پیشکسوت آبی‌ها: خلیل زاده در این چند سال استقلال را بدبخت کرده است/ عده‌ای در باشگاه ماموریت دارند نگذارند تیم نتیجه بگیرد

حسین فرزامی گفت: باز هم استقلال به صدر رفت و دو تا بازی را برد عده ای به جان این تیم افتادند تا یک کاری کنند که استقلال را زمین بزنند.

لینک کوتاه کپی شد
جی پلاس، با انتشار مصاحبه های بازیکنان استقلال پس از پایان دیدار با نساجی مازندران مشخص شد اوضاع مدیریتی در باشگاه استقلال نه تنها بهتر از دوران حضور سعادتمند و فتحی نیست بلکه شرایط به حدی وخیم است که بازیکنان این تیم به جای تمرین روی چمن نامطلوب، روی خرده شیشه و سرامیک شکسته تمرین می کنند.

خبرگزاری دانشجو نوشت؛ حسین فرزامی پیشکسوت تیم استقلال و از مدیران اسبق همین باشگاه درباره اتفاقات اخیر، اعتراض بازیکنان، وضعیت فنی تیم استقلال و شرایط مدیریتی تیم حرف زد.
متن این پرسش و پاسخ در ادامه می اید:

* بازیکنان استقلال در پایان دیدار آخر خود در لیگ برتر به شدت به وضعیت مدیریت باشگاه ایراد گرفتند و از نبود یک وعده غذای گرم انتقاد داشتند. شرایط مدیریتی این روزهای باشگاه را چطور ارزیابی می کنید؟
- پیش از مدیریت باید درباره بازیکنان استقلال حرف بزنم. اولا این بازیکنان باید بدانند در مجموعه ای بازی می کنند که فقط اسم همین تیم به اندازه 100 میلیارد می ارزد که پشت سرشان افتاده و هر جا می روند خودشان را بازیکن باشگاهی با 84 سال سابقه معرفی می کنند. مدیریت که ایراد دارد و به آن هم می رسیم ولی آقای بازیکن، خود شما برای استقلال چه کرده اید که اینقدر به فکر پولتان هستید؟ اگر پول می خواستید می رفتید به تیم هایی مثل تراکتور، سپاهان یا گل گهر سیرجان که می گویند مثل ساعت به بازیکنان شان پول می دهند. پس لابد استقلال اینقدر ارزش داشته که آمدید تا یک سال اسم این تیم روی شما باشد و بعد تا پایان عمرتان از کنار این یک سال، زندگی تان را بگذرانید. با این وضعیت چرا تیم را به حاشیه می برید.

* از بازیکنان انتقاد دارید؟
- بله! در این همه سال یک قهرمانی برای هوادار آورده اند که اینقدر توقع دارند؟ 10 میلیارد و 14 میلیارد برای این آقایان مثل پول خرد است در حالی که مردم برای یک میلیون و 400 هزار تومان تن به سخت ترین کارها می دهند و صدای شان در نمی آید. این همه توقع برای چیست؟ اگر در استقلال بازی می کنید و پیراهن این تیم را به شما داده اند تا بپوشید باید خدایتان را شکر کنید. شما الان با این رفتارهایتان دارید از اسم استقلال سوءاستفاده می کنید. این فوتبال است که شما بازی می کنید

* این که به سیستم تیم ربط دارد؟
- بله! به محمود فکری هم انتقاد هست که چرا تیمش اینگونه بازی می کند؟ این چه تعویض هایی است؟ این چه ارنجی است؟ تیم چرا اینقدر بد بازی می کند؟ استقلال باید برای برد یک بر صفر نساجی اینقدر خوشحال باشد؟ استقلال باید قبل از ورود به میدان 2 بر صفر از حریفش پیش باشد نه اینکه با بیچارگی و بدبختی یک گل به حریفش بزند.

