بازی را ارسلان مطهری در دقیقه ۸۱ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. استقلال با این سه امتیاز ۳۰ امتیازی شد و در رده سوم باقی ماند. فولاد هم با ۲۶ امتیاز در رده چهارم قرار دارد. بعد از جدایی فکری از استقلال هدایت آبی‌پوشان به مجیدی رسید تا او بعد از چند ماه دوباره به این تیم برگردد.

نیمه نخست

بازی آرام آغاز شد اما رفته رفته به هیجان آن اضافه شد. در دقیقه ۷ مسابقه بود که محمد نادری به محوطه جریمه فولاد نفوذ کرد و در آنجا سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. در ادامه فولادی‌ها بازی را در دست گرفتند و موقعیت‌هایی هم روی دروازه استقلال خلق کردند اما در گلزنی ناکام ماندند. در یکی از این موقعیت‌ها ساسان انصاری توپ را از بالای سر رشید مظاهری عبور داد اما احمد موسوی توپ را از وری خط دروازه بیرون کشید تا دروازه استقلال باز نشود.

استقلال سعی می‌کرد در دقایقی که توپ را در اختیار داشت به سمت دروازه فولاد برود. در یکی از این صحنه‌ها دیاباته با پاس غفوری در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد اما تعلل در ضربه زدن و دخالت ساسان انصاری منجر به از دست رفتن موقعیت شد. چند دقیقه بعد هم مهدی قایدی در محوطه جریمه فولاد صاحب موقعیت شوت‌زنی شد اما ضربه او محکم و دقیق نبود و به مدافعان برخورد کرد.

در دقیقه ۳۸ مسابقه میری، بازیکن فولاد توپ را در میانه میدان لو داد تا یک حمله خطرناک برای استقلال آغاز شود، پاس غفوری در محوطه جریمه به دیاباته رسید اما ضربه او را محسن فروزان دفع کرد و در ادامه هم دیاباته نتوانست ضربه دقیقی به توپ بزند تا این موقعیت جدی برای استقلال از دست برود.

نیمه دوم

همانند نیمه اول این نیمه هم با فشار بیشتر فولادی‌ها آغاز شد اما موقعیت خطرناکی روی دروازه استقلال ایجاد نشد. در ادامه استقلالی‌ها هم سعی کردند به فولاد فشار بیاورند و موقعیت‌های نصف‌ونیمه‌ای هم ایجاد شد اما بازی بیشتر از اینکه بار فنی داشته باشد با درگیری‌ها و خطاهای پرتعداد بازیکنان دنبال شد. تا دقیقه۷۰ مسابقه در این نیمه موقعیت خطرناکی روی دروازه‌های ایجاد نشد تا اینکه ضربه ایستگاهی مهدی قایدی با ضربه سر دیاباته همراه شد اما توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه فولاد به بیرون رفت. 

در دقیقه ۸۰ مسابقه مهدی قایدی پشت یک ضربه ایستگاهی ایستاد اما ضربه او به دیوار دفاعی برخورد کرد و توپ در ادامه به ارسلان مطهری رسید اما مدافع فولاد روی او مرتکب خطا شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. خود مطهری پشت توپ ایستاد و آن را تبدیل به گل کرد تا بازی یک بر صفر به سود استقلال شود.

در ادامه فولادی‌ها با شدت بخشیدن به حملات‌شان سعی کردند این گل را جبران کنند اما در این کار موفق نشدند تا بازی با همان یک گل به سود استقلال به پایان برسد.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمد نادری، وریا غفوری(بابک مرادی از دقیقه ۷۰)، احمد موسوی(فرشید باقری از دقیقه ۸۸)، مسعود ریگی، آرش رضاوند(محمدحسین مرادمند از دقیقه ۸۸)، فرشید اسماعیلی، شیخ دیاباته(ارسلان مطهری از دقیقه ۷۰) و مهدی قایدی.

ترکیب فولاد: محسن فروزان، موسی کولی‌بالی، عارف آقاسی، وحید حیدریه(مهران درخشان‌مهر از دقیقه ۸۶)، عادل حردانی، محمد آبشک، محمد میری(زبیر نیک‌نفس از دقیقه ۶۳)، پاتوسی(صابر حردانی از دقیقه ۷۳)، فرشاد احمدزاده(حسین ابراهیمی از دقیقه ۸۶)، ساسان انصاری(محمدرضا عباسی از دقیقه ۸۶) و پریرا.

ذوب آهن 2- ماشین سازی صفر

ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد که این دیدار در نهایت با برتری ۲ بر صفر شاگردان مجتبی حسینی به پایان رسید.

گل اول این بازی در دقیقه یک روی پاس رو به بیرون هافبک ذوب‌آهن به مجتبی حق دوست و ضربه‌ بغل پا او وارد دروازه ماشین سازی شد تا ذوبی‌ها خیلی زود از حریف‌شان پیش بیفتند.

دو تیم در ادامه بازی درگیرانه و فیزیکی را در میانه‌های میدان از خود به نمایش گذاشتند و موقعیت‌هایی روی دروازه یکدیگر خلق کردند که در دقیقه ۷۰ فرشاد محمدی مهر روی یک ضربه کاشته از میانه‌های میدان توپ را وارد دروازه ماشین سازی کرد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

شاگردان مهدی پاشازاده در دقایق پایانی سعی در جبران گل‌های خورده داشتند اما ناموفق بودند تا این دیدار در نهایت با همین نتیجه به پایان برسد.

ذوبی‌ها با این پیروزی ۱۴ امتیازی شدند و در رده چهاردهم باقی ماندند اما اختلاف خود را با نساجی رده پانزدهمی به چهار امتیاز رساندند. در مقابل ماشین سازی یک شکست دیگر در کارنامه خود به ثبت رساند و با ۹ امتیاز در قعر جدول باقی ماند.

5464

دیدگاه تان را بنویسید