دومین همایش غیرحضوری آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک؛

قراخانلو : رسالت اصلی آکادمی ارائه خدمات کاربردی به جامعه ورزش است

صبح امروز دومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک با برگزاری مراسم افتتاحیه‌ای در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک آغاز به کار کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک در ابتدای این مراسم که به صورت غیرحضوری برگزار شد، ضمن خوش‌آمدگویی به شرکت‌کنندگان این همایش اعم از مدیران، مربیان، ورزشکاران و دانشجویان، آکادمی ملی المپیک را به عنوان مرکز توسعه ورزش قهرمانی و علمی معرفی کرد و گفت: ما با برگزاری کارگاه‌ها، دوره‌ها و همایش‌های علمی در حوزه‌های مختلف ورزشی سعی داریم تا رسالت اصلی آکادمی که همانا ارائه خدمات کاربردی به جامعه ورزش است را انجام دهیم.

 

وی ضمن اشاره به این موضوع که نخستین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شد گفت: بازخوردی که ما از برگزاری دوره گذشته این همایش از سوی اساتید، دانشجویان، مربیان و ورزشکاران داشتیم ما را بر این داشت تا با توجه به شرایط حاکم بر جامعه به دلیل شیوع ویروس کووید 19، این رویه را ادامه دهیم و امروز دومین همایش مذکور را در خدمت جامعه پر مخاطب ورزش به صورت وبیناری و حضور حداقلی شرکت‌کنندگان در آکادمی ملی المپیک باشیم.

دکتر قراخانلو با بیان اینکه امسال ما در آکادمی ملی المپیک تجربیات جدیدی در برگزاری دوره‌های آنلاین کسب کردیم افزود: برگزاری بدون تشریفات و کاربردی بودن این همایش از نقاط قوت این دوره است. اگرچه کرونا تجربه جدیدی را به ما تحمیل کرد که گاهاً تلخ هم بود، اما ما با دید مثبت به این قضیه نگاه کردیم و تهدید را به فرصت تبدیل کردیم.

در ادامه دکتر حمید آقاعلی‌نژاد دبیر همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک با ارائه توضیحاتی در خصوص تفاوت‌های این همایش با دیگر همایش‌هایی که در قالب کنگره، سمپوزیوم، سمینار و گردهمایی برگزار می‌شود  گفت:  همایش‌های علمی محل ارائه آخرین یافته‌های علمی در حوزه‌های مختلف است و هدفی که آکادمی از برگزاری این همایش دنبال می‌کند برگزاری یک رویداد کاملاً تخصصی و کاربردی است.

به همین منظور سال گذشته آکادمی ملی المپیک با حمایت همه جانبه کمیته ملی المپیک تصمیم به برگزاری اولین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در پنج حوزه مختلف با حضور اساتید و افراد صاحب‌نظر علمی و عملی گرفت.

دکتر علی نژاد ضمن اشاره به این موضوع که به دلیل پاندمی کووید 19 ابتدا تصمیم بر این بود که همایش امسال برگزار نشود ابراز داشت: با عنایت به تجربیاتی که از برگزاری همایش مذکور در سال گذشته کسب کردیم و تجربیات جدید در برگزاری همایش‌ها به صورت آنلاین در سال جاری، برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری دومین دوره مذکور با تأکید بر حضور شرکت‌کنندگان به صورت غیرحضوری انجام گرفت.

وی افزود: با قاطعیت اعلام می‌کنم نه تنها ما در این دوره کیفیت سال گذشته را حفظ کردیم، بلکه با افزودن دو نشست تخصصی دیگر نسبت به سال 1398 و همچنین دعوت از چهار استاد بین‌المللی و صاحب نام سعی در ارتقاء کیفیت نشست‌ها و محورهای مختلف این همایش داشتیم.

وی در خصوص اقدامات اجرایی انجام گرفته در برگزاری این همایش گفت: ما از سه چهار هفته پیش فعالیت‌های خود را با ارسال فراخوانی به تمامی فدراسیون‌های ورزشی، کمیسیون‌های کمیته المپیک، مدیران وزارت ورزش و جوانان و همچنین آموزش و پرورش برای حضور در این همایش به طور جدی آغاز کردیم.

نهایت نیز بیش از 400 نفر از 40 فدراسیون برای حضور در نشست‌های مختلف این همایش که عمدتاً به صورت مجازی برگزار می‌شود اعلام آمادگی کردند. البته به صورت محدود هم برای افرادی که تمایل به صورت حضوری در این همایش داشتند، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی امکانات لازم را در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک فراهم کردیم.

دومین همایش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک طی روزهای 12 و 13 اسفندماه 1399 و در شش نشست با عناوین "ارزش‌ها در جنبش المپیک"، "بهینه‌سازی عملکرد ورزشکاران نخبه"، "مدیریت ورزشی در جنبش المپیک"، "ملاحظات پیشگیری از آسیب ورزشکاران اعزامی به بازی‌های المپیک توکیو"، "آمادگی روانی در ورزشکاران نخبه" و "مانیتورینگ ورزشکاران پارالمپیکی" در محل آکادمی ملی المپیک پیگیری می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید