جی پلاس، اپتیما و مزدا 3 نیو دو خودرویی هستند که در بازار خودروهای کارکرده ایران طرفداران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. شاید با نگاهی به ظاهر این دو سدان جذاب پیش خود فکر کنید که قرار دادن این دو در کفه‌های ترازو و مقایسه آن‌ها کار چندان درستی نباشد. اما زمانی که از دید قیمت به کیا اپتیما و مزدا 3 جدید نگاه می‌کنیم، این دو دقیقا در جای درستی قرار گرفته‌اند. قیمت مزدا 3 نیو در حالت کم کارکرد با قیمت اپتیما با کارکرد بالا در یک سطح قرار دارند. در این مقاله قصد داریم بر مسند قضاوت نشسته و قیمت این دو سدان جذاب را با یکدیگر مقایسه کنیم.

قیمت مزدا 3 جدید و قیمت اپتیما در کدام مدل‌ها با هم برابر است؟

زمانی که شما برای خرید خودرو دست‌دوم به بازار خودرو مراجعه می‌کنید، اولین سوالی که با آن مواجه می‌شوید این است که چه مقدار پول دارید؟ پس از پاسخ دادن به این سوال است که فروشنده گزینه‌های مختلف خود را روی میز قرار داده و مواردی را که فکر می‌کند برای شما مناسب‌تر هستند، به شما معرفی می‌کند. اگر پولی که در دست دارید حدود 850 میلیون تومان باشد، دو گزینه اصلی پیش روی شما قرار خواهند گرفت.

مزدا 3 نیو کم کارکرد و اپتیما با کارکرد بالا دو سدانی هستند که در اسفندماه 99 به افرادی که دنبال خودرویی در بازه قیمتی 800 تا 900 میلیون تومان می‌گردند، معرفی می‌شوند. قیمت مزدا 3 نیو مدل 98 در سوم اسفندماه 99 در بازار خودروهای دست‌دوم در بازه 807 میلیون تا 853 میلیون تومان قرار می‌گیرد. این قیمت در صورتی است که مزدا 3 نیو حدود 40 هزار کیلومتر کار کرده و از بیمه شخص ثالث آن بیش از شش ماه باقی مانده باشد. قیمت مزدا 3 نیو در مدل‌های مختلف با کمک hamrah-mechanic.com/carprice/mazda/3newbahmangroup/ در جدول زیر آورده شده است.

سال ساخت

مدل

قیمت (میلیون تومان)

1397

تیپ 4

760

1396

تیپ 3

680

تیپ 4

700

1395

تیپ 4

650

 

 

 

 

 

 

 

 

اما گزینه دومی که شما می‌توانید با در دست داشتن 800 تا 900 میلیون تومان پول خریداری کنید، اپتیما TF نیوفیس مدل 2014 است. کیا اپتیما TF نیوفیس در دو مدل فول و نیمه‌فول در ایران حضور دارد که قیمت نسخه فول بالاتر است. در تاریخ سوم اسفندماه سال 99 قیمت اپتیما با مشخصات ذکرشده و بیش از 200 هزار کیلومتر کارکرد، در بازه 868 میلیون تا 911 میلیون تومان قرار می‌گیرد. به‌طور متوسط می‌توان با حدود 890 میلیون تومان صاحب یک کیا اپتیما TF نیوفیس نیمه‌فول مدل 2014 شد. جدول قیمت اپتیما طبق منبع ابزار همراه مکانیک در hamrah-mechanic.com/carprice/kia/optima/ ببینید.

 

 

 

سال ساخت

مدل

قیمت (میلیون تومان)

2009

فول EX

490

2010

520

2012

فول TF

800

نیمه فول TF

750

2013

فول TF

850

نیمه فول TF

800

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مزدا 3 نیو مدل 98 چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

2

اما زمانی که این پیشنهادها برای خرید به شما ارائه می‌شوند، باید به‌خوبی با مشخصات خودرو آشنا باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. مزدا 3 نیو صندوقدار مدل 98 به دلیل ظاهر اسپرت و جذاب خود خیلی زود توانست در میان خریداران به محبوبیت برسد. این خودرو به دلیل اینکه ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودروهای مزدا مانند توان فنی خوب و کیفیت بالای ساخت را به دوش می‌کشد، ارزش خرید بالایی دارد. در زیر کاپوت تیپ 4 مزدا 3 نیو که در این مقایسه حاضر شده است، یک پیشرانه دو لیتری قرار گرفته که قدرتی برابر 147 اسب بخار و گشتاوری حداکثر تا 187 نیوتن متر را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد.

