جی پلاس

رمزگشایی از اظهارات مبهم سرمربی پرسپولیس/ یحیی گل محمدی به چه کسی "آدم کوچک" گفت؟

با دقیق تر شدن در اظهارات گل محمدی و اخبار و اسامی افرادی که به عنوان گزینه های پیشنهادی عزیزی خادم مطرح شده‌اند، می توان از صحبت های گل محمدی رمزگشایی کرد که او چه کسانی را «آدم های کوچک» خطاب کرده است و تلویحا از رئیس جدید فدراسیون فوتبال خواسته دور این افراد را خط بکشد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ یحیی گل‌ محمدی در نشست خبری خطاب به شهاب‌ الدین عزیزی خادم، رئیس جدید فدراسیون فوتبال توصیه کرد که از آوردن افراد کوچک به فدراسیون فوتبال خودداری کند چرا که فوتبال و فدراسیون ایران بزرگتر از این افراد هستند: « امیدوارم کسانی که به عزیزی خادم اضافه می شوند، افراد قوی و قدرتمندی باشند. یکسری اسامی شنیده‌ایم که بودن این افراد در فدراسیون فوتبال زیاد جالب و خوشایند نیست و اسم فوتبال و فدراسیون آن قدر بزرگ است که جای آدم‌های کوچک نباشد. امیدوارم عزیزی خادم انتخاب‌های خوبی داشته باشد.»

اشاره یحیی به اسامی مدیرانی است که از چند روز مانده به انتخابات به عنوان گزینه های پیشنهادی عزیزی خادم برای تصدی سمت های کلیدی مطرح شد و در روز انتخابات و بعد از نهایی شدن پیروزی او در مجمع، برخی رسانه ها در خبرهایی مدعی شدند که تغییرات انجام شده است! البته که این موضوع مبنای قانونی ندارد که مثلا در روز مجمع دبیرکل تعیین شود.

با دقیق تر شدن در اظهارات گل محمدی و اخبار و اسامی افرادی که به عنوان گزینه های پیشنهادی عزیزی خادم مطرح شده‌اند، می توان از صحبت های گل محمدی رمزگشایی کرد که او چه کسانی را «آدم های کوچک» خطاب کرده است و تلوحیا از رئیس جدید فدراسیون فوتبال خواسته دور این افراد را خط بکشد.

سرمربی پرسپولیس به طور غیر مستقیم علی خطیر، معاون ورزشی سابق استقلال و معاون سابق دبیرکل فدراسیون فوتبال را خطاب قرار داده است که حضورش در فوتبال به دو، سه سال قبل باز می‌ گردد اما در همین چند سال حواشی مختلف را ایجاد کرده و در آخرین مورد به محرومیت او منجر شد که مربوط به پرونده عیسی آل کثیر، مهاجم پرسپولیس بود.

*محرومیت علی خطیر در ایران به علت محرومیت آل کثیر در AFC

در واقع زمانی که AFC از محرومیت مهاجم گلزن پرسپولیس قبل از دیدار با النصر عربستان خبر داد، در گزارش های رسمی از منبع ایرانی برای اطلاع رسانی اقدام مهاجم پرسپولیس به عنوان حرکتی نژاد پرستانه یاد شده بود که آن زمان، علی خطیر به عنوان این منبع ایرانی قلمداد می شد.

کار به جایی رسید که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال وارد عمل شد و سریعا حکم محرومیت علی خطیر از هر گونه فعالیت ورزشی را تا اطلاع ثانوی اعلام کرد. مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال هم از شناسایی برخی افراد داخلی به عنوان مقصران محرومیت آل کثیر یاد کرد.

در ادامه علی خطیر نسبت به این موضوع اعتراض کرد و حتی در پستی اینستاگرام قسم خورد که او هیچ اقدامی برای محرومیت آل کثیر نکرده و تمام مطالبی که ضد او مطرح می شود، نادرست است.

اما پرونده به همین حال باقی ماند و مشخص نیست در ادامه فرجام خواهی خطیر به کجا رسید اما این اولین حاشیه سازی خطیر نبود. او که اولین بار مسئولیت بلیت فروشی جام جهانی 2018 را در ایران بر عهده داشت، به عنوان معاون محمدرضا ساکت به فوتبال ایران شناخته شد و در همان روزهای نخست، با اوسیانو، دستیار کارلوس کی روش وارد درگیری کلامی شد و کلمات ناشایستی میان طرفین رد و بدل شد.

در ادامه کی روش وارد عمل شد و خطیر از فدراسیون فوتبال بیرون رفت. کمی بعد از این اتفاق، خطیر به عنوان معاون ورزشی استقلال و امیرحسین فتحی مشغول به کار شد که چند هفته بعد در زمین تمرین استقلال در مجموعه انقلاب، با علیرضا حقیقی دروازه بان تیم ملی و سابق پرسپولیس درگیری فیزیکی داشت و حتی بینی او از چند نقطه شکست که کار به کمیته اخلاق کشید.

حتی در ماجرای اعتراض استقلال به پرونده بازی سوپرجام که کمیته استیناف حکم بر سه بر صفر شدن بازی به سود پرسپولیس داده بود، استقلالی ها راهی دادگاه CAS شدند و حدود 500 هزار فرانک هزینه کردند که نتیجه ای نداشت. بعدا مهدی دادرس، عضو کمیته استیناف نقل قولی را از علی خطیر مطرح کرد که به او گفته بود «به این علت در پرونده سوپرجام به دادگاه CAS شکایت کرده اند که هوداران استقلال را آرام کنند.»

به گزارش جی پلاس؛ تمام این مسائل باعث شد علی خطیر تقریبا به چهره ای غیرمحبوب میان پرسپولیسی ها و همینطور برخی از هواداران استقلال تبدیل شد و حالا که زمزمه های دبیرکلی او در فدراسیون عزیزی خادم مطرح شده، یحیی گل محمدی او را به عنوان "آدم کوچک" خطاب کرده و از عزیزی خادم خواسته او را به فدراسیون نیاورد که به نظر می‌ رسد نهادهای نظارتی به علت سابقه خطیر و همینطور اعتراض هواداران پرسپولیس مانع از این کار شوند.

دیدگاه تان را بنویسید