جی پلاس

هشدار فدراسیون فوتبال زیر پای جادوگر/ علی کریمی جریمه می شود؟

انتقاد تند علی کریمی از مدیران ارشد فدراسیون فوتبال در شرایطی است که ساعاتی قبل از این، فدراسیون در اطلاعیه ای از اعلام کرده بود مطابق تعهدنامه کتبی نامزدهای انتخابات، با اظهارات جنجال برانگیز و تنش زا از سوی هر نامزدی برخورد اخلاقی و انضباطی خواهد کرد!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ این روزها جان اهالی فوتبال به لبشان رسیده و از تهدید و جریمه کمیته های قضایی فدراسیون فوتبال فوتبال ترسی ندارند. علی کریمی، منتقد درجه یک فدراسیون فوتبال که برای عملی کردن انتقادات خود پای در گود رقابت انتخابات این فدراسیون گذاشته، بی  توجه به بیانیه‌ها و اطلاعیه های این مجموعه همچنان در حال انتقاد و به نوعی اتهام به مدیران ارشد فوتبال است.

علی کریمی که چندی قبل علی کفاشیان و مدیران این مجموعه را تهدید به حسابرسی کرده بود، دیشب هم به شدت از مدیران فعلی فدراسیون فوتبال انتقاد کرد. جادوگر فوتبال ایران که صلاحیتش برای حضور در انتخابات دهم اسفند احراز شده است، در واکنش به درگیری شدید در یکی از مسابقات فوتبال پایه در استان تهران که پای قمه و چاقو هم به وسط کشیده شده، نوشت: «یادی کنیم از آقایون نبی، بهاروند و شیرازی که الان دقیقا چیکار میکنن که این شده حال و روز فوتبال!!! یادم نبود در حال رایزنی و تهدید اینو اون هستن برای انتخابات!!»

او مستقیما انتقاداتی را به بهاروند، سرپرست فدراسیون، نبی، دبیرکل فدراسیون و شیرازی رئیس هیات فوتبال و عضو هیات رئیسه سازمان لیگ وارد کرده است که هر سه نفر در تدارک برگزاری و شرکت در انتخابات هستند. اگر چه نبی در انتخابات شرکت نکرده اما او جزو ائتلاف کیومرث هاشمی، یکی از رقبای کریمی است. از طرفی با وجود رد صلاحیت شدن بهاروند از نامزدی در هر سمتی، او همچنان در ائتلاف با عزیزی خادم، جدی ترین گزینه ریاست فدراسیون است که آرای زیادی را هم در اختیار دارند.

حبیب الله شیرازی هم رئیس هیات فوتبال تهران است که با وجود سپری شدن بیش از یک سال و نیم از اتمام دوره قانونی ریاستش، همچنان انتخابات این هیات برگزار نشده و حالا در تدارک حضور در هیات رئیسه است و از نزدیکان بهاروند به شمار می رود.

*هشدار فدراسیون فوتبال به علی کریمی

اظهارات تند علی کریمی خطاب به این سه مدیر شناخته شده ورزش در حالی است که ظهر روز گذشته فدراسیون فوتبال اطلاعیه را صادر کرده و بدون نام بردن از فرد خاصی، خطاب به نامزدهای فدراسیون فوتبال نوشته بود به تعهد کتبی خود برای پرهیز از هر گونه نقل قول تنش زا و جنجال برانگیز خودداری کنند.

در اطلاعیه مذکور قید شده بود که  این قبیل موارد و مصادیق به عنوان تخلف انتخاباتی محسوب می شود و برخورد با آن طبق مقررات اخلاقی و انضباطی فدراسیون انجام خواهد شد و در نتیجه در صورت مشاهده مواردی از این دست، گزارشاتی به سرپرست و دبیرکل فراسیون فوتبال ارائه خواهد شد.

سایت این فدراسیون نوشت: «کلیه نامزدهای محترم انتخابات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در زمان ثبت نام به صورت کتبی متعهد شده اند تا هنگام برگزاری انتخابات و در جریان برگزاری انتخابات از هرگونه اظهارنظر تنش زا در مصاحبه یا مناظره های احتمالی علیه هر شخص حقیقی یا حقوقی امتناع نموده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف انتخاباتی، موضوع را با ذکر دلایل و مستندات به صورت کتبی و محرمانه به رئیس و دبیرکل فدراسیون اطلاع رسانی کنند.

علی کریمی

لذا بدین وسیله و ضمن جلب توجه مجدد نامزدهای محترم به الزامات و تعهدات مندرج در مقررات اخلاقی و انضباطی فدراسیون فوتبال از اینکه با رعایت موارد فوق ما را در برگزاری انتخاباتی سالم و به دور از حاشیه یاری می نمایند سپاسگزاری می شود.»

اما علی کریمی ساعاتی بعد از این اطلاعیه بود که واکنش تندی را به درگیری در یک مسابقه در سطح فوتبال تهران نشان داد و به شدت بهاروند، نبی و شیرازی را مورد انتقاد خود قرار داد.

باید دید طرح این موضوع از سوی کریمی و بی توجهی به آنچه فدراسیون از آن به عنوان تعهد کتبی برای خودداری از اظهارات جنجال برانگیز، با چه واکنشی از سوی فدراسیون فوتبال مواجه خواهد شد. آیا ممکن است فدراسیون اقدام تندی را در ارتباط با علی کریمی انجام دهد؟

بدون شک هر گونه جریمه یا هشداری به کریمی با وجود انتقادات تند وی، باعث حساسیت خانواده فوتبال خواهد شد که دل خوشی از عملکرد فدراسیون در سال های گذشته به خصوص در پرونده ویلموتس و همینطور در ارتباط با نتایج تیم ملی فوتبال ایران ندارند.

دیدگاه تان را بنویسید