انتقال قدرت در این خودروی 800 میلیون تومانی بر عهده یک گیربکس پنج سرعته اتوماتیک است. این قدرت که به سمت چرخ‌های جلو ارسال می‌شود، می‌تواند مزدا 3 نیو را در 9.2 ثانیه از صفر به صد برساند. مزدا 3 نیو تیپ 4 در دست خودروهای کم‌مصرف قرار می‌گیرد زیرا برای پیمودن یک مسیر ترکیبی 100 کیلومتری تنها به 7.6 لیتر سوخت نیاز دارد.

کیا اپتیما TF نیوفیس مدل 2014 چه ویژگی‌هایی دارد؟

کیا اپتیما TF نیوفیس مدل 2014 یکی از سدان‌های اسپرت بسیار جذاب در بازار خودروهای دست‌دوم ایران است. این خودروی خانوادگی دارای یک کابین جادار است و برای تامین توان خود از یک پیشرانه 2.4 لیتری استفاده می‌کند. قدرتی که این پیشرانه برای کیا اپتیما TF نیوفیس به ارمغان می‌آورد، برابر 178 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن برابر 229 نیوتن متر است. این قدرت با استفاده از یک گیربکس خودکار 6 سرعته در اختیار چرخ‌های جلو قرار می‌گیرد. چنین قدرتی می‌تواند برای رسیدن از صفر تا صد در 10 ثانیه کافی باشد. هرچند بیشینه سرعت کیا اپتیما نسبت به مزدا 3 نیو 8 کیلومتر بیشتر بوده و برابر 208 کیلومتر است، اما مصرف سوخت آن نیز از این خودرو بالاتر است. کیا اپتیما TF نیوفیس برای پیمودن یک مسیر ترکیبی صد کیلومتری حدود 8.1 لیتر سوخت می‌سوزاند.

3

بالاخره کدام را بخریم؟

اینکه در میان این دو گزینه کدام‌یک را انتخاب کنید تا حد زیادی بسته به اولویت‌های شما در خرید خودرو است. بسیاری از خریداران هستند که به دلیل ظاهر مزدا 3 نیو ترجیح می‌دهند پول خود را صرف خرید دیگر گزینه‌های روی میز کنند. همچنین اگر به دنبال یک خودروی خانوادگی با کابین جذاب می‌گردید، بدون شک کیا اپتیما TF نیوفیس گزینه بهتری برای شما است. اما همان‌طور که گفتیم قیمت مزدا 3 نیو تیپ 4 مدل 98 با قیمت اپتیما TF نیوفیس نیمه‌فول مدل 2014 در یک سطح قرار گرفته است.

این جمله به این معنا است که مزدا 3 نیو کارکرد کمتری نسبت به کیا اپتیما TF دارد. درنتیجه احتمالا هزینه‌های نگهداری آن نیز کمتر خواهد بود. زیرا خودروی جدیدتری است. در کنار این‌ها کیا اپتیما TF نیوفیس حتی باوجود کارکرد بالاتر باز هم قیمت بالاتری نسبت به مزدا 3 نیو دارد. بنابراین اگر هزینه‌ای که برای خرید خودرو می‌پردازید اصلی‌ترین اولویتتان است و نمی‌توانید چیز بیشتری روی آن بگذارید، احتمالا مزدا 3 نیو تیپ 4 گزینه مناسب‌تری برای شما است. اما اگر به دنبال خودرویی با هندلینگ آسان و تجربه سواری مطمئن می‌گردید و قیمت برایتان اهمیت زیادی ندارد، پیشنهاد ما به شما کیا اپتیما TF نیوفیس مدل 2014 است.

 

دیدگاه تان را بنویسید