در گفت و گو با جی پلاس؛

پیش بینی بازار بورس در روزهای آینده/ شاخص در فروردین اوج می‌گیرد؟

به نظر می رسد روند سینوسی بازار بورس تا نوروز ادامه دار خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصاد و درآمد جی پلاس: تحولات بازار بورس و روند مبهم شاخص در روزهای گذشته بسیاری از متضررین این بازار را درچار ابهام کرده است که در روزهای اینده چه اتفاقی خواهد افتاد. 

برای بررسی وضعیت روزهای آینده بازار سرمایه با امیر سیدی مدیرعامل یکی ازکارگزاری های بورس به گفت و گو پرداخته ایم که در ادامه مشروح ان را از نظر می گذارنید. 

 

بازار تا پایان اسفند سینوسی خواهد بود

 

سیدی در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس درباره وضعیت پیش روی بازار بورس گفت: بازار هنوز در فضای اصلاحی خود مانده است و علی رغم تغییراتی که در مقررات رخ داد، فکر می کنم به دلیل عدم رفع ابهامات پیش روی بازار سرمایه همچون مسائل مرتبط با بودجه، برجام و همچنین انتخابات ریاست جمهوری  در سال آینده، مانع جمع بندی سرمایه گذاران برای ورود جدی به بازار شده است.

پیش بینی بازار بورس در فروردین 1400

وی افزود: بازار ما در روزهای آینده حالت هایی دارد که مثلا یک روز صعودی است و یکی دوروز نزولی خواهد بود اما در کل این روند مانع کاهش قیمت ها از سطحی که رشد پیدا می کنند می شود. من برداشتم این است از اواخر اسفند و اوایل فروردین موج صعودی کلاسیکی که همیشه در دوره های مشابه داشتیم را شاهد باشیم و از فروردین روال رشد بازار سرمایه قوی تر شود لذا به نظر می رسد این روند سینوسی تا نوروز ادامه دار خواهد شد.

 

تصمیمات اخیر سازمان بورس مانع کاهش شدید قیمت ها می شود

وی در خصوص مصوبات اخر سازمان بورس نیز خاطر نشان کرد: تصمیمات اخیر سازمان بورس اگرچه نقدشوندگی لازم را کاهش داد و روشی بهینه نبود اما یک فرصتی برای بازار ایجاد کرد تا طی شدن این فضای ابهام آمیز قیمت ها نتواند کاهش قابل توجهی داشته باشد.

 

خروج پول حقیقی ها از صندوق های با درآمد ثابت خوشحال کننده خواهد بود؟ 

سیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر رکورد خروج سرمایه افراد حقیقی از صندوق های با درامد ثابت بر معاملات روزهای آینده گفت: یک نکته در خصوص خروج پول حقیقی ها از صندوق های با درآمد ثابت وجود دارد که که ما دو نوع فعال حرفه ای و آماتور در بازار داریم. آن دسته از فعالان حرفه ای هستند که وقتی سهام خود را می فروشند، ای تی اف می خرند و اگر ای تی اف خود را فروختند، اقدام به خرید سهام می کنند. لذا برداشت من این است که این اتفاق در خصوص همین افراد حرفه ای رخ داده است اما پول تازه ای که حاصل انتقال پول از بیرون به داخل بازار است، اتفاق مهم تری است بخصوص اگر جریان ورود این پول ها تثبیت شود. شواهدی وجود دارد که از روز گذشته این پول ها وارد بازار شده اند اما نسبت به آنچه در نیمه اول سال داریم فاصله زیادی دارد.

 

سهام شرکت های بزرگ مستعد رشد هستند؟

 

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوالی درباره پتانسیل سهام شرکت های بزرگ و خرد برای رشد، گفت:  دیگرنباید سهام ها را به این شکل که کدام بزرگ هستند و کدام خرد هستند نگاه کرد بلکه ما باید ببینیم کدام صنایع موقعیت بهتری دارند.

وی افزود: در هر گروهی می تواند سهام خوبی پیدا کرد. در گروه فلزی موقعیت خوبی فراهم شده است و در برخی نمادهای گروه پالایشی سودهای خوبی شناسایی شده است که البته باید هر کدام از آنها بررسی شوند و اگر سهام داران توان این کار را ندارند، سرمایه خود را به صندوق ها بسپارند چراکه عملکرد بهتری خواهند داشت.

اما سهام داران در صورتی که می خواهند خود اقدام  به خرید و فروش سهام کنند به تحلیل های تکنیکال اکتفا نکنند و با بررسی کدال و شرایط شرکت ها وارد معاملات شوند. 

  • ناشناس ارسالی در

    با این حرف ها درست نمیشه تا فروردین تا خرداد تا شهریور چقدر حرف مفد عمل کنید کم قول الکی به این سهامداران بدین این سهامداران با این حرف ها ... نمیشن فقط عمل کنید لطفا

دیدگاه تان را بنویسید