وزیر صمت خبر داد: آب خلیج فارس به مشهد برده می‌شود

رزم حسینی گفت: مرحله دوم انتقال آب از خلیج فارس به خراسان رضوی هدیه ویژه دولت به مشهد الرضا است که در مدت 60 ماه اجرایی خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علیرضا رزم حسینی در نشست مشترک با فعالان و تشکل‌های اقتصادی خراسان رضوی با اشاره به بحث های  صورت گرفته برای انتقال آب از خلیج فارس به واحدهای بزرگ معدنی و صنعتی مرکز و شرق کشور اعلام کرد: مرحله دوم انتقال آب از خلیج فارس به خراسان رضوی هدیه ویژه دولت به مشهد الرضا است که در مدت 60 ماه اجرایی خواهد شد.

رزم حسینی تصریح کرد: این طرح در ادامه مرحله اول انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور آغاز شده است و از مسیر استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی عبور کرده و زمینه شکوفایی صنعتی و معدنی این مناطق و همچنین توسعه کشاورزی و اثرات مثبت زیست محیطی در این استان ها را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: قطعه نخست انتقال آب از تاسیسات آب شیرین کن گل گهر به طول ۳۰۵ کیلومتر بود که اخیراً مورد بهره‌برداری قرار گرفت، قطعه دوم انتقال از گل گهر به مس سرچشمه به طول ۱۵۰ کیلومتر و همچنین قطعه سوم انتقال از مس سرچشمه تا صنایع فولادی اردکان ۳۶۰ کیلومتر و انشعاب صنایع معدنی چادرملو ۱۵۰ کیلومتر خواهد بود و جمع هزینه در مرحله شیرین سازی و خط انتقال تا سیرجان، ۱۶۳۰۰ میلیارد تومان(ریالی و ارزی) است.

رزم حسینی اضافه کرد: عملیات اجرایی مرحله سوم طرح نیز همزمان با اجرایی شدن مرحله دوم برای انتقال آب به استان های یزد و اصفهان آغاز می شود.

رزم حسینی با اشاره به عملیاتی شدن بخش اول این طرح در استان هرمزگان و ایجاد زیرساخت های لازم افزود: در حال حاضر این طرح از پیشرفت فیزیکی حدود ۳۵ درصدی برخوردار بوده و طبق زمانبندی انجام شده در طول ۶۰ ماه با امکان اشتغال زایی بیش از ۳۰ هزار نفر تکمیل خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید