رباتی انسان نما برای کمک به کرونایی ها+ تصاویر

شرکتی در هنگ کنگ رباتی انسان نما ساخته که می تواند به بیماران کرونایی که در قرنطینه هستند کمک کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  بر اساس اخبار منتشر شده از شرکتی در هنگ کنگ، ربات انسان نمایی که به تازگی ساخته شده سوفیا نامگذاری شده و هنگام چرخیدن در آزمایشگاه می‌گوید: "ربات‌های اجتماعی مانند من می‌توانند از بیماران یا افراد مسن مراقبت کنند. من حتی در شرایط دشوار می‌توانم به برقراری ارتباط، درمان و تحریک اجتماعی کمک کنم. "

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ از زمان رونمایی از سوفیا در سال ۲۰۱۶، او حالا درگیر ویروس کرونا شده و همین موضوع شرکت سازنده‌اش را به این فکر انداخته و باعث ایجاد هدفی برای آ‌ن‌ها شده: تولید انبوه ربات‌های انسان نما تا پایان سال ۲۰۲۱.

رباتی انسان نما که به کمک بیماران کرونایی آمد

سوفیا، رباتی برای کمک به کرونایی‌ها

شرکت هانسون رباتیک، مستقر در هنگ کنگ، گفت چهار مدل از جمله سوفیا در نیمه اول سال ۲۰۲۱ شروع به کار کردن در کارخانه‌ها می‌کنند، همانطور که محققان پیش بینی می‌کنند همه گیری ویروس کرونا فرصت‌های جدیدی را برای صنعت رباتیک ایجاد کرده است. دیوید هانسون، بنیانگذار و مدیر اجرایی گفت: "دنیای درگیر کرونا برای ایمن سازی مردم به ربات‌ها نیاز بیشتری خواهد داشت.

رباتی انسان نما که به کمک بیماران کرونایی آمد

هانسون معتقد است راه حل‌های رباتیک برای شیوع همه گیری محدود به مراقبت‌های بهداشتی نیست، بلکه می‌تواند به مشتریان در صنایعی مانند خرده فروشی و خطوط هوایی نیز کمک کند. وی افزود: "ربات‌های سوفیا و هانسون با شباهتی که به انسان دارند بسیار منحصر به فرد هستند. آن‌ها می‌تواند در مواقعی که افراد به شدت وحشت زده و از لحاظ اجتماعی منزوی هستند بسیار مفید باشد. "

رباتی انسان نما که به کمک بیماران کرونایی آمد

ربات‌ها در بخش بهداشت و درمان

هانسون گفت که قصد دارد هزاران ربات بزرگ و کوچک را بدون ارائه تعداد مشخص در سال ۲۰۲۱ بفروشد. هانسون رباتیک در حال راه اندازی رباتی در سال جاری به نام Grace است که برای بخش بهداشت و درمان تولید شده است. محصولات دیگر فعالان بزرگ این صنعت نیز به مبارزه با همه گیری کرونا کمک می‌کنند، برای مثال ربات SoftBank Robotics ’Pepper برای شناسایی افرادی که ماسک ندارند استفاده شد.

رباتی انسان نما که به کمک بیماران کرونایی آمد

در چین، شرکت رباتیک CloudMinds در هنگام شیوع ویروس کرونا در ووهان به راه اندازی بیمارستان صحرایی تحت نظارت ربات‌ها کمک کرد. استفاده از ربات قبل از همه گیری در حال افزایش بود. طبق گزارشی از سوی فدراسیون بین المللی رباتیک، فروش جهانی ربات‌های با خدمات حرفه‌ای در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ با ۳۲ درصد جهش به ۱۱.۲ میلیارد دلار رسیده است.

رباتی انسان نما که به کمک بیماران کرونایی آمد

دیدگاه تان را بنویسید