تاریخ جدید جشنواره فیلم کن اعلام شد

در حالی که پیش از این اعلام شده بود برگزاری جشنواره کن به تعویق می‌افتد، این رویداد فرانسوی از ۶ تا ۱۷ جولای برگزار می‌شود‌.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از هالیوود ریپورتر، مسئولان برگزاری جشنواره فیلم کن اعلام کردند، به دلیل نگرانی‌های ناشی از پاندمی کرونا، برگزاری این رویداد را از ماه می‌ به ماه ژوئیه (جولای) تغییر می‌دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ این جشنواره که قرار بود ۱۱ تا ۲۲ می‌ 2021 برگزار شود، اکنون به ۶ تا ۱۷ ژوئیه موکول شد.

این تصمیم که البته دور از انتظار هم نبود، اثری دومینویی بر سایر جشنواره‌ها خواهد داشت؛ جشنواره فیلم ونیز قرار است در یکم سپتامبر برگزار شود. تاریخ جدید کن نشان می‌دهد که فاصله بین این دو جشنواره که دو رویداد بزرگ در اروپا هستند، به کمتر از دو ماه رسیده و این موضوع مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

جشنواره فیلم کن سال گذشته به دلیل موج اول ویروس کرونا مجبور به لغو برگزاری شد اما جشنواره فیلم ونیز مثل همیشه برگزار شد؛ البته با رعایت اصول بهداشتی.

جشنواره فیلم برلین، سومین رویداد مهم سینمایی اروپا، هم امسال به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود. در ماه مارس یک مراسم کاملاً آنلاین برای آن و در ژوئن نیز در پایتخت آلمان یک رویداد حضوری برگزار می‌شود.

ورایتی پیش‌بینی کرد اگر جشنواره کن در ماه ژوئیه هم برگزار نشود، احتمالاً پایان ماه آگوست نقشه دوم مسئولان این رویداد برای برپایی این رویداد هنری است؛ البته این سناریو با توجه به برگزاری جشنواره ونیز در اول سپتامبر 2021 مشکل ساز می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید