درخواست معلمان حق التدریس از رییس قوه قضاییه

معلمان حق التدریس در متنی خطاب به رییسی رییس قوه قضاییه نوشتند: ما معلمین هیچ دریافتی بابت حق‌التدریس از آموزش و پرورش نداشته‌ایم؛ اکنون نیز ۴۵ روز حذف شده و ماه‌های اردیبهشت و خرداد را به ۴۰ روز تقلیل داده‌اند و از آن مقدار هم تنها ۵۴ درصد را پرداخت کرده‌اند. این موارد در کنار تورم سرسام‌آور موجود، باعث ناراحتی همه فرهنگیان شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ معلمان حق التدریس با راه‌اندازی کارزاری که خطاب به رئیس قوه قضاییه تنظیم شده است، خواستار دریافت حق‌ التدریس اسفند ۹۸ و نیمه دوم فروردین ۹۹ شدند که وزارت آموزش و پرورش آن را حذف کرده است.

متن کاراز معلمان حق التدریس به این شرح است: 

إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلیٰ أَهلِها وَإِذا حَکَمتُم بَینَ النّاسِ أَن تَحکُموا بِالعَدلِ ۚ إِنَّ اللَّهَ نِعِمّا یَعِظُکُم بِهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ کانَ سَمیعًا بَصیرًا

(نساء/۵۸) 

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی

ریاست محترم قوه قضاییه

سلام علیکم

احتراماً ما معلمان حق‌التدریس در سال گذشته با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس در ترم دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با تولید محتوا، تهیه کلیپ‌های صوتی-تصویری و ویدیوهای آموزشی، تدریس در منزل را شروع کردیم. با توجه به مشکلات سامانه شاد آموزش و پرورش مجبور به تدریس در سامانه‌های دیگر شدیم که بابت استفاده از آن متحمل خرید بسته‌های اینترنتی هم می‌شدیم. مزید بر این در منزل در ساعات تدریس، اعضای خانواده ناچار به سکوت بودند تا در ارسال فایل صوتی زنده در تدریس به دانش‌آموزان خللی به وجود نیاید. 

اکنون که یک سال از آن زمان می‌گذرد، آموزش و پرورش برای پرداخت حق‌التدریس سال تحصیلی گذشته، حق‌التدریس اسفند ۹۸ و نیمه دوم فروردین ۹۹ را حذف کرده است و از طریق امور مالی ادارات مناطق آموزش و پرورش مطلع شدیم که فقط ۵۴ درصد از حق‌التدریس اردیبهشت‌ماه ۹۹ و ۱۰ روز از ماه خرداد را چند روز پیش پرداخت کرده‌اند. درضمن سال گذشته پایان سال تحصیلی ۲۳ تیرماه اعلام شد و معلمان خرداد را به طور کامل در خدمت آموزش و پرورش بودند و در سال جاری نیز از ۱۵ شهریور، خدمت را آغاز کرده‌اند. 

ما معلمین هیچ دریافتی بابت حق‌التدریس از آموزش و پرورش نداشته‌ایم؛ اکنون نیز ۴۵ روز حذف شده و ماه‌های اردیبهشت و خرداد را به ۴۰ روز تقلیل داده‌اند و از آن مقدار هم تنها ۵۴ درصد را پرداخت کرده‌اند. این موارد در کنار تورم سرسام‌آور موجود، باعث ناراحتی همه فرهنگیان شده است. 

لذا با توجه به این موضوع، چرا آموزش و پرورش حق‌التدریس فرهنگیان را در مدت زمان کرونا نه تنها به طور ناقص بلکه فقط ۵۴ درصد پرداخت کرده است؟ ما با امضای این کارزار خواهشمندیم به این موضوع رسیدگی و احقاق حق فرمایید. 

اجرکم عندالله

دیدگاه تان را بنویسید