گروه اقتصاد و درآمد جی پلاس: پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران(28 بهمن ماه 99)،  ارزش هر برگه سهام عدالت 490 هزارتومانی دارندگان این سهام به 8 میلیون و نهصد هزار تومان رسید.

سهام عدالت درحالی به رقم فوق رسیده که تاکنون افزایش سهام شرکت های فولاد خوزستان، پالایشی تهران و اصفهان ازسوی سازمان بورس و اوراق بهادار اعمال نشده است چراکه در صورت اعمال این افزایش سهام، ارزش سهام عدالت چیزی حدود 9.5 میلیون تومان خواهد شد.

 

 

ارزش روز سهام عدالت 532 هزار تومان امروز 28 بهمن 99

 

 پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران(28 بهمن ماه 99)،  ارزش هر برگه سهام عدالت 532 هزارتومانی دارندگان این سهام به 10 میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومان رسید.  

سی درصد این مبلغ قابل فروش است یعنی سهام داران می توانند به میزان سه میلیون و صد و پنج هزار تومان از ارزش سهام عدالت خود را دریافت کنند.

 

 

پاسخ به سوالات درباره سهام عدالت



تعدادی از مخاطبان سوالاتی را در خصوص وضعیت سهام عدالت خود پرسیده اند که در ادامه به برخی از آنان پاسخ داده  و در صورت لزوم از سوی خبرنگار جی پلاس پیگیری نیز خواهد شد. 
شما نیز می توانید در قسمت نظرات سوال خود را پرسیده و فردای آن روز پاسخ آن را از طریق خبر به روز رسانی شده پیگیری کنید.

 

سوال1) چرا سهام عدالت من به فروش نمی رسد؟


 فروش سهام عدالت بر عهده کارگزاری ها و نهادهای حقوقی است، ابتدا باید این سهام در بازار توسط حقوقی ها فروخته شود و سپس بنا بر قیمت روزی که توسط انها فروش صورت پذیرفته، با صاحب برگه سهام عدالت تسویه شود.

لذا با توجه به ممنوعیت معامله سهام عدالت در ماه های گذشته و ترافیک بالای متقاضیان فروش در ابتدای سال تا کنون و همچنین عدم تقاضا از سوی بازار برای خرید نمادهای موجود در سبد سهام عدالت، فرآیند فروش انها به کندی صورت می گیرد.
از سویی با توجه به طرح جدید اعطای وام سهام عدالت و پایین امدن ارزش ان، بهتر است از فروش سهام خودداری کنید و موقتا از وام بدون ضامن و فوری سهام عدالت استفاده کنید. 

 

سوال 2) چرا ارزش سهام عدالت مندرج در خبر با ارزش درج شده در پرتفوی صاحبان آن متفاوت است؟ 

برخی شرکت های موجود در سهام عدالت افزایش سرمایه داشته اند و بنابراین تعداد سهام شما بیشتر از میزان قبلی خواهد بود و دلیل این اختلاف این است که هنوز به طور رسمی افزایش سرمایه این شرکت ها در سامانه ثبت نشده است و همچنان بر اساس معیارهای قدیمی برای شما محاسبه شده است. 

 

سوال 3) سود سهام عدالت چه زمانی واریز می شود؟ 

 

شما تنها درصورت انتخاب روش غیرمستقیم مدیریت سهام عدالت خود می توانید سود ان را دریافت کنید. احتمالا تا پایان اسفندماه این سود واریز شود. 

سوال 4) چرا به من سهام عدالت تعلق نمی گیرد؟ 

 

متاسفانه اقشار زیادی از دریافت سهام عدالت محروم مانده اند و تاکنون تصمیمی مبنی بر تخصیص سهام عدالت به اتخاد نشده است. مجلس شورای اسلامی در صدد تصویب این موضوع است اما با توجه به فروش بخش زیادی از سهامی که در دست دولت است، این موضوع با چالش های جدی مواجه است که در صورت تصویب اطلاع رسانی خواهد شد. 

  • علی ارسالی در

    سلام
    چرا پول سهام عدالت فروخته شده بعد از چند ماه واریز نمیشود؟

  • خانم ت... ارسالی در

    ارزش روز سهام عدالت 300هزار تومانی و 300 به پایین چقدر است..ممنونم

  • پویان پوراسد ارسالی در

    واریز سود سهام عدالت به روش مستقیم به حساب ما واریز می شود تا اخر اسفند ممنون میشم

  • ناشناس ارسالی در

    با کارت اعتباری سهام عدالت چیا میشه خرید؟

  • م آتشکارمعینی ارسالی در

    باسلام چرااول گفتیدکسانی که روش مستقیم روانتخاب کنندبهتره ازکسانی هست که غیرمستقیم انتخاب میکنندواینکه سهام عدالت من مجموعش۴۳۲بوده وزمانی که سی درصداولومیخواستم بگیرم گفتن مجموعش ۵میلیون تومان هست درصورتی که من ۶۰درصدسودشوکلا۵میلیونوپانصدوسی وهفت هزارتومن واریزکردن چراهمچین چیزی غیرقابل هضمه من منبع درآمدم فقط یارانه ام هستش وروی این سودبرنامه ریزی کرده بودم

  • ناشناس ارسالی در

    من سی درصدسهامموفروختم کی سود پول واریز میکنن؟الان 6ماه شده فروختم

  • امیرحسین تیموری ارسالی در

    تروخدا بگین بیارن پرتفوی شخصی تروخدا اونجوری سهامدار راحت تره

  • علی اصغر ارسالی در

    چرا افرادی که سهام خودشان را به طور مستقیم انتخاب کردن واگذار نمی کنن. کف خیابان به این عنوان مطرح میکنن که چند درصد خود دولت از سود سهام برمیدارد چند درصدی هم به سهامدار سالیانه پرداخت میکند.. چرا واگذار نمی کنید شفاف بشه

  • مهران ِ قاسمی ارسالی در

    چطوری میشه تو کار گزاریهای متفاوت وام گرفت مثلا بانک کشاورزی

  • اعظم درویشی ارسالی در

    سهام عدالتم نمیشه بفروشم دلیلش چیه؟؟ چند بار اعتراض کردم ولی جواب ندادن

  • ناشناس ارسالی در

    چرا من سهام عدالت یک ملیون تومانی دارم اما تو سیستم زده ۵۳۲ هزار تومان

دیدگاه تان را بنویسید