* با رفتاری که وریا کرد موافق هستید؟
- وریا غفوری را در استقلال کنترل می کنند. نمی گذارند حرف تیمش را بزند. در هر تیمی کاپیتان باید سخنگوی تیمش باشد و وقتی نمی گذارند وریا حرف بزند این می شود که همه لب به گلایه می گشایند. من با بی احترامی و بداخلاقی مخالفم ولی بازیکنان باید بدانند که این حرفها علیه باشگاه برایشان گران تمام می شود. بعد از چند سال چند هفته تیم در صدر ایستاده و اینقدر پرحرفی می کنید.

* چه انتقادی به مدیریت باشگاه وارد است؟
- آن که هیچ فرقی با گذشته نکرده است. این افراد همگی دستورگیرنده هستند. نه طرحی دارند، نه برنامه ای و نه بلد هستند طرح و برنامه ای را اجرا کنند. پولی هم ندارند که بخواهند در راه درست آن را خرج کنند. امروزه در دنیای فوتبال حرف اول را تماشاگر می زند که با بسته شدن ورود آنها سهم بلیت فروشی هم از بین رفته و این مدیران دستورگیرنده همان آب باریکه را هم از دست داده اند. نه اسپانسری دارند و نه می توانند از اسپانسرشان به درستی و اندازه ارزش واقعی برند استقلال درآمدزایی کنند. بنابراین این افراد حتی مدیر هزینه هم نمی توانند باشند.

* در این مدت شنیده شد یکی از مدیران با فرهاد مجیدی حرف زده و یکی دیگر با قلعه نویی و برخی هم در حال مذاکره با محمد تقوی هستند! کسی هم که به اردوی تیم سر نمی زند! این مسایل به باشگاه فشار نمی آورد؟
من نمی گویم که این ملاقات ها یا مذاکرات واقعا انجام شده اند یا نه ولی این را قبلا که دیده بودیم همین مدیران پشت پرده با یک مربی دیگر مذاکره می کردند و یکباره زیر پای مربی استقلال را جارو می زدند خلیل زاده زمانی که مسعود سلطانی فر استاندار گیلان بود، در رشت هتل دار شد و از آن به بعد دوستی صمیمانه ای با همین وزیر راه انداخت و حالا هم به یکدیگر نان قرض می دهند. از بودن کنار نام بزرگ استقلال هم دوست دارند خودشان را نشان بدهند و بگویند که مثلا در حال خدمت به خلق خدا هستند در حالی که همه می دانند چه بلایی ظرف این 4، 5 سال بر سر استقلال آورده شده. البته پرسپولیس هم از این قاعده مستثنی نیست. این وظیفه رسانه هاست که این افراد را به مردم بشناسانند.

* خلیل زاده هنوز حکم مدیرعاملی مددی را امضا نزده است؟ این عجیب نیست؟
- خودشان هم خودشان را قبول ندارند. این شرایط نباید پایدار بماند و هر چه زودتر باید به اوضاع برهم ریخته استقلال سروسامان بدهند. باز هم استقلال به صدر رفت و دو تا بازی را برد عده ای به جان این تیم افتادند تا یک کاری کنند که استقلال را زمین بزنند. چشم دیدن موفقیت استقلال را ندارند و عده ای از همین افراد درون همین باشگاه هستند که مأموریت دارند نگذارند این استقلال سرپا بایستد و هوادارش را خوشحال کند.

* در بحث واگذاری استقلال به بخش خصوصی چقدر می توان به حقیقت این ماجرا امیدوار بود؟
- صفر درصد! این وزارتخانه مگر می آید دست از استقلال و پرسپولیس بردارد؟ آقای وزیر که هرازگاهی یک مدیر می آورد تا وضعیت استقلال و پرسپولیس را بدتر کند ولی باز از آنسو مانند اسکاچ به پرسپولیس چسبیده و حداقل به شدت استقلال مانع از پیشرفتش نمی شود. مردم دوست دارند در سرنوشت و آینده باشگاه شان سهیم باشند ولی مگر این افراد می گذارند. تا اینها هستند وضعیت تغییری نمی کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید