کمک۳۰ میلیون دلاری دولت به موسسه رازی برای ساخت واکسن کرونا

عضو هیات امنای موسسه سرم سازی رازی گفت: موسسه رازی برای تهیه واکسن کرونا ۳۰ میلیون دلار پول لازم داشت که این مبلغ توسط دولت تامین شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مسعود پزشکیان عضو هیات امنای موسسه سرم سازی رازی  و نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از کارآزمایی بالینی واکسن موسسه سرم و واکسن سازی رازی (کووپارس) که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: تصور می‌کنم اگر ما به نیرو‌های انسانی خودمان دل بسته، به آن‌ها میدان داده و از آن‌ها پشتیبانی کنیم، می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم. این نیرو‌های انسانی ما هستند که می‌توانند مملکت ما را بسازند، نه ابزار‌هایی که وارد می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ او افزود: عزیزان در مرکز موسسه رازی ۳۰ میلیون دلار پول برای ادامه کار ساخت واکسن کرونا می‌خواستند که با پشتیبانی‌های انجام شده، از سوی دولت مورد حمایت قرار گرفتند و این مبلغ در اختیارشان قرار گرفت. حالا به جایی رسیدند که می‌توانند واکسنی را که تهیه کردند، امتحان کنند و امیدوارم بتوانند با قدرت راهشان را ادامه دهند.

پزشکیان ادامه داد: باید دست به دست هم دهیم تا موسسه رازی را تبدیل به جایگاهی کنیم که در خاورمیانه حرفی بالاتر از بقیه برای گفتن داشته باشد. امیدوارم با تلاشی که انجام شده و با آزمایش بالینی قدرت اثر این واکسن باعث شود که بتوانند راه را ادامه دهند.

او بیان کرد: متخصصان موسسه رازی اگر تعهد و باور نداشتند کار ساخت واکسن کرونا را رها می‌کردند، اما شبانه روز زحمت کشیدند که از آن‌ها تشکر می‌کنم. امیدوارم با سربلندی و عزت بتوانیم راهی را که در پیش گرفتیم، ادامه دهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید